1

Onderwerp: even een knip en plak vraagje over decoreren met fondant/marsepein

Hallo allemaal.

Ik ben een plaatje in onderdelen aan het knippen om straks met marsepein en fondant weer in elkaar te puzzelen.
Al knippend kom ik op de volgende vraag.

Hij zal een beetje driedemensionaal worden denk ik denk bijvoorbeeld aan lichaam en dan de kleding er bovenop.
Moet ik nu het gele lichaam uitsnijden en dan de kleding er bovenop of kan ik ook volstaan met de armen en benen net ietsje langer te maken dan je ziet en dan de kleding er bovenop plakken.

Het gaat om grote stukken dus ik twijfel..alles drie-laags zoal je 3D knipvellen hebt is misschien wel veel van het goede maar als ik het niet doen zie ik misschien de randjes van de onderste laag door de bovenste laag en is het niet zo mooi.

Hoe doen jullie dat ?????

Groetjes Nicole
hoop dat je begrijpt wat ik bedoel ;-)

2

Re: even een knip en plak vraagje over decoreren met fondant/marsepein

Hoi Nicole,

Ik snap wat je bedoelt. Ik vind het mooiste om het of echt 3d te maken, of de armen precies te laten aansluiten op de kleren (dus niet een klein randje overlappen). Juist om de reden die je zelf al aangeeft, dus dat je dan de overgang ziet.

Succes ermee!

Mijn online fotoalbum: http://lonnes.mijnalbums.nl 
Mijn facebook pagina: http://www.facebook.com/BakLonnes

3

Re: even een knip en plak vraagje over decoreren met fondant/marsepein

Hoi Nicole,

Wat ik ook wel eens doe zijn de armen en/of benen iets langer laten en daar waar je een kledingstuk overheen doet, iets platdrukken en bij snijden. Zo heb je gelijk een goed aanhechtingspunt. Meestal maak ik alles 3D dat geeft een echter en natuurlijker effect.

groetjes Ciska

4

Re: even een knip en plak vraagje over decoreren met fondant/marsepein

Hoi Nicole,

Je kunt alles ook juist dunner uitrollen en dan wel met 2 lagen werken waar nodig. Ik doe inderdaad ook meestal de armpjes er iets onder vouwen en dan laat ik het uiteinde steeds dunner worden.

Succes in ieder geval (als hij nog niet af is want ik zie nu pas je berichtje :-S)

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat