1

Onderwerp: Eindelijk de bruidstaart voor mijn zusje!

Afgelopen zaterdag is mijn zusje getrouwd en ik mocht de bruidstaart verzorgen. Jeetje wat een klus zeg. De poppetjes en het kroontje waren hartstikke goed gelukt. Alleen met het bekleden van de taart heb ik aardig wat gevloekt, gekreund en gezucht. De champagnekleurige rolfondant (had alleen kant en klaar gekleurd fondant gebruikt) wilde niet wat ik wilde. Het plakte aan alle kanten en begon te scheuren. Met wat improvisatie heb ik dat wel kunnen wegwerken. De onderste taart moest ook in champagne maar dat wilde totaal niet. Er is dan ook een kilo fondant zo in de kliko terecht gekomen. De onderste laag heb ik toen maar met groen bekleed. De reis van Veghel naar Heemstede ging goed. Alles heel gebleven. Bij mijn vader heb ik de taart gestapeld en verder afgewerkt. Daar brak natuurlijk het armpje van de bruidegom en een lokje haar van de bruid. Zaterdag hebben we vroeg de taart naar de lokatie gebracht. Ook toen is de taart verder heel gebleven.
Alleen waarschijnlijk toch door het warme weer, begonnen de armen van de bruid er af te vallen. Het restaurant helemaal in de stress. Lijkt mij een behoorlijke nachtmerrie als restaurant eigenaar, als tijdens het verplaatsen van de taart het begint te begeven. Gelukkig hebben ze daar de bruid met wat suikerstroop kunnen restaureren. Dus niemand die daar wat van zag. Ja, alleen ikzelf natuurlijk. Mijn zusje en zwager vonden het een geweldige taart en vonden het een leuke verrassing, dat ik hun dochtertje Nina als bruidsmeisje erbij had geboetseerd.
Verder hebben we een heerlijke dag gehad. Mooi weer, lekker zonnetje. Buiten werd er getrouwd en daarna de receptie met taart. 's-Avonds lekker gegeten en een leuk feest. Kortom heel relaxed.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-7OPKPLXL.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-7ZKTUIAT.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-8AHBNTJC.jpg

2

Re: Eindelijk de bruidstaart voor mijn zusje!

OOOHHH hij is GEWELDIG!!!!! En die kroon...gaaf zeg!!!

golf is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken

3

Re: Eindelijk de bruidstaart voor mijn zusje!

Heel erg mooi!! Ik kan me voorstellen dat ze hier heel erg blij mee waren!!

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

Re: Eindelijk de bruidstaart voor mijn zusje!

wat een mooie taart.
je ziet er inderdaad niets van van de armpjes.

Groetjes Katinka & Manuela
Bekijk ons album http://detaartenmamas.mijnalbums.nl/

5

Re: Eindelijk de bruidstaart voor mijn zusje!

Hij is super....enne..wat niet weet, wat niet ziet in dit geval.
Ik vin m geweldig.

Erika

6

Re: Eindelijk de bruidstaart voor mijn zusje!

mooi zeg en zo lekker anders dan een standaard bruidstaart

cateren is ook gebakjes maken :)

7 Laatst bewerkt door Koenie (04-06-2007 10:28)

Re: Eindelijk de bruidstaart voor mijn zusje!

Ooooo Irene, wat is ie prachtig !!!!

En wat een schitterend verhaal... ze liggen hier bij mij op kantoor in een deuk nu ik je verhaal voorlees... :lol:

Maar, inderdaad: een nachtmerrie voor iedere bakker...

Ik zou nog heel graag willen weten hoe je hebt gestud (of t, of dt?) (met rietjes?) en wat er voor vulling gebruikt is!

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl

8

Re: Eindelijk de bruidstaart voor mijn zusje!

hij is heel mooi en kleurig!!! toppie!!!

groetjes maja

9

Re: Eindelijk de bruidstaart voor mijn zusje!

Wat een super leuke taart zeg ! Bruidspaardje en het bruidsmeisje zijn geweldig ! Ik heb fondant van Bakels in een emmer en vind dat echt heerlijk werken, geen last van scheuren o.i.d.

Groetjes, Wietske
Al mijn foto's zijn te zien op http://felicitaartjes-wietske.mijnalbums.nl/

10

Re: Eindelijk de bruidstaart voor mijn zusje!

Hele gave bruidstaart zeg!!! Echt je eigen stijl, helemaal super :) Ik had toen bij mijn bruidspaartje ook last van af vallende armen :s , zelfs met lijm bleef het niet plakken, uiteindelijk een mini-spagettistokje overdwars er in gestoken. Later brak de sluier ook nog in tweeen, maar het was toen ook dagen achter elkaar over de 30 graden... Maar gelukkig is het bij jou helemaal goed gekomen, je ziet er niks van!!!

Groetjes, Annette
Al mijn foto's zijn te zien op http://www.felicitaartjes-annette.mijnalbum.nl/

11

Re: Eindelijk de bruidstaart voor mijn zusje!

Die is heeel mooi geworden! Wat een stress voor jou, dat het eerst met bekleden niet ging :S Maar gelukkig heb je het prachtig op gelost!! Je bruidspaartje, het bruidsmeisje en je kroontje zijn super! Heel de taart is super!

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

12

Re: Eindelijk de bruidstaart voor mijn zusje!

PRACHTIG!!!!!! Echt helemaal lief en leuk!!!! Oh wat een ramp van het armpje, maar gelukkig nog goed gekomen!!!

www.partycupcake.nl voor Springerle Moulds! Like m'n Facebook.

13

Re: Eindelijk de bruidstaart voor mijn zusje!

Wat een prachtige taart zeg!!! Jammer dat het niet allemaal even vlot liep, maar het resultaat mag er zeker zijn!!! :Y :Y :Y

Wil je mijn website zien? www.koekentiene.net

14

Re: Eindelijk de bruidstaart voor mijn zusje!

Heel erg top hoor!!  Erg mooi!  Voor hoeveel personen was ie?

Groetjes Riteke en Martijn
www.delikatessen.mijnalbums.nl

15

Re: Eindelijk de bruidstaart voor mijn zusje!

Wat een plaatje! Maar wat een stresssss! Maarrrr als je van niets weet zie je ook niets! Hahaha! Hoop stiekum dat ik zo'n zelfde opdracht krijg volgend jaar....dan gaat mijn zusje trouwen. Maar met jouw verhaal moet ik toch nog eens nadenken, of toch niet. Het is natuurlijk mega als je zoiets belangrijks mag doen op zo'n dag. Nogmaals Super Mega taart.
Groetjes Monique

16

Re: Eindelijk de bruidstaart voor mijn zusje!

Ohhhhhhhh wat leuk, helemaal jouw stijl. Mooi geworden hoor. Niks te zien van stress en vervelende problemen.
Ik kreeg vanmorgen een mailtje van mijn nichtje of ik ook haar bruidstaart wil maken in oktober, spannend hoor. Gelukkig is het dan minder warm.

17

Re: Eindelijk de bruidstaart voor mijn zusje!

Koenie schreef:

Ik zou nog heel graag willen weten hoe je hebt gestud (of t, of dt?) (met rietjes?) en wat er voor vulling gebruikt is!

Ik heb hem gestud met houten stokjes van zo'n 4mm dik. Mijn zusje wilde geen taart met vulling. Dus het is gewoon cake geworden met een laag fondant. De cakes heb ik eerst ingesmeerd met een heel dun laagje warme abrikozenjam, zodat de fondant bleef plakken.

18

Re: Eindelijk de bruidstaart voor mijn zusje!

riteke schreef:

Voor hoeveel personen was ie?

Doordat de taart alleen van cake was, hebben er zeker 100 personen van gegeten. De taart doorsnedes waren 30, 25, 20 en 15 cm en 7,5 cm hoog. Er was zelfs nog een flink stuk over. Volgens 1 van de taartboeken van Lindy Smith, moet je uit deze 4 lagen toch wel zo'n 125 stukken krijgen.

19

Re: Eindelijk de bruidstaart voor mijn zusje!

Heeel gaaf Irene, echt een supervrolijke en heeeel mooie taart geworden!! Knap gedaan hoor!!

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

20

Re: Eindelijk de bruidstaart voor mijn zusje!

Wat een leuke! Heel mooi gemaakt! Wat een verhaal zeg. Pure stress! Je ziet er absoluut niets van!

21

Re: Eindelijk de bruidstaart voor mijn zusje!

Geweldig zeg, enne, ik vind doe groene ondertaart juist super zo. Dus in mijn ogen een geluk bij een ongeluk hoor. :Y
Gefeliciteerd met je zus en je mooie taart. :)

22

Re: Eindelijk de bruidstaart voor mijn zusje!

Super! Ik had je bruidspaartje al eerder gezien. Gaaf dat je dat voor je zus mocht doen!

23

Re: Eindelijk de bruidstaart voor mijn zusje!

Wat een mooie taart zeg!!!
En wat een verhaal, gelukkig is het uiteindleijk helemaal goed gekomen en was het paar er blij mee en dat is denk ik het belangrijkst.

Pluk de dag!

24

Re: Eindelijk de bruidstaart voor mijn zusje!

Hij is echt prachtig geworden !!!!!!!!!!
Knap bruidspaartje ook hoor...jammer dat de meeste bruiloften in de zomer zijn he ?
Een winterbruiloft is voor een taartontwerper veel relaxter ;-) :Y

25

Re: Eindelijk de bruidstaart voor mijn zusje!

Wauw, wauw, wauw!!!!!
Wat een PLAATJE!!!! :Y:Y
Hartstikke gaaf zeg!
Wat balen al die tegenslagen... maar je ziet er helemaal niks van gelukkig!
Petje af hoor!!!