Re: [HOW TO] boobs bekleden (18+)

Wat een hulp en tips voor elkaar: :thumb:  super

Groet,
Annemieke

52

Re: [HOW TO] boobs bekleden (18+)

Ow, deze ga ik zeker even bewaren! :D

Mijn vriend is in mei jarig en tegen die tijd wil ik ze ook goed kunnen maken :p Nog even flink oefenen ben ik bang..  Máár, het zal me lukken!  ;)

53

Re: [HOW TO] boobs bekleden (18+)

Dank je wel Bianca, ik zoek ook even

54 Laatst bewerkt door kiepp (23-02-2011 19:23)

Re: [HOW TO] boobs bekleden (18+)

Ik heb ze net gebakken in de RVS schaaltjes 12cm (ook de eerste keer) Mijn oven (hete lucht oven) op 175 graden en dan 25 minuten en ik moet zeggen perfect helemaal goed gaar dus ga zo beginnen met bekleden, toch best spannend zo'n eerste keer! Veel succes allemaal!
ps. ik heb biscuitmix gebruikt

55

Re: [HOW TO] boobs bekleden (18+)

Fijn dat het goed ging! Hoe ging het bekleden, lukt dat ook goed?

Groetjes, Monica

56

Re: [HOW TO] boobs bekleden (18+)

handige tip van die kommetjes, binnenkort maar eens kijken of ik ze ga halen....

57

Re: [HOW TO] boobs bekleden (18+)

Thanks voor de how-to!
Moest voor 2 jongens die 16 worden een taart maken maar wist niet hoe ik moest beginnen met bekleden!
Ben nog niet zo lang bezig met taarten bakken en ben erg blij met het eind resultaat:D
(Ik weet alleen niet hoe ik foto's er bij zet dus kan ik het eindresultaat niet laten zien:(

Groetjes Anke

58

Re: [HOW TO] boobs bekleden (18+)

Yes gelukt haha
Ben er achter gekomen hoe ik foto's kan plaatsen!

Hierbij mijn resultaat.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-IJJP6TL7-D.jpg

59

Re: [HOW TO] boobs bekleden (18+)

Moet je dan gewoon die schaaltjes in de oven zetten?? En krijg je je biscuit dan gemakkelijk uit?

60

Re: [HOW TO] boobs bekleden (18+)

Heb je de blanda schaaltjes van ikea? Of iets soortgelijks (volgens mij hebben ze bij blokker ook wel zulke schaaltjes)

Die kun je gewoon in de oven zetten. Wel eerst goed invetten!

Groetjes, Monica

61

Re: [HOW TO] boobs bekleden (18+)

mookje schreef:

Heb je de blanda schaaltjes van ikea? Of iets soortgelijks (volgens mij hebben ze bij blokker ook wel zulke schaaltjes)

Die kun je gewoon in de oven zetten. Wel eerst goed invetten!

Ja heb ongeveer dezelfde ( wel glazen) Hoeveel beslag moet er juist in? Volledig vullen?

62

Re: [HOW TO] boobs bekleden (18+)

Ik heb inmiddels al 2x de boobs taart gemaakt, de eerste keer bleef ie enorm plakken, terwijl het echt goed was ingevet, helaas. De 2e keer (had ik ergens gezien) had ik er strookjes bakpapier ingedaan onderin (waar de tepels komen zeg maar) maar daar werd het niet beter van, sterker nog de strepen tot waar het papier had gelopen kon je nog heel goed zien..

Aanrader: Echt HEEL goed invetten, vooral onderin, want bij mij scheurde het daar dus!

Ken jij de webshop van Taartmonster.nl al?? Neem dan snel een kijkje op: http://shop.taartmonster.nl/
OF http://www.facebook.com/taartmonster We bestaan 1 jaar, check onze aanbieding!

63

Re: [HOW TO] boobs bekleden (18+)

Je kunt ze voor ongeveer 3/4 vullen. Bij mij komen ze dan een klein beetje boven de schaaltjes uit zodat je ze ook mooi langs de rand van het schaaltje recht kunt afsnijden en ze even groot zijn.

Groetjes, Monica

64

Re: [HOW TO] boobs bekleden (18+)

Hartelijkd dank voor jullie reacties. Ik zal dan maar een beginnen aan mijn taartje :) ventje zaagt al lange tijd :P

65

Re: [HOW TO] boobs bekleden (18+)

Welk recept gebruiken jullie juist?

66

Re: [HOW TO] boobs bekleden (18+)

ik gebruik altijd de mix van funcakes voor biscuit, of anders mix voor moscovische cake die ik in de bakwinkel hier in de buurt haal.

Groetjes, Monica

67

Re: [HOW TO] boobs bekleden (18+)

Leuke tips maar wat zijn de verhoudingen dan om het deeg te maken?Voor bij 12 cm doorsnee alvast bedankt.

68

Re: [HOW TO] boobs bekleden (18+)

http://www.deleukstetaarten.nl/tabellen

:)

69

Re: [HOW TO] boobs bekleden (18+)

Jelle85 schreef:

Ik heb inmiddels al 2x de boobs taart gemaakt, de eerste keer bleef ie enorm plakken, terwijl het echt goed was ingevet, helaas. De 2e keer (had ik ergens gezien) had ik er strookjes bakpapier ingedaan onderin (waar de tepels komen zeg maar) maar daar werd het niet beter van, sterker nog de strepen tot waar het papier had gelopen kon je nog heel goed zien..

Aanrader: Echt HEEL goed invetten, vooral onderin, want bij mij scheurde het daar dus!

Ik heb de blanda's nu verschillende keren gebruikt en geen problemen ondervonden met de strookjes.
Strook lang genoeg knippen en dan van de ene kant, over de bodem, naar de andere kan laten lopen. Dan nog een strook knippen en die ook van de een naar de andere kant laten lopen, stukje boven de rand uit laten steken en je tilt 'm er na het bakken zo uit.

Natuurlijk zag ik wel striemen maar na het afsmeren is er niets meer van de deukjes/striemen te zien.
Overigens vet ik ze ook nog goed in hoor.

70

Re: [HOW TO] boobs bekleden (18+)

wauw super bedankt...was hier al uren naar op zoek... heb nog nooit een taart gebakken behalve zo'n kwaktaart van dr oetker.

Ik wil voor de beste vriend van mijn lief een borstentaart maken voor zijn verjaardag.

Is het heel moeilijk om een taart te bekleden?? zou ik in de buurt eerst  een workshop volgen?

71

Re: [HOW TO] boobs bekleden (18+)

Je kunt 'ze' ook apart bekleden.
Ik vind dat mooier, maar ja, wie ben ik...  :+  :lol:


Groetjes, Ilse

72

Re: [HOW TO] boobs bekleden (18+)

Hoi, bedankt voor alle tips, ik heb trouwens de schaaltjes van de Xenos, het bleef bij mij ook plakken en zal zeker het bakpapier er de volgende keer onder doen.
Mooie Boobs van iedereen.

73

Re: [HOW TO] boobs bekleden (18+)

ilse74 schreef:

Je kunt 'ze' ook apart bekleden.
Ik vind dat mooier, maar ja, wie ben ik...  :+  :lol:

Apart bekleden vind ik alleen mooi als je, zoals jij, de boobs apart bekleedt maar de bh wel uit 1 stuk maakt. Ik heb het ook wel eens gezien met alles apart maar dat ziet er niet uit.

Groetjes, Monica

74

Re: [HOW TO] boobs bekleden (18+)

goede tip

75 Laatst bewerkt door Kelsje (05-05-2012 18:38)

Re: [HOW TO] boobs bekleden (18+)

super super super bedankt! wanneer ik eindelijk een taart workshop heb gevolgd ga ik deze een keer maken om mijn vriend en zijn maten te verrassen :) Dit is een hele goede uitleg en je laat het er zo simpel uitzien.

Ik heb geinformeerd bij de xenos, maar de ronde schaaltjes die zij verkopen kunnen zo ie zo niet in de oven, staat er ook op met een sticker.

Als ik ooit weer eens i de buurt van de ikea kom mag ik blanda schaaltjes niet vergeten