1

Onderwerp: silliconen tulbandvorm

Hoi. Ik heb een hele tijd geleden bij de Makro in de aanbieding een set silliconen bakspullen gekocht, waaronder het silliconenmatje dat perfecct werkt. Hierbij zat ook een tulbandvorm. Nu ga ik volgende week voor de verjaardag van mijn dochter een princessentaart maken en wil ik deze tulbandvorm gebruiken. Mijn vraag is eigenlijk, gaat het bakken in silliconenvormen hetzelfde als in de standaardvormen? Echt geen idee, dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

groetjes mariëlle

veel plezier nog vandaag, groetjes Mariëlle

2

Re: silliconen tulbandvorm

Hoi Mariëlle,

Ik heb laatst een klein hart in een siliconenvorm gebakken volgens het "gewone" recept, dat ging prima! Probeer anders nu alvast het biscuit te bakken. Als ie meteen lukt, kun je hem invriezen. Zo niet, dan heb je nog tijd om het opnieuw te proberen en de baktijd aan te passen!

Groetjes Evelien

3

Re: silliconen tulbandvorm

Evelien
Dank je wel voor je snelle antwoord. Ben wel van plan om begin volgende week de cake alvast te bakken. Kan alleen nu (helaas) nog niet want mijn vriezer zit vol, ha ha. Even wachten dus nog. Dinsdag ga ik aan de slag. Deze taart dan uitproberen en cakjes bakken voor de traktatie van mijn dochter op het kinderdagverblijf. Zal dus weer lekker gaan ruiken dan in huis (kan niet wachten)
gr. Mariëlle

veel plezier nog vandaag, groetjes Mariëlle