51

Re: Recepten voor koekjes die je wilt versieren

Thanks voor de snelle reactie

52

Re: Recepten voor koekjes die je wilt versieren

Wat een leuk topic! Ik heb nog wel even een vraagje.
als ik lolly's van de koekjes wil maken welk recept kan ik dan he beste gebruiken? En moet ik de stokjes dan meteen mee bakken?

53

Re: Recepten voor koekjes die je wilt versieren

Ik vind zelf het recept van peggy Porschen het meest ideaal. De stokjes hoef je niet mee te bakken maar steek je in de koekjes zodra ze uit de oven komen. Dan zijn ze namelijk nog zacht. Zorg er dan wel voor dat als je de koekjes gaat bakken dat je ruimte hebt om de stokjes er later in te steken. Dan kun je ze namelijk gewoon op de bakplaat laten liggen en vervormen ze niet. Gewoon niet te veel in 1 keer bakken dan.

54

Re: Recepten voor koekjes die je wilt versieren

thanks!!!

55

Re: Recepten voor koekjes die je wilt versieren

ik heb nu een portie van de zandkoekjes in de koelkast koekjes gelegd om op te stijven.... ik heb het geproefd, en vond het erg zout... en dan heb ik niet eens de volledige 3 gram erin gedaan.... trekt dat een beetje weg bij het bakken?

de koekjes zijn voor de high tea van het het vrijgezellenfeestje voor mijn zusje... dus ze moeten wel lekker zijn.  O-)  :D

56

Re: Recepten voor koekjes die je wilt versieren

Ben een weekje weg geweest vandaar de late reactie. Inmiddels zijn je koekjes waarschijnlijk al gebakken.  ;)
Wat betreft het zout, dat luistert vrij nauw. Veel weegschalen zijn niet helemaal precies waardoor je snel teveel zout toevoegt. Als je de 3 gram te zout vindt voeg je gewoon wat minder toe. Zout is bedoeld als smaakversterker. Een koekje zonder zout smaakt wat laf.

57

Re: Recepten voor koekjes die je wilt versieren

jeetje, wat goed van jou. BEDANKT.

58 Laatst bewerkt door petrawb (05-03-2011 17:28)

Re: Recepten voor koekjes die je wilt versieren

djehr schreef:

Ben een weekje weg geweest vandaar de late reactie. Inmiddels zijn je koekjes waarschijnlijk al gebakken.  ;)
Wat betreft het zout, dat luistert vrij nauw. Veel weegschalen zijn niet helemaal precies waardoor je snel teveel zout toevoegt. Als je de 3 gram te zout vindt voeg je gewoon wat minder toe. Zout is bedoeld als smaakversterker. Een koekje zonder zout smaakt wat laf.

bedankt voor je reactie. mijn zusje, vriend en ik vonden het zo zout dat ik ze niet eens gebakken heb.... als de kids straks op bed liggen ga ik het recept van PP proberen. ben benieuwd.  :D

oh ja, zelfs na 3 snufjes zout gaf mijn weegschaal nog niks aan dus daar zal het hem idd aan gelegen hebben :s  :grr:

59

Re: Recepten voor koekjes die je wilt versieren

Dit is handig zeg! Thnx! :D

60

Re: Recepten voor koekjes die je wilt versieren

ik zit me af te vragen of je het recept van peggy ook zou kunnen gebruiken voor de laagjes pot.
dus met m&ms en noten maar dan zonder de havermout .
iemand al eens geprobeerd?

super handig touwens die repenten bij elkaar! :Y

Re: Recepten voor koekjes die je wilt versieren

Bedankt voor alle tips,
ik waag me deze week eens aan de PP-koekjes.  :Y

Groetjes,Marie.
Making a cake.....It's my personal therapy!!!

62

Re: Recepten voor koekjes die je wilt versieren

Top, nu nog bedenken met welk recept ik als eerste zal beginnen!!!
Groetjes, Bibi

63

Re: Recepten voor koekjes die je wilt versieren

djehr schreef:

Misschien toch eens proberen in een glazen wekpot. Een koekjestrommel sluit meestal niet volledig af en er kan dus dan toch lucht = vocht bij komen. In plastic worden ze ook zacht en metalen koektrommels lsuiten vaak niet goed af. Vandaar de glazen wekpot...


Thanx voor de tip, scheelt in terleurstelling. Ik wil er best een boeltje gaan maken, voor te eten en voor decoratie in de kerstboom en daar wil ik nu al mee beginnen. Kan ik ze dan ook ruim 2 maanden in die wekpot laten? Of is dat te lang.

64

Re: Recepten voor koekjes die je wilt versieren

Owww... jaaa!! Ik wil ook koekjes bakken!! LEUK!!!!!

65

Re: Recepten voor koekjes die je wilt versieren

ik heb net recept 2 gebruikt 'zandkoekjes'

helaas voor mijn smaak veels te zoet :(  zie ook nu pas staan bij kinderen het meest geliefd-meest zoet...

naja jammer dn moet ik ze maar uitdelen

66

Re: Recepten voor koekjes die je wilt versieren

Super ga het vast een keer uitproberen,

67

Re: Recepten voor koekjes die je wilt versieren

misschien een stomme vraag hoor.. maar er staat 100 gram suiker... kristalsuiker, basterdsuiker, poedersuiker, suikerbakkerspoeder??? wie kan mij helpen, want wil zo namelijk boodschapjes gaan doen  :D

ZANDKOEKJES
Dit is het meest bekende en bij kinderen zéér populaire koekje. Iets zoeter en vetter dan de suikerkoekjes.
Benodigdheden:
300 gram tarwe patent bloem
100 gram suiker
200 gram zachte boter
3 gram zout (=ongeveer een halve theelepel)
eventueel 1 tl smaakje (bijvoorbeeld: vanille, citroen of amandel)

68

Re: Recepten voor koekjes die je wilt versieren

Als er alleen suiker staat ga ik altijd uit van gewone kristalsuiker :Y

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

69

Re: Recepten voor koekjes die je wilt versieren

dankje wel! dan ga ik dat proberen :)

70

Re: Recepten voor koekjes die je wilt versieren

dank je Adrienne, ik zal het even wijzigen

71 Laatst bewerkt door djehr (12-02-2012 13:56)

Re: Recepten voor koekjes die je wilt versieren

soms klik je citeer aan in plaats van bewerk ....foutje...bedankt!

Re: Recepten voor koekjes die je wilt versieren

Super handig! Voor als ik mn koekjes bakken wil gaan uitbreiden haha  :cool:

73

Re: Recepten voor koekjes die je wilt versieren

Helemaal goed! vanavond ga ik de suikerkoekjes maken en morgen die van P.P. want ik heb er 100 nodig.. ik hoop dat ik er aan kom met deze twee recepten. Straks na werk nog een zak bloem halen, suiker en boter ;-)
Dan ga ik deze morgen versieren met r.i, candymelt en fondant :-)

74

Re: Recepten voor koekjes die je wilt versieren

Ik haal uit het recept van peggy porschen ongeveer 35 - 40 koekjes

75

Re: Recepten voor koekjes die je wilt versieren

Hoe dik moet je het deeg uitrollen ? Daar ga ik meestal de fout in...

Groetjes Diana..:)