1

Onderwerp: canon ip3600 (levensmiddelen printer)

ik heb dit jaar een erg leuk kerstpakket gekregen van een bedrijfje waar ik ook de website voor maak. Als vergoeding maak ik logo bonbons..... leuke deal toch ? printer met bonbon mal, transfer sheets etc allemaal erop en eraan...allemaal gekregen.

maar nu. De bonbon mal is geleverd en de bijpassende vellen choco transfer ook. Maar ik heb geen sjabloon waar ik mijn plaatjes in kan laden zodat ze meteen op de juiste pagina worden geprint.
Ik alles opgemeten, en ingevoerd.... draai een proefdruk uit, en 3 proefdrukken later past het nog niet......

Heeft er iemand op dit forum ervaring met logo bonbons maken ? en evt al een sjabloon gemaakt die ik kan gebruiken ?
gr maaike

Re: canon ip3600 (levensmiddelen printer)

sorry, ik kan je niet helpen, maar wat heb jij een waanzinnig kerstkado gehad! ik ben jaloers!

In mij leeft een slank iemand, gelukkig kan ik haar de baas met koekjes cc's en taartjes! Gr Patricia

Re: canon ip3600 (levensmiddelen printer)

en ook in kan je niet helpen, maar ik kan je wel verplaatsen. Vragen over printer horen in taartdecoratie algemeen

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

Re: canon ip3600 (levensmiddelen printer)

Ik kan het proberen.. Je mag me de mal en eventueel de afmetingen mailen.

Ik bak in een 4-oven AGA,
Aga gebruikers groep: https://www.facebook.com/groups/715038115222711/

5

Re: canon ip3600 (levensmiddelen printer)

bedankt voor het verplaatsen....

@patricia - ja, ik zat er ook al een half jaar verlangend naar te kijken. toen het aangeboden werd heb ik dus ook meteen ja gezegd...

@connie - ik heb je een mail gestuurd. heb jij ervaring met de magneet mallen ?

6

Re: canon ip3600 (levensmiddelen printer)

Hoi mensen,

Sinds kort heb ik ook een printer en sheets en vormen!
Mijn vraag, op welke tempraturen moet ik mijn chocolade tempereren zodat deze goed hecht aan het plaatje/logo? Hoop dat iemand mij kan helpen!

Groetjes!

7

Re: canon ip3600 (levensmiddelen printer)

Chocolade moet je op ca. 38 graden celcius verwerken. Ik maak het meestal iets warmer zodat alles goed smelt en roer er daarna nog een beetje koude chocolade doorheen om goed uit te komen. Met een foodthermometer kom je er wel. Je kunt ook speciale chocoladesmelters kopen die precies tot de juiste temp verwarmen.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

8

Re: canon ip3600 (levensmiddelen printer)

pfff, gelukt...
200 bonbons met logo....
verpakt in pakjes van 2 bonbons.
je moet er wat voor over hebben maar na een weekje werk en 4kg chocolade later, heb ik die printer wel verdiend als kerst kadotje.
:D

9

Re: canon ip3600 (levensmiddelen printer)

fotoooooooooooooooooooooooo

mijn nieuwe website is in de lucht...neem een kijkje op www.personaltouch-cakes.com