1

Onderwerp: margrietjes

Hoi dames en heren royal icing spuiters,

Een heleboel soorten royal icing technieken gaan me redelijk tot goed af. Dropflowers, mooie randjes, viooltjes, roosjes, bloemetjes die je per blaadje spuit... geen echte problemen. Maar margrietjes, da's een ander verhaal. Ik vind dat zulke leuke bloemetjes en ik krijg het maar niet voor elkaar.

Ik heb de uitleg uit het boek van Peggy Porschen gelezen en die op de Wilton site, maar ik word er niet wijzer van. Het lukt me gewoon niet.

De blaadjes worden of ongelijk, of alles hoopt in het midden op zodat het nog korte blaadjes met een enorm hart in het midden worden of ze vallen weer uit elkaar....

Wie kan me op weg helpen om goed margrietjes te leren spuiten?

Mijn online fotoalbum: http://lonnes.mijnalbums.nl 
Mijn facebook pagina: http://www.facebook.com/BakLonnes

2

Re: margrietjes

Hoi Lonnes,

Misschien iets voor tijdens de meet'n greet?? Ik kan wel wat icing meenemen en mijn spuitsetje. Als jij dat dan ook doet, kunnen we samen oefenen. Ik heb de margrietjes (ook van peggy) inmiddels ook gemaakt (geloof dat ik ze ook op dat roze hart met die witte roosjes heb gebruikt) en ze gaan mij redelijk af.

Als je tenminste op de meet'n greet komt...

Groetjes Evelien

3

Re: margrietjes

Hoi Lonneke,

Ik zal het proberen uit te leggen. Je doet een bakpapiertje op een bloemennagel (Vast plakken met icing) dan ze je je spuitmondje met de dikke kant naar buiten op het papiertje en zet een streep die je naar je toe haalt. Draai je nagel een halve slag en zet dezelfde streep aan de andere kant. Dan draai je hem een kwart slag en zet daar een streep (blaadje) en daarna weer een half slag en de volgende. Nu heb je er 4, die ga je tussen de kwarten invullen met 2 blaadjes per kwart. In het midden is het dus nu gewoon nog dun. Vul alle blaadjes zo tot een margriet, in het midden met gele icing en mondje 2 een hartje maken. Extra mooi als je met een natte vinger in gele suiker doopt en zo het hartje "reliëf" geeft. Het spuitmondje dat ik overigens voor margrietjes gebruik heeft als nummer 103 (maar is niet van wilton)

Succes, ik hoop dat het een beetje te volgen is.

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat