1

Onderwerp: HELP!!! Vierkante taart bekleden

Hallo medebaksters,

Ik heb een vraag. Ik ben al enige tijd aan het bakken, maar heb altijd moeite met het mooi bekleden van de hoeken van een vierkante taart. Er komen plooien of vouwen in en ze scheuren snel, terwijl we nu al verschillende diktes aan marsepein hebben gebruikt en ook een smoother gebruiken we!
Wie kan mij helpen, wat doe ik fout.

Bakgroetjes

Myl

2 Laatst bewerkt door Scallie (23-10-2009 12:10)

Re: HELP!!! Vierkante taart bekleden

Hoi

Ik heb heel veel aan deze video gehad! Misschien heb jij er ook wat aan....

http://www.vimeo.com/298002

Groetjes Scallie
"A balanced diet is a piece of cake in each hand."

3

Re: HELP!!! Vierkante taart bekleden

Scallie schreef:

Hoi

Ik heb heel veel aan deze video gehad! Misschien heb jij er ook wat aan....

http://www.vimeo.com/298002

Ja  heel handig maar ze gebruikt wel heel dikke laag fondant zeg!!

Re: HELP!!! Vierkante taart bekleden

Ik heb inderdaad ook veel aan dat filmpje gehad! Ik heb al veel vierkante taarten gemaakt en het gaat steeds beter als je het vaker doet. Marsepein iets dikker houden (niets z

Re: HELP!!! Vierkante taart bekleden

Ik bekleed ze net zo dik als een ronde en is niet echt dik bij mij.  Maar je moet zorgen dat de marsepein niet gaat hangen en wel gelijk eerst de hoeken aandrukken en dan pas de zijkanten.

Mvg Claudia
Ik begin mijn dieet altijd op dezefde dag. Morgen!!!

6

Re: HELP!!! Vierkante taart bekleden

super goed filmpje!! tijd om een vierkant bakblik te kopen ;)

Groetjes Bianca.

7

Re: HELP!!! Vierkante taart bekleden

Nou ben een beetje bang.. heb een vierkant blik gekocht om thuis mijn eerste taart tebekleden maar tis niet makkeliijk geloof ik:( wil de taart maken voor mijn schoonmoeder , heb pas een workshop gehad en daar een ronde bekleed die erg strak was, maar of me dit gaat lukken? het filmpje lijkt mij idd handig maar wat hier ook gezegd word zei ik ook gelijk wat een dikke laag fondant! ik ga marsepein gebruiken trouwens.. hoop dat het gaat lukken!

8

Re: HELP!!! Vierkante taart bekleden

Hoi,
Weet niet of je er iets aan hebt,maar ik snij de hoeken altijd een beetje rond af,en sindsdien gaat het stukken beter!
groetjes Debby

Re: HELP!!! Vierkante taart bekleden

kijk hier ben ik nou erg blij mee, ik zat ook al een tijdje te emmeren met de hoeken. Maar nu ik dit filmpje heb gezien gaat het goed komen

10

Re: HELP!!! Vierkante taart bekleden

het lukte bij mij erg goed alleen zorgde het warme weer ervoor dat de fondant een beetje smolt en ging scheuren, maar was zeker trots erop!