1 Laatst bewerkt door lammetjes (24-02-2006 13:57)

Onderwerp: knip en plak taarten

Hoi,

ik ben bezig met mijn tweede zeg maar knip en plak taart en loop tegen een aantal probleempjes aan.

Ik doe het met de methode van het plastic hoesje waarop je de puzzelstukjes legt en dat gaat goed alleen als ik het op de taart moet gaan leggen gaat het fout. De stukjes zitten niet goed tegen elkaar, het blijven stukjes en het wordt niet een heel mooi geheel.

Ik krijg ook niet alle stukjes van het hoesje af (moet zeker ook met vet ingespoten worden?)

Ik zit echt een beetje te balen want ik vind de taart niet mooi geworden en ik heb net nog even bij de winx taart van evelien gegluurd en nu baal ik nog meer want zo wilde ik het resultaat eigenlijk ook hebben. (een beetje dan)

groetjes chimene

groetjes chimene
p.s. al mijn taarten zijn te zien op http://www.bijentaart.nl

2

Re: knip en plak taarten

Hoi Chimene,

Ik spuit of vet het plastic mapje niet in, maar ik weet dat jij met fondant werkt. Het is heel belangrijk dat je snel werkt, omdat het zo snel uitdroogt. De stukjes waar ze aan elkaar moeten kun je een beetje nat maken met water (of met eiwit) en zo aan elkaar plakken. Ik druk het altijd goed aan en evt. wrijf ik het een beetje glad met mijn vinger of een smoother. Je kunt je deeltjes fondant beter ook even afdekken met folie als je ermee bezig bent, dan blijft het toch iets meer werkbaar.

Succes, groetjes, Inge

PS Het is overigens ook geen makkelijk karweitje hoor... het blijft veel werk en het moet ook heel nauwkeurig om het goed te krijgen.

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

3

Re: knip en plak taarten

hoi inge,

bedankt voor je snelle antwoord. Ik gebruik inderdaad fondant maar alleen voor de 3-d taarten omdat alles dan beter blijft staan en hangen. Voor de platte taarten zeg maar gebruik ik marsepein.

Zorg jij ervoor dat de stukjes op het plastic al een geheel worden?

en wat is een smoother?

Mijn taart is klaar en alles bij elkaar ziet het er wel leuk uit maar ik ben zelf niet echt tevreden. Maar ja heel veel oefenen maar.

groetjes chimene

groetjes chimene
p.s. al mijn taarten zijn te zien op http://www.bijentaart.nl

4

Re: knip en plak taarten

Hoi Chimene,
Een smoother is een gereedschap om de taart mooi glad te krijgen. Inge verkoopt 'm ook in de webshop. Wat dat puzzelen betreft, ik puzzel altijd direct op de taart en dan druk ik de stukjes een beetje tegen elkaar aan. Dat werkt ook heel goed, je moet alleen wel nadenken over welk stuk je als eerste op de taart legt, en goed kijken of je voldoende ruimte over houdt.
Verder wilde ik je nog zeggen dat ik je avatar zo leuk vindt! Is dat ook een van jouw taartjes? Ik vind hem helemaal geweldig met die bijtjes!

Groetjes, Car 
Uno per Uno Workshops

5

Re: knip en plak taarten

Hoi Car,

dat was net mijn vraag aan jou hoe jij de taart maakt. Ik ben er nog niet helemaal uit wat ik nu handig vind. Ik denk een hoop oefenen maar.

De bijtjes taart is inderdaad een van mijn taartjes, lief he.
De 3-D taarten gaan me een stuk beter af dan het gepuzzel maar het is maar wat je gewnd bent denk ik.

groetjes chimene

groetjes chimene
p.s. al mijn taarten zijn te zien op http://www.bijentaart.nl