Re: [HOW TO] Lelie

Oh wat veel vragen.. Ik dacht toevallig laat ik eens kijken.
Laura die stampers kan je gewoon in de webshop kopen, kijk maar eens in de zoekfunctie onder stamen.

Belle en Sandy, ik doe het als volgt: Eerst maak ik alle blaadjes van dezelfde grootte en leg de eerste tegen het tuitje aan. Ik druk het iets aan (niet al te hard!) En ik hou dat eerste blaadje vast en maak dan de zijkanten van het blaadje nat met water en doe blaadje nummer 2 eraan.  Deze druk ik ook iets aan en buig dan beide blaadjes aan de bovenkant iets om zodat ze een beetje steun hebben. Hetzelfde doe ik met de rest van de blaadjes. Ik heb de blaadjes niet laten uitharden want dat vergroot de kans op breken als je het dan weer ombuigt. Zoals je op de foto kan zien is daar ook een stukje afgebroken anders laat je de uiteinden gewoon rechtop staan en buig je die pas als je de stampers erin doet.

Groetjes Cindy
Live,life,love,laugh and bake cakes!

27

Re: [HOW TO] Lelie

Thanks ik ga kijken. Ik heb van het weekend een lelie gemaakt en het is gelukt. Dus al ik die stampers heb ga ik voor het echie :D .

28

Re: [HOW TO] Lelie

Bedankt Cindy voor je uitleg ik ga ze toch nog eens proberen en niet opgeven. :Y

29

Re: [HOW TO] Lelie

Ik heb ze ook gemaakt van de week, maar krijg zo´n ronde streep in mijn bloem die extra opvalt als je gaat dusten. Of wel van de onderkant van die toeter waar die op gemaakt word zeg maar...toch maar een keer proberen om niet zo hard te duwen, maar die blaadjes vallen elke keer naar beneden als ik de volgende wil pakken hahaha :s  ach ja zo als met alles oefening baart kunst..toch...

30

Re: [HOW TO] Lelie

wat een fijne uitleg, ik worstel me ook door het bloemenmaken heen, en vind het maar moeilijk hoor, zo als jij het voordoet , krijg je toch weer de moed om het (weer) eens te proberen.
Dank je wel

Re: [HOW TO] Lelie

Inge, je laat het toch niet drogen op de tuit? Wellicht helpt het je als je er een antislip matje onder legt. Dan heb je misschien niet meer het idee dat je ze naar beneden moet aandrukken. En natuurlijk vooral ontspannen blijven anders schiet je hand in de kramp  :lol:

Groetjes Cindy
Live,life,love,laugh and bake cakes!

32

Re: [HOW TO] Lelie

die ga ik zeker maken

33

Re: [HOW TO] Lelie

Bedankt ik heb deze door je heel duidelijke how to do net besteld ;-) Hopelijk lukt het nu een beetje

34

Re: [HOW TO] Lelie

wow knap gedaan hoor!!!

greetz

35

Re: [HOW TO] Lelie

hoi ,
wat een mooie Lelie  :thumb: ik wilde graag weten waarom die beker dient is dit om het te laten drogen en doe je die met of zonder tuitje :o

gr Ina

Het leven is een feestje maar je moet wel  zelf de slinger ophangen!!!!!!!!!!
Opbouwende kritiek is altijd welkom

36

Re: [HOW TO] Lelie

Dat ziet er mooi uit! En met zo'n duidelijke uitleg ga ik het ook eens proberen.....

37

Re: [HOW TO] Lelie

Heel leuke how to.  Ik heb het uitgeprobeerd en het lukt prachtig.  Ik heb wel niet de uitsteker gebruikt maar de blaadjes gewoon uitgesneden en op een spuitmondje vastgezet.  Lukt prima.
Bedankt hiervoor.

38

Re: [HOW TO] Lelie

:thumb:

Groetjes - Rosanna - Ciao!
www.facebook.com/DolcissimiTaarten

39

Re: [HOW TO] Lelie

Deze ga ik ook maar proberen ;)

Taarten zijn een hobby... eerder een verslaving;-)

40

Re: [HOW TO] Lelie

Wat een fijne how to. Ben er heel blij mee want ik moet binnenkort lelies maken voor een bruidstaart. Bedankt!

41

Re: [HOW TO] Lelie

Ik zag dat je een kwastje gebruikt langs de lijnen, ik neem aan om het vast te plakken... met wat doe je dat?
Water of glucose of iets anders?

42

Re: [HOW TO] Lelie

Ik ben eigenlijk heel benieuwd welke steker je voor de bloemen rechts onder hebt gebruikt... ik kan ze nergens vinden... :s

Re: [HOW TO] Lelie

Hoi,

Bedankt voor de leuke HOW TO. Ik ben er blij mee.

44

Re: [HOW TO] Lelie

LoBBeS schreef:

Ik ben eigenlijk heel benieuwd welke steker je voor de bloemen rechts onder hebt gebruikt... ik kan ze nergens vinden... :s

Dat is een lace flower volgens mij.

Bedankt voor de how to! Ik ga het vanavond proberen met deze set na een hoop gepruts met losse blaadjes en flowerwire...

45

Re: [HOW TO] Lelie

Wauw gewoon geen woorden voor. Er is mij gevraagd of ik een bruidstaart wil maken met lelies, maar had zoiets van hoe maak ik die, maar hier een duidelijke uitleg, ik ga gelijk morgen de mal halen.

Wel een vraagje kan ik het ook met marsepein maken en waar koop je de stamperdraadjes verkopen ze die ook bij de cake winkel???

46

Re: [HOW TO] Lelie

Bij mij is hij ook gelukt.

Ik denk trouwens niet dat hij zonder fondant en tylose of gumpaste te maken is. De blaadjes moeten rechtop drogen en dan ook ondersteund worden, anders wordt hij te plat. Na 1 dag drogen had ik de ondersteuning weggehaald en toen zakte de bloem toch nog een beetje in.

Sorry, lekentaal misschien, hopelijk is het duidelijk.

47

Re: [HOW TO] Lelie

Die ga ikzeker proberen!

48

Re: [HOW TO] Lelie

Wauw... Dit ga ik binnenkort ook proberen