1

Onderwerp: puzzel taart

hoe maken jullie in hemelsnaam zulke mooie puzzel taarten, ik lag mijn papiertje op het marsepijn en je zag met het uitsnijden het zo onder het papier vandaan komen,kan iemand mij  aub uitleggen hoe dat moet

Veel taart plezier

2

Re: puzzel taart

Ik kan alleen maar zeggen...heeeeeel voorzichtig.
Je legt het stukje papier er losjes op en raakt het eigenlijk bijna niet aan (minimaal) want anders gat het papiertje ook vastplakken.
Als je daar last van hebt en dan is vaak als je net begint omdat alles dan langzamer gaat dan kun je je puzzelplaat op bakpapier plakken of overtrekken en dan uitknippen. bakpapier blijft niet plakken.
Wat heel handig is is het tooltje met een rollertje uit de webshop...
Na het uitsnijden maak je de randen nog wat vlak met je vingers of met een ander glad tooltje zodat je geen scheurrandjes oid ziet.

Beetje duidelijk zo ?

3

Re: puzzel taart

Ik heb laatst mijn puzzelstukjes een beetje vet gemaakt met Crisco (een beetje wit frituurvet van een blok kan vast ook) zodat het niet aan de marsepein bleef plakken. En ik had het plaatje 2x, 1x heel in een plastic hoesje en 1 keer in de verschillende stukjes geknipt. De puzzelstukjes kunnen dan na het uitsnijden op de goede plaats gelegd worden. Als je zoekt op 'puzzelen' op dit forum, Bettie, vind je nog veeeeel meer tips! (Anders val ik zo in herhaling :lol: , en lijkt het alsof ik alles heb 'uitgevonden' --> gewoon allemaal hier geleerd :) !

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"