1

Onderwerp: Help hoe maak je nu een leuke kindertaart??

Hallo,
Ik wil zelf eens een leuke kindertaart maken voor mijn zoontje die in mei 3 jaar word nu vond ik het zelf wel leuk om een winnie de pooh of plop taart te maken maar ik zou echt niet weten hoe en waar te beginnen....welke vulling gebruik je en waar kan ik het beste de benodigdheden halen??
wie o wie kan mij helpen??

alle andere ideen en recepten zijn natuurlijk van harte welkom!!

hoop dat iemand mij kan helpen

groetjes en veel liefs een beginend bakkertje ;-)

2

Re: Help hoe maak je nu een leuke kindertaart??

http://www.deleukstetaarten.nl/faq/faq.php

lees dit eens door, hier staan heel veel tips en weetjes!

Groetjes Petra,
www.taartendecoratie.nl: de winkel voor al je taartspullen vind je in Ridderkerk!

3

Re: Help hoe maak je nu een leuke kindertaart??

Zal ik zeker doen petra bedankt!!

ik heb ook nog even gekeken naar de ingezonde foto's van taarten echt prachtig!! geweldig gewoon ik wou dat ik ze zo kon maken hoop dat er meer mensen zijn die me op weg kunnen helpen.

alvast bedankt voor alle hulp natuurlijk

groetjes beginend bakkertje

Re: Help hoe maak je nu een leuke kindertaart??

hoi cherissa,
bij mijn kinderen bijna 5 en 8 zijn de standaard vulling het meest geliefd, dus 4 vruchtenjam en botercreme. wellicht heb je daar iets aan. de meeste kinderen houden niet zo van aparte smaaakjes.
Veel de zoekfunctie gebruiken dan wordt je echt veel wijzer

succes en al je vragen gewoon erop zetten en het resultaat in de show off.

groetjes

monica

gr monica
En mijn website is in de lucht www.monicake.nl

5

Re: Help hoe maak je nu een leuke kindertaart??

Hoi monica

bedankt voor de tip heb ook even naar je taarttjes gegluur nou ik vind het echt kanp hoe jullie het allemaal voor elkaar krijgen hoor
hoe doen zit het eigenlijk met al die verschillende vormen enzo snijden of steken jullie dat uit??

groetjes cherrissa

Re: Help hoe maak je nu een leuke kindertaart??

hoi, welke vormen bedoel je die van de taart of die van de decoratie?

gr monica
En mijn website is in de lucht www.monicake.nl

7

Re: Help hoe maak je nu een leuke kindertaart??

Hoi Cherissa,

welkom op het forum, kan je maar 1 advies geven. Veel op het forum bekijken en gewoon maar beginnen. Alleen door te doen, leer je het. Vorig jaar december ook voor het eerst een taartje voor mijn dochter gemaakt, een stapeltaartje nog wel, hij was wel gelukt, maar leerde er heel veel van!!!

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

8

Re: Help hoe maak je nu een leuke kindertaart??

Ik bedoelde eigenlijk beide hihi
ik heb natuurlijk al een aantal bakvormen maar sommige zijn toch aan vervanging toe dus ik denk vraag het even kan ik meteen de goede aanschaffen

ik ga ook gewoon beginnen en hopen dat het goed uitpakt...heb jij hem meteen gemaakt en gebruik bien of kan je hem bv ook even invriezen ofzo??

nu zou ik hem volgende week al nodig hebben dus hoop dat ik het niet te veel verpruts hihi want anders word het natuurlijk wel een heel erg zuur feestje

groetjes cherrissa

9

Re: Help hoe maak je nu een leuke kindertaart??

Door een leuke simpele kleurplaat te zoeken en dan gaan puzzelen !!!!!!!

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

10

Re: Help hoe maak je nu een leuke kindertaart??

Mijn kindertjes vinden eigenlijk gewoon een zelfgemaakte cake zonder vulling het lekkerst en deze dan bekleed en versierd met rolfondant. Voor de liefhebber nog een slagroomspuit erbij en het feestje kan beginnen.

11

Re: Help hoe maak je nu een leuke kindertaart??

Cherissa,

de kapsels had ik al gemaakt en de rest heb ik op de ochtend van het feestje afgemaakt, ging wel erg veel tijd inzitten en was ook nog maar net klaar.(foto van die eerste taart staat ook in Mijn Album)

Ik heb inmiddels al een aantal bakblikken verzameld, maar als je begint met een grote ronde vorm en een vierkante, kan je al veel dingen doen. Ik heb bijvoorbeeld ook een verstelbare ring, daar kan ik alle maten ronde taartjes mee maken.  Vind het alleen nog wel steeds vervelend dat er soms wat kapsel onderuit loopt, maar dat doet niets af aan de smaak.

Vormpjes om marsepein uit te steken is ook een kwestie van verzamelen. Kijken wat je het leukste vind en die als eerste kopen. In de webshop hebben ze ook leuke setjes met meerdere vormen. Bloemen uitstekers is wel een must.

Je gaat je eerste creatie wel bij de show off zetten he!!

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!