1

Onderwerp: Kleurstoffen Jamin

Hoi mede-forummers!

Ik had in een topic gelezen dat er kleurstoffen te krijgen waren bij de Jamin. Dus zo blij als een klein kind in een snoepwinkel (flauw mopje; I know) ging ik naar de Jamin in R'dam en daar wisten ze me te vertellen dat ze dat niet verkochten. Mijn vriendje heeft daarop naar de Jamin in Naaldwijk gebeld en die zeiden dat ze het überhaupt nooit verkocht hadden  :nooo
Bij welke Jamin kopen jullie dan je kleurstoffen?
En welke kleurtjes hebben ze en hoeveel kosten ze? (en nog een vraag: zijn ze vloeibaar, in gelvorm, poedervorm?)

Alvast bedankt!!

2

Re: Kleurstoffen Jamin

heb bij jamin ook nog nooit kleurstoffen gekocht.
Ik koop ze bij de webshop of bij taart en decoratie. Dat is in gelvorm. Als je toch in Rotterdam bent kun je ook naar Planet Cake in Rotterdam zuid of naar Kookpunt. Alleen heeft kookpunt alleen Wilton kleuren.

3

Re: Kleurstoffen Jamin

djehr schreef:

heb bij jamin ook nog nooit kleurstoffen gekocht.
Ik koop ze bij de webshop of bij taart en decoratie. Dat is in gelvorm. Als je toch in Rotterdam bent kun je ook naar Planet Cake in Rotterdam zuid of naar Kookpunt. Alleen heeft kookpunt alleen Wilton kleuren.

Ik heb net een bestelling laten komen van de webshop met 2 bruine rolfondants (met chocoladesmaak) erin. Ik vind ze echter echt niet te eten en wil ze dus niet op de taart van mijn mam leggen. Vandaar heb ik nu dus toch nog (jammer genoeg) kleurstoffen nodig.

Het is voor mij een belachelijk grote (en dure) omweg om naar R'dam zuid te gaan; dan kan ik de kleurstof beter bij de webshop bestellen. Dat komt dan misschien zelfs nog goedkoper uit.
Is die planet cake meer in het centrum gelegen?
Alvast bedankt voor de tips!

4

Re: Kleurstoffen Jamin

Ik dacht dat je al in Rotterdam was, dan zou het wel mee vallen. Als je vanuit Mortsel (België?) moet komen is dat inderdaad wel een belachelijk grote omweg  :lol:

Als je iets in het centrum van Rotterdam zoekt dan is Kookpunt handiger. Dat zit net buiten het centrum van Rotterdam (oostplein)

5

Re: Kleurstoffen Jamin

Ik kom inderdaad uit België; maar ben elk weekend in NL omdat mijn vriendje in Maasland woont :) Dus kom ik ook wel elke week 2x in R'dam  :)
Bedankt voor de tip, ik denk dat ik dan maar de weg naar het oostplein opzoek  :D

6

Re: Kleurstoffen Jamin

Als je toch om de week in Maasland bent, kun je een stukje doorrijden naar Marianne in 's-Gravenzande  ;)

7

Re: Kleurstoffen Jamin

En wat misschien nog wel handiger is: daisy's cake bakery in Vlaardingen. Klein winkeltje, pas geopend met allemaal spullen van de webshop. Op haar website vind je de openingstijden.

8

Re: Kleurstoffen Jamin

djehr,
sinds wanneer zit het kookpunt bij oostplein ???
je bedoelt vast noordplein bij zwart janstraat noordmolen straat !
groet yvon

9

Re: Kleurstoffen Jamin

Als je marsepein bruin wilt kleuren, kun je ook cacao gebruiken. Met rolfondant lukt dat op zich ook wel, maar daar wordt het wel droog van.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

10

Re: Kleurstoffen Jamin

yr schreef:

djehr,
sinds wanneer zit het kookpunt bij oostplein ???
je bedoelt vast noordplein bij zwart janstraat noordmolen straat !
groet yvon

Nou ja...hoe kom ik daar nou bij  :s . Moet natuurlijk Noordplein zijn  :Y
Ach ja...ben al nooit een ster geweest in navigeren, heb het richtingsgevoel van een kip zonder kop  :lol: ...schijnt vrouw-eigen te zijn  :D

11

Re: Kleurstoffen Jamin

Ik wil er graag op mijn eentje komen, maar voor Vlaardingen en 's Gravenzande moet mijn vriendje rijden en nou hadden we net afgesproken dat we dit weekend eens geen geld zouden uitgeven  ;)
Bedankt voor de tips iig!
En ik zoek gelijk de route tot het Noordplein op  :lol:

12

Re: Kleurstoffen Jamin

Ik zal mijn schoonvader en zwager eens vragen of hun idd kleurstoffen verkopen. (hebben allebei een Jamin in A'dam)

13

Re: Kleurstoffen Jamin

Bij onze jamin verkopen ze kleurstoffen. En hier is bij Alkmaar in de buurt.

Kost 3 euro per flesje en qua kleuren is het erg beperkt. De kleurstof is van americolor.