101

Re: cereal treats

de boter is het roomboter, margarine of gewoon broodboter??

Vind het een super recept ga het dit weekend proberen. hoelang duurt het voordat het gedroogt is?

102

Re: cereal treats

Ik gebruik altijd roomboter, en het koelt heel snel af: daarna gooi ik het in de koelkast en dan is het binnen een uurtje wel hard, denk ik ( nooit zo goed op gelet, dus wel even checken :) )

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

103

Re: cereal treats

essyflessy schreef:

Hallo medebaksters, ik wilde dit recept zo graag proberen en dat heb ik net gedaan ging helemaal naar wens. Maar nu ik alles weer even nalees heb ik geen gepofte rijst gekocht maar de gepofte tarwe variant!! Blond Blond Blond, maar dit was verder geen probleem. De mix in de vorm gedaan goed aan gedrukt niks geen probleem! Kwam gelijk goed uit de vorm! Was goed te vormen de bedoeling is dat ik hoofd van buzz hiervan vorm. Morgen ga ik de taart verder afmaken! Ik hou jullie op de hoogte!

Hallo Essyflessy, Ik ben zo benieuwd of het nog gelukt is met de gepofte tarwe variant. En smaakt het een beetje?

Ik kan namelijk ook al niet de Rice Krispies vinden. Ben al in verschillen de winkels geweest. Zelfs marshmellows is moeilijk.
Ik wil er nl. een hele taart van maken. Maar of dat nou zo'n verstandige keuze is..... :/
Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.

104

Re: cereal treats

Ik kon de witte ook niet vinden ze hebben wel een chocolade variant in de winkels gewoon jumbo eigen merk. witte chocolade erover heen en dat gaat prima

105

Re: cereal treats

De makro heeft rice krispies. :Y

106

Re: cereal treats

peet78 schreef:

Ik kon de witte ook niet vinden ze hebben wel een chocolade variant in de winkels gewoon jumbo eigen merk. witte chocolade erover heen en dat gaat prima

Bedankt voor de tip! Gelijk op de site bij Kellogs gekeken. Mijn zoon heeft nl een pinda- en noten allergie. Maar die mag hij dus ook.
Chocola eroverheen wordt lastiger. "Veilige" chocola wordt wel moeilijk.
Kan je het ook gewoon afsmeren met bc en bekleden met fondant?
Ik ga de basis gewoon eens proberen.

107

Re: cereal treats

moe45 schreef:

De makro heeft rice krispies. :Y

Bedankt voor de tip! Ik heb helaas geen Makropas, maar je hebt er vast iemand anders wel mee geholpen.
Zal eens navragen of iemand onder de vrienden/kennissen kring een pas heeft.

108

Re: cereal treats

2lingmama schreef:
peet78 schreef:

Ik kon de witte ook niet vinden ze hebben wel een chocolade variant in de winkels gewoon jumbo eigen merk. witte chocolade erover heen en dat gaat prima

Bedankt voor de tip! Gelijk op de site bij Kellogs gekeken. Mijn zoon heeft nl een pinda- en noten allergie. Maar die mag hij dus ook.
Chocola eroverheen wordt lastiger. "Veilige" chocola wordt wel moeilijk.
Kan je het ook gewoon afsmeren met bc en bekleden met fondant?
Ik ga de basis gewoon eens proberen.

Ja hoor! dat kan prima, of anders met royal icing :) Succes!

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

109

Re: cereal treats

Ik heb gisteren de chocopops én gepofte tarwe variant geprobeerd. 1 zak marshmallows van 265 gram (oke 3 minder want de kids wilden even "proeven" en mama ook wel  :9 ) 60 gram boter, 50 gram chocopops en 50 gram gepofte tarwe (meer was echt te veel). Wat een kleverig boeltje was dat zeg! Ik heb de fles vloeibare boter maar naast me gezet, anders was het niet te verwerken. Ik bleef mijn handen insmeren!
Ik heb me bedacht om er een hele taart van te maken, want ik vind te onderdelen apart veel lekkerder. Persoonlijk vind ik de chocopopssmaak veel te overheersend.
Wel is het heel handig om speciale figuren van te maken, dus vergeten doe ik het zeker niet.
Maaaar de kids vinden het wel heel lekker :Y.
En we zijn natuurlijk weer een leuke ervaring rijker.

110

Re: cereal treats

2lingmama schreef:

Ik kan namelijk ook al niet de Rice Krispies vinden. Ben al in verschillen de winkels geweest...

... Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.

Ik was bij de Golff  (in Kootwijkerbroek of all places!!) en die had ze gewoon in het schap staan, mss dat die bij je in de buurt zit...?

there is a thin woman inside me, trying to get out,  i usualy shut her up with chocolate!

111

Re: cereal treats

Bedankt voor de tip. Maar ik heb het ondertussen met chocopops én gepofte tarwe gemaakt en dat is het toch niet helemaal.
In ieder geval niet voor een hele taart.
De kids snoepen er nu van  :9

112

Re: cereal treats

nog even een vraagje, ik hoop dat iemand dit nog leest.

maar.. ik mag volgende week een bruidstaart maken en nu wil de bruid graag zo´n doosje bovenop met de deksel van cereal treats.

deze wil ze graag in de vriezer bewaren tot hun 1e jubileum.
kan dit?????

alvast bedankt!

there is a thin woman inside me, trying to get out,  i usualy shut her up with chocolate!

113

Re: cereal treats

Ik weet het niet hoor. Het is best een raar goedje. Al ben ik niet zo ervaren met invriezen. Behalve dan de biscuits. Uittesten zou ik zeggen als je wat meer tijd had gehad. Ik hoop voor je dat er nog meer mensen zijn die je vraag lezen en die je wel een antwoord kunnen geven. Misschien als extra nog in een ander onderwerp over invriezen deze vraag plaatsen?

In ieder geval veel succes met het maken van de bruidstaart. Lijkt me een spannende maar ook hele leuke klus.

114

Re: cereal treats

oooow wat krijg ik nu kriebels. Ik ga direct beginnen.
Ik ga voor woensdag een taart maken voor mijn zoontje. Na 2 jaar nauwelijks tijd hebben voor een geweldige taart voor mijn eigen kinderen (maar wel voor andere  :o ) begin ik vandaag al en heb 5 volle dagen, dus dan moet het goed komen.
Ik was deze topic al eens tegengekomen en wil het nu voor het eerst gebruiken.
Hij houdt niet van taart maar (zo bedenk ik mij nu) vind die crisp altijd heerlijk. Dus wat zal ik mijn kleine grote 8 jarige blij maken.
(oef bijna een emo mama  :lol: )
Ik verklap nog niets, maar ben net zo enthousiast geworden dat ik ook gelijk plannen voor zijn traktatie heb.
Dus wordt vervolgd!

groetjes,
Kim

115

Re: cereal treats

Ik word wel heel nieuwsgierig van je enthousiaste verhaal.
Kijk ernaar uit.
Heel veel succes de komende dagen.

Re: cereal treats

Nog een kleine vraag: Nu zie ik dat ze de sereal heel houden waardoor je bij ronde voorwerpen toch de puntjes door de fondant of marsepein heen ziet.
Kan je de sereal niet eerst door de blender doen zodat dit eerst helemaal vergruisd is en dan door de marsmellow heen halen of zou dan de verhoudingen weg zijn?

117

Re: cereal treats

vraag me af of je dan van die taarten of onderwerpen die van cereal treats gemaakt zijn ook goed stukken kunt snijden en of het wel lekker is??

cakes, enjoy making, enjoy eating!!

118 Laatst bewerkt door Blush (16-02-2012 20:41)

Re: cereal treats

Ik vraag me vooral af of het niet keihard wordt als het is afgekoeld. Kun je er wel in bijten of ben je dan een tandje kwijt?  ;)

Ik ga het binnenkort in elk geval wel een keer proberen te maken  :Y


TIP: Google ---> afbeeldingen ---> rice krispie pops  :thumb:  :thumb:  :thumb:

Deliclaire, de toef op de taart.

119

Re: cereal treats

iemand een afbeelding va\n de doos ????
kan ze nergens vinden

120

Re: cereal treats

Wat een geweldig recept! Ik kreeg die kant en klare repen vroeger altijd mee naar school en was er echt dol op en was ook echt niet blij dat ze nergens meer te krijgen waren. Dus dit recept ga ik heeel snel uitproberen! (en dan weet ik ook gelijk hoe ik dat met een onderdeel van n taart ga doen die op de planning staat) Nu maar hopen dat het ook echt zo smaakt als vroeger..  :9

121

Re: cereal treats

Waar smaakt het eigenlijk na?

Ik moet een 3D auto maken en dit leek mij er heel goed voor, maar goed, is het ook lekker?
(Er komt nog een biscuitlaag onder(het is een auto op een haag))..

---> Creatief, informatief, maar vooral een lekkere weblog! <---
http://bijjolan.blogspot.nl/

122 Laatst bewerkt door Reini (25-03-2012 15:56)

Re: cereal treats

http://www.mijnalbum.nl/Foto-SL6BZADD.jpg

de smaak? euh...marshmallow met rice krispies/gepofte rijst (ik geef toe, zou niet weten welke smaak ik anders kan zeggen om uit te leggen..sorry  :s  )

deze heeft een cereal treat hoofd en armen (mond uitgesneden om mooi recht te krijgen.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-OA4V4EQB.jpg

123

Re: cereal treats

Leuke foto!!

Maar heb je hieronder nog een biscuit-taart gedaan?

Want eten jullie dit bijvoorbeeld op? Of is het meer
voor de sier?

---> Creatief, informatief, maar vooral een lekkere weblog! <---
http://bijjolan.blogspot.nl/

124 Laatst bewerkt door aubainmarietje (25-03-2012 19:45)

Re: cereal treats

Hoi!
Ik heb net een VW-busje gemaakt van Cereal Treats.
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=189660
Ik gebruik het als ik grote toppers moet maken,het weegt nl.veel minder dan fondant.
Kan zeker gegeten worden,maar is dan vooral geliefd bij de kids.

Groetjes,Marie.
Making a cake.....It's my personal therapy!!!

125

Re: cereal treats

aubainmarietje schreef:

Hoi!
Ik heb net een VW-busje gemaakt van Cereal Treats.
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=189660
Ik gebruik het als ik grote toppers moet maken,het weegt nl.veel minder dan fondant.
Kan zeker gegeten worden,maar is dan vooral geliefd bij de kids.

Heb hem gezien, hij is heel leuk!

Ik zou/wou de auto van biscuit maken, maar ik zie hier toch van af en dit ook proberen.

---> Creatief, informatief, maar vooral een lekkere weblog! <---
http://bijjolan.blogspot.nl/