1

Onderwerp: petit fours thema verjaardag

mijn derde opdracht petit fours, het worden er steeds meer! En ik word er steeds handiger in, ze zijn nu echt mooi even groot allemaal en weer wat strakker.Zelfs zonder versiering vind ik ze al leuk, al zeg ik het zelf. Lekker vrolijk toch?
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZENLLBZQ.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-Z6XNEIDJ.jpg

groetes ciska

2

Re: petit fours thema verjaardag

Echt heel mooie. Ik heb een vragen maak je een grote taart en dan in vierkantjes snijjen?
Groetjes
Helen

3

Re: petit fours thema verjaardag

He, ik ben de eerste! Super gedaan hoor! en inderdaad heel strak! Is het nog gelukt met de icing? Wil ze graag van dichtbij zien. Kan ik in jouw 'mijn album' kijken?

4

Re: petit fours thema verjaardag

Jammer toch niet de eerste :)

5

Re: petit fours thema verjaardag

ze zijn weer prachtig.....

Erika

6

Re: petit fours thema verjaardag

dank jullie!

Helen, hiervoor heb ik een rechthoekige glazen ovenschaal gebruikt, zijkan er eerst afsnijden en dan idd in vierkantjes van 4 bij 4 snijden nadat ze in stroken van 6 bekleed zijn.how to staat in mijn vorige show-off..

iris, ikzal je delink even mailen vanavond thijs is nu eerst aan de beurt..

gr ciska

7

Re: petit fours thema verjaardag

Jaaa... daar is onze Petit Fours Expert Ciska weer !!!!


Mooi hoor, dat gaat je inmiddels bijzonder goed af! Prachtig versiers, al vind ik ze zelfs zonder versiering al heel ooi... ;)

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl

8

Re: petit fours thema verjaardag

o iris de link staat natuurlijk bij mijn naam!!

9

Re: petit fours thema verjaardag

hahahahaha!, dank je koenie!

Re: petit fours thema verjaardag

Ha ciska,

ze zijn super!
een vraagje hoelang van te voren kun je ze maken?
ik twijfel omdat de zijkant open is wordt die niet heel droog?
ik wilde ook graag petite fours maken maar dacht dat ze helemaal ingepakt moesten zijn.
Als jouw methode ook een dag of twee goed houd is dat veeeeeeel handiger.
Ik ben namelijk graag een dag tevroeg met alles.

Alvast bedankt.
groet,
Saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

11

Re: petit fours thema verjaardag

heel erg mooi gedaan weer!!!!!

golf is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken

12

Re: petit fours thema verjaardag

Mooi hoor!

groetjes
Elma

groetjes Elma en Dani

13

Re: petit fours thema verjaardag

Ze zien er weer super uit!

Winkel en webshop in Houten. Voor PME & Wilton Cursussen. www.liescakeshop.nl

14

Re: petit fours thema verjaardag

Saskia, met die vraag zat ik zelf ook, en heb bij de 1ste bestelling dan ook duidelijk gezegd dat ze het moest zeggen als ze niet vers waren meer, wat droog dus. DIt omdat ik anders idd ze ook helemaal zou gaan inpakken De vorige had ik net als nu een dag voordat ze opgehaald werden klaar en werden dan de dag daarna opgegeten, dus de 2de dag. Ze waren uitstekend!. Nu dus weer hetzelfde, alleen had ik de doos de vorige keer luchdicht verpakt meeggegeven met huishoudfolie erover heen(over de doos) Nu heb ik over de dosen plastic zakken gedaan.

Ik hoop dus dat het nu ook weer goed gaat, ik heb nog een stuk liggen en ga voor het weekend het voor mezelf eens uitproberen, kan ik gelijk eens goed proeven hoe dat smaakt, want ik heb geen idee :)

trouwens, de randjes van de cake heb ik vandaag opgegeten, die zijn nu nog heel lekker ondanks dat ze wat droger zijn doordat het de randjes zijn

Qua tijd heb ik er nu iets langer over gedaan dan dat ik over 2 taarten gedaan zou hebben, 6 uur en daarbij nog het maken van de cake.Viel me alleszins mee al was het vannacht 02.00u.... ik begin altijd te laat (:

groetjes CIska

15

Re: petit fours thema verjaardag

Ze zijn echt heel erg mooi weer!!!

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

16

Re: petit fours thema verjaardag

Zit er onder ook marsepein of bekleed je gewoon de zij en bovenkant

17

Re: petit fours thema verjaardag

Heel mooi gedaan, erg kleurig, als je bang bent voor uitdroging kun je ze natuurlijk ook anders bekleden, met een 'band' rolfondant of marsepein de zijkant rond bekleden, dan boven op een goed uitgestoken rondje, vierkantje etc in dezelfde kleur of een andere kleur erop leggen, zo zijn ze aan alle kanten bekleed en is uitdroging geen probleem.

Zo kun je de ene dag bakken, cake laten koelen (eventueel te drinken geven), overbrengen naar een goede cakedoos die luchtdicht afsluit, de volgende dag snijden/torten en afwerken, de volgende morgen eventueel laatste versieringen aanbrengen, verpakken en bezorgen/afgeven.

Danuta

I believe in Sandy Claws

18

Re: petit fours thema verjaardag

Tsjonge, ik slaap wel vandaag, uiteraard kun je de open zijden ook afwerken met een dun laagje dekgelei naar keuze, ook dat gaat uitdroging tegen en is ook mooi om te zien.

I believe in Sandy Claws

Re: petit fours thema verjaardag

Hoi Cisca,

Bedankt voor de uitleg!

Laatste vraag: gebruik je cake of biscuit je hebt het steeds over cake maar ik wil het toch zeker weten.

groet,
Saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

20

Re: petit fours thema verjaardag

mooi hoor, ze zijn weer goed gelukt.

21

Re: petit fours thema verjaardag

Geweldig gedaan joh! Ze zijn echt mooi, maar het zal wel veel werk geweest zijn!

Groetjes Petra,
www.taartendecoratie.nl: de winkel voor al je taartspullen vind je in Ridderkerk!

22

Re: petit fours thema verjaardag

Ze zijn hartstikke mooi geworden :Y

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

23

Re: petit fours thema verjaardag

:) Prachtig gemaakt! En inderdaad zelfs zonder versiering zijn ze heel erg mooi.
Ik vindt vooral die kleine bloemtjes er mooi, heb je die zelf gemaakt?

24

Re: petit fours thema verjaardag

Mooi zijn ze weer geworden zeg... Lekker vrolijk!!!

www.partycupcake.nl voor Springerle Moulds! Like m'n Facebook.

25

Re: petit fours thema verjaardag

Zien er goed en lekker uit. mmmmjammie

Groetjes Lupe Foto's http://lupe.haaralbum.nl/
WINKEL/WORKSHOPS/ZOETERMEERhttp://www.taartencentrum.nl/