1

Onderwerp: fondant en marsepein invriezen?

hallo, ik heb na het taartbakken nog wat fondant over en ook wat marsepein.
kan ik dat nu in een plastic zakje invriezen voor de volgende taart of blijft dat niet goed?
alvast bedankt, nadia

2

Re: fondant en marsepein invriezen?

Hoi Nadia,

Als je het goed in folie verpakt en in een luchtdichte doos doet kan je het een paar maanden nog wel bewaren. Dan hoeft het dus niet in de vriezer. Ik weet ook niet of het in de vriezer goed/bewerkbaar blijft.

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

Re: fondant en marsepein invriezen?

Hoi!

Invriezen is wel mogelijk, want dit doe ik ook wel eens met taarten die al klaar zijn. (Wel heel voorzichtig ontdooien, anders wordt het te nat door de luchtvochtigheid die gaat condenseren op de taart.) Ik weet alleen niet of de fondant en marsepein dan nog soepel genoeg zijn om te bewerken.
Misschien is dit een goede vraag voor Inge? Wellicht dat die informatie via haar leveranciers hierover kan krijgen.

Groetjes Evelien

4

Re: fondant en marsepein invriezen?

oke nou alvast bedankt voor de info die er al geantwoord is !

5

Re: fondant en marsepein invriezen?

Hallo Nadia,

Zolang er geen taartresten op je marsepein of rolfondant (ook wel suikerpasta genoemd) zitten kun je het in principe zeker tot de aangegeven datum bewaren. Je moet het dan wel goed luchtdicht verpakken en ik zou het dan ook in een tupperware doosje (of ander merk natuurlijk) doen. Maar dan blijft het prima, gewoon in een keukenkastje. Ik heb het zelf nog nooit ingevroren, maar ik heb van sommigen gehoord dat het prima gaat, anderen vinden het na ontdooien iets plakkeriger geworden (door het vocht in de vriezer).

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat