1

Onderwerp: hoe vlammen te maken?

hoi, Ik ben saskia en nieuw hier.
Het lijkt me zo gaaf om ook zulke mooie taarten te kunnen maken.
Ik ben al een paar dagen aan het kijken op de site en ook op dit forum.
Maar ik heb toch een vraagje en hopelijk hebben jullie voor mij het antwoord.

stel dat ik een brandweerauto met vlammen wil maken.

moet ik dan die vlammen met zo'n mesje snijden? Zo alla proberen of zijn daar trucjes voor??

en al die poppetjes die jullie maken is dat ook zelf freubelen???
was nl vroeger al niet goed in kleien ahhaha

en ik had ook gelezen dat sommige het doen met dat mapje en daar dat papiertje onderleggen.

maar dan heb je de binnenkant van de lijnen toch niet? of teken je die er zelf bij?

wat een vragen he?
ben erg enthousiast en ben benieuwd of ik het strakjes ook kan net als jullie

groetjes
saskia

2 Laatst bewerkt door Car (01-03-2006 14:04)

Re: hoe vlammen te maken?

Hoi Saskia,
Voor vlammetjes, kijk eens naar deze prachtige taart van Inge:

http://www.taartopmaat.nl/images/brandw … xander.JPG

of deze brandweerauto, ook van Inge:

http://www.taartopmaat.nl/images/brandw … achter.JPG

Die zijn mooi, vind je niet? Over knip/plak werk:

Print 2 keer een plaatje dat je wilt gebruiken. Dan knip je alle onderdelen uit (dus alle verschillende kleurtjes) en leg je de stukjes papier op de uitgerolde marsepein of fondant. Dan uitsnijden met een mesje of schaar. En dan is het een kwestie van puzzelen. De een gebruikt er dat mapje voor; dus nog een afbeelding in een mapje doen, en dan op het mapje de verschillende onderdelen weer in elkaar puzzelen. Ik geloof dat je het dan wel eerst een beetje moet invetten. En hoe je het dan weer op de taart krijgt weet ik eigenlijk niet, misschien kun je het er dan wel zo opschuiven?

Ik puzzel zelf altijd direct op de taart, maar dan moet je goed kijken of je voldoende ruimte overhoudt voor alles.

Poppetjes worden inderdaad "gekleid" Even oefenen dus ;-)

En ik weet zeker dat jij het ook kunt, het is helemaal niet moeilijk, vooral erg leuk om te doen!

Groetjes, Car 
Uno per Uno Workshops

3

Re: hoe vlammen te maken?

hoi car.

Ik vond idd de vlammen vd taart van inge erg mooi. (de hele taart natuurlijk)

en die brandweerauto is ook helemaal te gek.!!!

mmmm toch kleien.....hihihihi

ga idd ff oefenen.

ben vandaag op zoek geweest voor een vierkante bakvorm maar kan m nergens vinden.... misschien ideeen??

dank je wel voor je antwoord op mijn klei - en puzzel vraag

4

Re: hoe vlammen te maken?

Hoi Saskia,

Probeer de zoekfunctie van het forum eens (bovenaan de pagina), er is nl al regelmatig gevraagd naar vierkante bakvormen.

Veel succes met oefenen, lezen, etc.!!

Groetjes Evelien

5

Re: hoe vlammen te maken?

Hoi dames,

Even inhaken op de vierkante bakvorm vraag. Stel dat er interesse is voor deze vorm en dat ik die kan krijgen (uiteraard niet zo duur!!) voor in de webwinkel. Welke maat zou dan jullie voorkeur hebben? Ik heb bijv. nu 1 besteld (als proef) en die is 20 x 20 cm. Echter, de vorm loopt ietsje schuin weg (onderkant iets breder dan de bovenkant van de vorm, snap je?) , zou dat in jullie ogen een nadeel zijn? En wat is een "leuke" prijs in deze naar jullie maatstaven? Ik ben nl. altijd op zoek naar "leuke" uitbreidingen ;)

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

6

Re: hoe vlammen te maken?

Inge, bedoel je net als een cakevorm?

7

Re: hoe vlammen te maken?

Ik heb vandaag een vierkante vorm gekocht, gewoon een vierkante bak

24 x 24 x 7 cm

van aluminium

Op de chinese boot bij de euromast

Groetjes,Eugenie

cateren is ook gebakjes maken :)

8

Re: hoe vlammen te maken?

Hoi Evelien,

Ik bedoel echt een vierkante vorm, dus niet een langwerpige. En dan met dat anti aanbak als laagje, dat donkere, of zo'n zilveren binnenkant. Maar die van 20 x 20 is met dat donkere spul gevoerd. Dan wordt de taart sneller gaar.

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

9

Re: hoe vlammen te maken?

hoi saskia,


Heb je al online gezocht naar een vierkante bakvorm?
misschien dat deze site je kan helpen met je keuze.
http://www.debakwinkel.nl/
veel succes

Menaka

10

Re: hoe vlammen te maken?

Hoi Inge,

Ik neem aan dat je onderkant en bovenkant bedoelt als je hem op zijn kop zet, dus hoe de taart er uit komt? (En dus niet als je de vorm rechtop hebt staan zoals je 'm vult en bakt? ;) ) Net even gekeken en die van mij is ook een heel klein beetje schuin. Hij is 23 bij 23 cm en en 7 cm hoog. (Ook met donkere antiaanbaklaag) Ik heb er ongeveer 10 euro voor betaald bij Piece of Cake. Voor 20 bij 20 lijkt me een iets lager bedrag wel goed. Een vierkante springvorm, dus wel heel recht, heb ik voor zeker 20 euro gezien. Dat vond ik zelf dus te duur.

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

11

Re: hoe vlammen te maken?

HAha, nee Inge, ik bedoel dat uitlopen, is dat net als bij een cakeblik? Dat zou ik nl. niet handig vinden.

Groetjes Evelien