26

Re: [HOW TO] "stencillen"

Super mooi en handige how to, zal ik zeker nog eens kunnen gebruiken.

Groetjes van Veerle

27

Re: [HOW TO] "stencillen"

heel mooi ..en bedankt voor de how to  :Y

Vandaag is een taart dag...taart decoreren of taart eten...hhhmmm....:D

28

Re: [HOW TO] "stencillen"

ik heb laatst gestencild met een stencil in combinatie met pearl spray, soms lukte het en soms weer niet. Dus uiteindelijk maar gelaten, omdat ik bang was de taart te verpesten.

Iemand tips om met verf te stencillen??

29

Re: [HOW TO] "stencillen"

Zou dit ook lukken op een (goed gedroogde) ganache taart?

Groetjes van Natascha!

30

Re: [HOW TO] "stencillen"

ouafae schreef:

ik heb laatst gestencild met een stencil in combinatie met pearl spray, soms lukte het en soms weer niet. Dus uiteindelijk maar gelaten, omdat ik bang was de taart te verpesten.

Iemand tips om met verf te stencillen??

Echt zo duidelijk en strak als met RI zal 't niet worden, maar wellicht helpt 't als je de "tamponeer-techniek" gebruikt?

"Begin de dag met een dansje..."

31

Re: [HOW TO] "stencillen"

Vicarth schreef:

Zou dit ook lukken op een (goed gedroogde) ganache taart?

Als de ganache echt goed droog is... waarom niet?
Ik zou eerst proef-stukje proberen op een plakje cake ofzo.

"Begin de dag met een dansje..."

32

Re: [HOW TO] "stencillen"

Renaatje schreef:
ouafae schreef:

ik heb laatst gestencild met een stencil in combinatie met pearl spray, soms lukte het en soms weer niet. Dus uiteindelijk maar gelaten, omdat ik bang was de taart te verpesten.

Iemand tips om met verf te stencillen??

Echt zo duidelijk en strak als met RI zal 't niet worden, maar wellicht helpt 't als je de "tamponeer-techniek" gebruikt?


Met een sponsje bedoel je en dan op het stencil??

33

Re: [HOW TO] "stencillen"

ouafae schreef:
Renaatje schreef:
ouafae schreef:

ik heb laatst gestencild met een stencil in combinatie met pearl spray, soms lukte het en soms weer niet. Dus uiteindelijk maar gelaten, omdat ik bang was de taart te verpesten.

Iemand tips om met verf te stencillen??

Echt zo duidelijk en strak als met RI zal 't niet worden, maar wellicht helpt 't als je de "tamponeer-techniek" gebruikt?


Met een sponsje bedoel je en dan op het stencil??

Ja precies, dat bedoel ik. Kan natuurlijk ook met een kwastje, kun je net iets preciezer mee werken. Ben benieuwd hoe dat wordt!

"Begin de dag met een dansje..."

34

Re: [HOW TO] "stencillen"

ik ben aan het zoeken maar de stencil die hier gebruikt is kan ik echt nergens vinden en ik moet zeggen ik vindt deze echt wel erg gaaf
kan iemand mij vertellen hoe deze heet of waar ik deze kan krijgen

35

Re: [HOW TO] "stencillen"

ik zoek me rot maar het stencil die hier gebruikt is kan ik echt nergens vinden?

kan iemand mij vertellen waar ik deze kan kopen?

36

Re: [HOW TO] "stencillen"

Super gaaf! Ik heb ook een stencil aangeschaft   :D

37

Re: [HOW TO] "stencillen"

Olivier zoek bij Taart en decoratie eens bij Materialen en tools, en dan in het rijtje op stencils klikken.  ;)

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

38

Re: [HOW TO] "stencillen"

wouwiee

39

Re: [HOW TO] "stencillen"

ok dan krijg ik een afbeelding van een stencil die had ik al gevonden maar dit stencil kan je neit bestellen?

40

Re: [HOW TO] "stencillen"

Olivier je kunt hem ook bestellen bij Cakes by Bien.. opzoeken bij designer stencils in haar shop, en dan haar een mailtje sturen  :Y

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

41

Re: [HOW TO] "stencillen"

echt mooi

42

Re: [HOW TO] "stencillen"

leuke howto !
ik snap stap 3 alleen niet hellemaal,ik DENK dat je dit bedoelt:
'als je je template hebt, doe je op de kant die je op het marsepijn legt crisco, zodat de template niet aan het marsepijn blijft plakken'

klopt dat ?  :think:

INACTIEF

43

Re: [HOW TO] "stencillen"

Bedankt deze ga ik zeker een keer uitproberen!

44

Re: [HOW TO] "stencillen"

binnenkort 140 cuppies voor een bruiloft. Bruidspaar heeft een logo ontwikkeld voor hun bruiloft, welke overal in terugkomt. Raad 'es hoe ik dat logo laat terugkomen in de cuppies...?! O-)

To WUD or not to WUD, that's NEVER the question!

45 Laatst bewerkt door Reini (12-05-2011 13:23)

Re: [HOW TO] "stencillen"

boterkoekje schreef:

leuke howto !
ik snap stap 3 alleen niet hellemaal,ik DENK dat je dit bedoelt:
'als je je template hebt, doe je op de kant die je op het marsepijn legt crisco, zodat de template niet aan het marsepijn blijft plakken'

klopt dat ?  :think:

ik moest even denken bij je uitleg  :D , maar ja, dat bedoelt ze idd, je hebt gelijk... onderkant van de stencil licht insmeren met crisoc, op de marsepein leggen en verder de stappen afwerken  :D
Al dacht ik dat net het was om de RI niet te laten uitlopen en de stencil goed te laten plakken op de 'fondant'. Ik kan het ook mis hebben.. :think:

euh...niet persoonlijk opnemen van dat onderstreepte, ik zag het de laatste week nogal vaak voorkomen met 'ij' en mss begint iedereen het zo te schrijven net omdat het vaak zo wordt geschreven de laatste tijd  :D   ;)

46

Re: [HOW TO] "stencillen"

Reini schreef:
boterkoekje schreef:

leuke howto !
ik snap stap 3 alleen niet hellemaal,ik DENK dat je dit bedoelt:
'als je je template hebt, doe je op de kant die je op het marsepijn legt crisco, zodat de template niet aan het marsepijn blijft plakken'

klopt dat ?  :think:

ik moest even denken bij je uitleg  :D , maar ja, dat bedoelt ze idd, je hebt gelijk... onderkant van de stencil licht insmeren met crisoc, op de marsepein leggen en verder de stappen afwerken  :D
Al dacht ik dat net het was om de RI niet te laten uitlopen en de stencil goed te laten plakken op de 'fondant'. Ik kan het ook mis hebben.. :think:

euh...niet persoonlijk opnemen van dat onderstreepte, ik zag het de laatste week nogal vaak voorkomen met 'ij' en mss begint iedereen het zo te schrijven net omdat het vaak zo wordt geschreven de laatste tijd  :D   ;)

Sorry, ik kijk niet zo vaak in dit topic of er eventueel nog vragen zijn, vandaar mijn niet/late reactie...
Je hebt 't goed uitgelegd Reini! Dank.

"Begin de dag met een dansje..."

47

Re: [HOW TO] "stencillen"

leuk leuk leuk
zoveel ideeën zo weinig gelegenheden om cake te maken.

na regen, komt zonneschijn

48

Re: [HOW TO] "stencillen"

IDEETJES!!!!! bedankt voor de uitleg.