1

Onderwerp: zwarte lijnen

ohhhh. ik heb deze vraag bij de verkeerde forum geplaatst Sorry.  Nieuwe poging
Het lukt mij maar niet om een mooie zwarte "strakke" lijn te trekken voor bijv oogomtrek of mond. Ik gebruik hiervoor zwarte kleurstof (gelbasis) en verdun dit met iets alcohol, daarna met penseeltje opbrengen maar dan begint de lijn bijv. veel ste dik en loopt dun uit waardoor het gezicht er natuurlijk niet meer uit ziet. Help..  wie zou er een tip voor mij hebben. Alvast super bedankt en iedereen veel bakplezier     groetjes van Mirjam

2

Re: zwarte lijnen

Hoi Mirjam,

Dan zal ik mijn antwoord ook nog een keer hier neer zetten. Dan kan Marianne je andere vraag gewoon weg halen ;)

In de webshop op deze site hebben ze pennen met eetbare inkt. Daar kan je hele mooie dunne lijntjes mee maken.

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3 Laatst bewerkt door ria (19-01-2006 10:31)

Re: zwarte lijnen

Hoi Mirjam (roland)

Als ik hele dunne lijntjes wil maken gebruik ik niet eens een penseel maar gewoon een cocktail prikker om de lijntjes mee te trekken. En dan doe ik het  met pure kleur gel omdat het toch maar om piepkleine hoeveelheden gaat.  Het verdunnen met alcohol is meer voor als je op de fondant wil gaan schilderen, dus wat grotere vlakken ;) is mijn ervaring tenminste.
groetjes Ria

groetjes Ria www.ricake.nl Eetbare printservice(ruim 11 jaar ervaring) workshops & verkoop benodigdheden, auteur.
mede-organisator www.taartentrends.nl @Utrecht.

4

Re: zwarte lijnen

Dank jullie wel voor jullie snelle antwoord! Coctailprikkers had ik toevallig in huis dus gelijk geprobeerd maar....... je raadt het al.... gewoon een pen bestellen. Ik denk dat ik niet zo'n vast hand heb want met de punt beschadig ik toch een beetje de marsepein. Maar lieve mensen ik blijf het gewoon proberen en wie weet..  Liefs Mirjam

5

Re: zwarte lijnen

Hoi Mirjam,

Ik waag me liever ook niet aan dat geschilder ;) heb niet zo'n vast hand. Ik rol dus superdun zwarte marsepein uit, dat vergt wat oefening, maar het lukt je vast! En dat gebruik ik als "lijntjes" om oogjes en wimpers en wenkbrauwen etc. Ik vind het prettig omdat ik nog wat kan schuiven en dat verven is zo definitief.

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

6

Re: zwarte lijnen

Hoi Inge...
en dan kom ik meteen met de vraag...hoe krijg je dat er dan aan vast ?
Ik heb met mijn Nijntje taart de grootste moeite gehad om die zwarte lijntjes langs Nijntje en over het gordijn te krijgen...het bleef of niet plakken of wel plakken maar dan aan mijn vingers..
En het is zo smal dat ik het niet met water (waar ik de onderdelen mee vastplak) heb geprobeert.

Groetjes Nicole

7

Re: zwarte lijnen

Hoi Nicole,

Wat ik doe als het een dun lijntje is, is dat aangeven met een prikker of wat ik doe is met zo'n gereedschapje waarmee ik lijntjes/geultjes kan maken in de fondant of marsepein. Daar leg ik dat rolletje als het ware in en dan druk ik het voorzichtig wat aan, zonder water dus. Alleen als het echt weg zou rollen gebruik een heel klein beetje water.

Voor wat betreft het aan de handen plakken, wassen met warm water (je handen dus ;-)) en afspoelen met koud en dan weer verder gaan.

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat