Re: Recepten voor koekjes die je wilt versieren

Ik ga ze ook eens proberen....

Thanks voor de recepten

Er is altijd wel een reden voor taart...
www.taartendaan.hyves.nl

27

Re: Recepten voor koekjes die je wilt versieren

nu wil ik een koekjeskerstboom en koekhuis maken....maar nu kan ik niet kiezen welk recept ik ga gebruiken ;)

welke zou het "langst" lekkerst blijven :think:

28

Re: Recepten voor koekjes die je wilt versieren

Ik denk dat het tijd wordt om te zien of ik ook iets kan bakken.... :+  O-)

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

29

Re: Recepten voor koekjes die je wilt versieren

Annelies schreef:

Ik denk dat het tijd wordt om te zien of ik ook iets kan bakken.... :+  O-)

zoohooo jij durft!!!!!

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

30

Re: Recepten voor koekjes die je wilt versieren

tipsytaartje schreef:
Annelies schreef:

Ik denk dat het tijd wordt om te zien of ik ook iets kan bakken.... :+  O-)

zoohooo jij durft!!!!!

Zo af en toe moet je ook lef tonen...toch? :D

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

31

Re: Recepten voor koekjes die je wilt versieren

angeliq schreef:

nu wil ik een koekjeskerstboom en koekhuis maken....maar nu kan ik niet kiezen welk recept ik ga gebruiken ;)

welke zou het "langst" lekkerst blijven :think:

Ik moet eerlijk zeggen dat het recept van de speculaaskoekjes (van Djehr  :D ) wel super is. Heb de koekjes afgelopen zondag gebakken en sinds dien staan ze (wat er nog van over is) in een open schaaltje op het aanrecht. Vanmiddag kreeg ik er weer 1 aangeboden van mijn 5-jarige dochter (want ze is er erg zuunig op) en die smaakte nog perfect. Lekker bros ook.
Koekjes zijn niet versierd met royal icing, dus durf niet te zeggen of dat verschil uitmaakt...

32

Re: Recepten voor koekjes die je wilt versieren

Annelies schreef:

Ik denk dat het tijd wordt om te zien of ik ook iets kan bakken.... :+  O-)

:nooo  :D

Groetjes, Elly

33

Re: Recepten voor koekjes die je wilt versieren

Elly67 schreef:
Annelies schreef:

Ik denk dat het tijd wordt om te zien of ik ook iets kan bakken.... :+  O-)

:nooo  :D

Ik denk dat ik er niks van bak... :lol:  :lol:

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

34

Re: Recepten voor koekjes die je wilt versieren

Jawel hoor, ik maak maar een grapje. Gewoon een keer proberen, zo moeilijk is het echt niet. Succes!  :)

Groetjes, Elly

35

Re: Recepten voor koekjes die je wilt versieren

Handig zeg, ben blij dat ik dit topic ontdekt heb... Bak zelf erg graag, maar heb nog geen goed koekjesrecept. Binnenkort dus aan het bakken   :Y

36

Re: Recepten voor koekjes die je wilt versieren

pas maar op! Koekjes bakken is erg verslavend, hoor.  :lol:  :lol:
Het topic loopt al een tijdje. Voorlopig ben ik zelf het meest enthousiast over de Peggy Porschen koekjes en sinds kort ook de speculaaskoekjes van djehr.

37

Re: Recepten voor koekjes die je wilt versieren

ik ga het recept van peggy porschen vanavond uitproberen. :)

38 Laatst bewerkt door Hertje (30-12-2010 12:52)

Re: Recepten voor koekjes die je wilt versieren

:thumb: Handig topic, ik ga me ook maar eens wagen aan het bakken van deze koekjes.
Bij het PP recept staat: Verwarm de oven voor op180°.
Ik bak altijd alles met de heteluchtfunctie, maar in dit topic wordt onderwarmte bedoeld?
Dus geen hetelucht, of (een combi van) onder- of bovenwarmte?

Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen!

39

Re: Recepten voor koekjes die je wilt versieren

Hertje schreef:

:thumb: Handig topic, ik ga me ook maar eens wagen aan het bakken van deze koekjes.
Bij het PP recept staat: Verwarm de oven voor op180°.
Ik bak altijd alles met de heteluchtfunctie, maar in dit topic wordt onderwarmte bedoeld?
Dus geen hetelucht, of (een combi van) onder- of bovenwarmte?

180 graden is electrische oven (onder én bovenwarmte) Als je een hetelucht oven gebruikt dan zet je de temperatuur op 160 graden.

40

Re: Recepten voor koekjes die je wilt versieren

djehr schreef:

180 graden is electrische oven (onder én bovenwarmte) Als je een hetelucht oven gebruikt dan zet je de temperatuur op 160 graden.

Dank voor je antwoord. :thumb:

Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen!

41

Re: Recepten voor koekjes die je wilt versieren

Lekker ga echt een keer proberen de koekjes heb tot nu toe taart en cupcakes ben benieuwd hoe de koekjes gaan worden super! O ja met welk recept kan je ze versieren? :D

Ik heb een nieuwe hobby gevonden! Taarten bakken!!!!

42 Laatst bewerkt door djehr (16-01-2011 17:02)

Re: Recepten voor koekjes die je wilt versieren

versieren kan op verschillende manieren: met fondant of marsepein of met royal icing (kun je zelf maken: http://www.deleukstetaarten.nl/recept/24/Royal+Icing/ of in de webshop kopen: http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ts_id=1938 ). Er zijn ook verschillende workshops voor het versieren van koekjes. Kijk maar eens in de rubriek "vraag en aanbod workshops".

Ik vind zelf marsepein en fondant het makkelijkst maar royal icing het mooist en lekkerst.

43

Re: Recepten voor koekjes die je wilt versieren

Heey.. dit is een handig topic!! deze heb ik eerder gemist, maar ga ook eens wat van de recepten uit proberen. Dankjewel!

44

Re: Recepten voor koekjes die je wilt versieren

Geweldig topic!! Ga mij binnenkort ook eens aan de disciplini van de koekjes bakken & decoreren wagen, is weer es wat anders dan meteen een hele taart  :lol:

45

Re: Recepten voor koekjes die je wilt versieren

Wat leuk dat je verschillende recepten hebt verzameld :)

Die van peggy heb ik al een paar keer geprobeerd en is erg lekker! Het enige is dat ze bij mij toch iets zacht worden nadat ze versierd zijn met icing..
Heeft iemand ervaring met de andere recepten? En blijven die knapperiger met royal icing?

(Ik heb al veel gezocht over het zacht worden, bewaar ze niet in een dichte doos, laat de koekjes goed afkoelen, werk niet met te dunne icing en toch worden ze zacht :(..)

Kijk ook eens op ~Sugaridoo~ voor recepten en howto's!     (Twitter: @Sugaridoo)

46 Laatst bewerkt door djehr (03-02-2011 12:21)

Re: Recepten voor koekjes die je wilt versieren

Misschien heeft het toch met het bewaren van de koekjes te maken. Ik bewaar ze in een wekpot waar een klein bodempje rijst in ligt (om eventueel vocht op te nemen). En daar gaat het perfect in.

Wat ook zou kunnen is dat je je koekje iets langer moet bakken. Ik heb ook wel eens gehad dat ze wat aan de zachte kant waren. Toen heb ik ze gewoon iets langer in de oven gelaten en nu gaat het perfect.

Hou ook rekening met de dikte van je koekje. Hoe dikker je koekje is hoe langer hij moet bakken..

47

Re: Recepten voor koekjes die je wilt versieren

Thnx voor je reactie :) Ik bewaar ze meestal in een koekjestrommel met rijst onderin en heb ze ook wel eens gewoon losjes in zilverfolie verpakt.
Zonder royal icing blijven de koekjes echt weken lang knapperig en lekker, dus het bakken moet wel goed zijn gegaan denk ik. Enkel met de icing worden ze zacht..

Wat ik wel eens heb geprobeerd is ze voor dat ze opgegeten worden even (met icing) af te bakken op een lage temperatuur. Dan zijn ze wel weer een dagje knapperig, maar daarna worden ze weer slof..

(ohwja, slof = niet knapperig, schijnt geen algemeen bekend woord te zijn  :lol:)

Kijk ook eens op ~Sugaridoo~ voor recepten en howto's!     (Twitter: @Sugaridoo)

48

Re: Recepten voor koekjes die je wilt versieren

Misschien toch eens proberen in een glazen wekpot. Een koekjestrommel sluit meestal niet volledig af en er kan dus dan toch lucht = vocht bij komen. In plastic worden ze ook zacht en metalen koektrommels lsuiten vaak niet goed af. Vandaar de glazen wekpot...

49

Re: Recepten voor koekjes die je wilt versieren

Misschien heel dom hoor, maar hoe zorg je dan dat de marsepein of fondant of t koekje blijft plakken?Met eetbare lijm of is er ook een andere manier?

50

Re: Recepten voor koekjes die je wilt versieren

Geen domme vraag hoor ;) Als ik ze met marsepein versier doe ik altijd een beetje icing er onder zodat het blijft plakken!

Kijk ook eens op ~Sugaridoo~ voor recepten en howto's!     (Twitter: @Sugaridoo)