1 Laatst bewerkt door Tinkelbel (12-02-2010 10:14)

Onderwerp: Foodprinting

Ik heb de zoekfunctie eerst gebruikt, maar ofwel doet hij het niet, ofwel zijn er gewoon geen antwoorden te vinden  ;)

Een paar vraagjes.
* Welke printer schaf ik best aan?
* Welke cartridges heb ik nodig?
* Wat betekend 'klein zwart' en heb ik deze cartridge ook nodig?
* Welke prints zijn het best (choco, frosty, icing?)
* Wat is een bonbonformaat?
* Hoelang kom je ongeveer toe met je cartridges?
* Welk formaat gebruik ik voor cupcakes?

Hopelijk heeft iemand alle antwoorden voor me  :cool:

Alvast bedankt!!

2

Re: Foodprinting

Welke printer schaf ik best aan? Canon ip3600, er zijn er nog meer hoor.
* Welke cartridges heb ik nodig? met eetbare inkt
* Wat betekend 'klein zwart' en heb ik deze cartridge ook nodig? ja
* Welke prints zijn het best (choco, frosy, icing?) frosy is voordelig en smaakt goed
* Wat is een bonbonformaat? heb ik geen verstand van.
* Hoelang kom je ongeveer toe met je cartridges? dat weet ik niet precies
* Welk formaat gebruik ik voor cupcakes? alles wat binnen de 6 cm valt.

Groetjes Sandra

Er is een tijd van komen, er is een tijd van gaan.

3

Re: Foodprinting

Hoi

Ik heb onlangs bij bouwhuis op internet een canon IP4700 gekocht.

Ik ben nu verschillende prints aan het uitproberen.
Waar ik zelf heel enthousiast over was waren de choco transfers...
Je print dan op een vel, daar smeer je chocolade op of zoals ik heb gedaan chocogenache, en je krijgt de print in spiegelbeeld op chocolade.
Frostingsheets werken ook goed. Deco choc ging in het begin niet goed , maar na overleg met Cake Art bleek dat ze te vers waren, en even gedroogd moesten worden.
Ouwel wekt ook prima.
Ja, je hebt dan ook die klein zwart nodig, er zitten 5 cartridges totaal in.

Hoop dat je er iets aan hebt, verder is het gewoon uitproberen....

Voor interesse in mijn bescheiden taartenalbumpje....
http://www.mijnalbum.nl/Album=XXYKHY8H

4

Re: Foodprinting

Bedankt voor de antwoorden!

Die voor de cupcakes, moet je die dan zelf op maat snijden?
Want op de site van bouwhuis zie ik niet meteen afmetingen staan.

Goldie, die chocotransfers, is dat hetzelfde als chocoprint? En kan je ze enkel in combinatie gebruiken met ganache, of kan je er ook gewoon zo op printen?

Is er nog een andere website waar je sheets kan bestellen?

5

Re: Foodprinting

Tinkelbel schreef:

Ik heb de zoekfunctie eerst gebruikt, maar ofwel doet hij het niet, ofwel zijn er gewoon geen antwoorden te vinden  ;)

Misschien verkeerde rubriek geselecteerd, want dit hoort niet in Babbel ;)

[MOVE] --> Taartdecoratie algemeen

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

6

Re: Foodprinting

Ik heb pas een canon mp 550 gekocht bij de makro. Hierin kunnen ook de cartridges van bouwhuis.( die ook in de 3600 en de 4700 kunnen) Voordeel van de mp 550 is dat je met deze printer kan scannen printen en kopiëren.

Zoete groetjes, Marjolein

7

Re: Foodprinting

Helaas pindakaas, ik kan er niets meer aan veranderen  :nooo

Mijn bestelling is geplaatst  ;)

8

Re: Foodprinting

zoete kunst schreef:

Ik heb pas een canon mp 550 gekocht bij de makro. Hierin kunnen ook de cartridges van bouwhuis.( die ook in de 3600 en de 4700 kunnen) Voordeel van de mp 550 is dat je met deze printer kan scannen printen en kopiëren.

Mag ik vragen wat de foodprinter bij de makro kost?

Ik meende overigens dat de 4600 ook kon of vergis ik me dan?

Veel liefs Rafaëla

9

Re: Foodprinting

Hallo allemaal

ik ben nieuw op de site en om eerlijk te zijn heb ik nog nooit een taart gedecoreerd. Maar ik ga het zeker en vast leren :-)

Jullie hebben het over die printer maar zover ik op het net gezien heb kan ik in nederland of belgie geen A3 formaat (owel,...) vinden om te printen (wel in changhai).
Zijn er leveranciers die dat wel hebben maar die ik dan nog niet gevonden heb?
En,.... waar in belgie kan ik cursussen vinden?

Groetjes
Dietsje

10

Re: Foodprinting

Van waar ben je ,dat zou al helpen om je naar een bepaalde richting te sturen!!!  ;)

Vele en lieve groetjes Nicole

11

Re: Foodprinting

waarom wil je weten of je op A3 kunt printen?
Je bent dan vast nogal wat van plan, gezien je vertelt dat je nog nooit een taart hebt gedecoreerd. ;)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

12

Re: Foodprinting

Hallo Tirza

Ik weet dat het om te lachen is als ik al een printer A3 aan het zoeken ben als ik nog nooit een taart gedecoreerd heb.
Maar ik zou het ook voor andere dingen gebruiken als alleen voor taartdecoratie. En als je toch een printer aan koopt kan ik het best een groter formaat aanschaffen denk ik. Dan kan ik zien wat ik druk A3 of A4.

Ik ben net ook even op je site gaan kijken. Prachtig!! Zo'n mooie strakke taarten. Ik beb helemaal weg van de taart Cindy (volwassene taart).

Ik ga op 1 april mijn eerste workshop doen en eens kijken of het iets voor mij is. Als het me lukt heb ik wel interesse in die bloem die je op die taart gebruikt heb omdat ik dan ook een taart ga maken voor mijn opa. Wil je die informatie kwijt dan ben ik daar heel blij mee.

Jullie hebben een heel leuk forum en heb hier al veel geleerd zonder het ooit in de praktijk al gedaan te hebben.

Groetjes

13

Re: Foodprinting

Een printer die je voor taartdecoratie gebruikt kun je daarna wel voor papier gebruiken, maar niet meer vervolgens ook weer voor eetbare inkt. Dat is niet uit te wisselen. Dus een A4-printer is logischer als je hem alleen voor taartdecoratie wilt gebruiken :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag