1

Onderwerp: Gras??

Weer even een vraagje!
Hoe maken jullie dat gras dat je soms bij taarten ziet,ik heb wel eens gelezen met een knoflookpers,maar doe je er dan fondant in of marsepein??
Graag hoor ik van jullie!!
Groetjes Darlene

2

Re: Gras??

Volgens mij maakt dat niet uit, als je het maar goed kneed anders krijg je het volgens mij amper door de pers. Ik ga het ook eens proberen, eerst zo'n ding kopen.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

Re: Gras??

Voor icing heb je een speciaal spuitmondje. Wordt ook wel eens gebruikt om het beertje van Wilton mee in te kleuren.

Mijn taartjes zijn ook te zien op: http://mamasas.mijnalbums.nl/

Re: Gras??

Hoi Ik spuit mijn gras altijd met het wilton puntje 233 en dan met botercreme heel makkelijk!

Saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

5

Re: Gras??

Ja dat puntje staat ook al op mijn verlanglijstje!! Bij de rest van mijn lange lijst.....

www.partycupcake.nl voor Springerle Moulds! Like m'n Facebook.

Re: Gras??

oh marlies ik ga morgen of zo bestellen (in de usa) ik zal wel een paar extra 233 nemen maar ik weet niet of ik het heb voor jij komt maar dat zien we dan wel weer.

Saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

7

Re: Gras??

Hoi Darlene,

Heb je ook net geantwoord bij mijn show off-topic (tweemaal pasen) waar je vroeg naar het gras bij mijn narcissentaart. Ik zweer bij de knoflookpers, erg gemakkelijk en totaal niet zwaar!

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

Re: Gras??

Bedankt voor de antwoorden dames!!
Ga zeker de knoflookpers gebruiken en bestel ook even het Wilton spuitmondje 233.
Had al even gevraagd of ze die bij de webshop konden bestellen!
Groetjes Darlene

9

Re: Gras??

Ik heb bij pipo's een kleipistool (is net een injectiepuit van metaal) gekocht. Aan de voorkant zit een draaidopje waar je 16 verschillende rondjes in kunt doen zodat je steeds een andere vorm sliertje krijgt. Ik kan niet meer zonder. Hij koste 14,95 euro en ik gebruik hem bij iedre taart, heb namelijk spuiten met icing angst.

10

Re: Gras??

Ik gebruik voor het gras marsepein, gaat makkelijker dan fondant, dat wordt snel zo zwaar maar gebruik ook zo´n kleipistool (heb trouwens net m´n sugargun uit de UK binnen en gaat zooooo veel makkelijker, echt super). Dus eigenlijk weet ik niet of het ook met fondant kan ;) :-)

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

11

Re: Gras??

Heb je die sugargun besteld of heeft iemand die voor je meegenomen. Weet je waar je die kunt bestellen?