1

Onderwerp: botercreme met kleurtje en smaakje

is het mogelijk om aan botercreme ook jam toe te voegen voor een mooi kleurtje en een lekker smaakje?


groetjes esther

2

Re: botercreme met kleurtje en smaakje

tja, eigenlijk weet ik daar niet echt het antwoord op. Ik weet dat marsepein van jam gaat smelten. Ik gebruik gewoon kleurstoffen om mijn botercreme te kleuren. Ik denk wel dat je ook smaakstoffen aan botercreme kan toevoegen. Succes!

3

Re: botercreme met kleurtje en smaakje

Ik heb wel eens jam door de botercreme gedaan maar was er niet kapot van....
Hte kan wel maar ik heb het liever in een aparte laag.

4 Laatst bewerkt door manika (30-03-2007 20:08)

Re: botercreme met kleurtje en smaakje

Deden sommige toch een beetje Wilton gel ofzo er door ?

groetjes,

Manika

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

5

Re: botercreme met kleurtje en smaakje

Je kan er een smaakje aan toevoegen, ik heb van Dr.Oetker de Rum en de vanille smaak. Je hebt er maar een paar druppeltjes van nodig.

liefs mell

6

Re: botercreme met kleurtje en smaakje

Smelt marsepein ook van jam?????????????????
Kan je dan alleen maar botercr

7

Re: botercreme met kleurtje en smaakje

Marsepein die van jam smelt? Nee toch zeker?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

8

Re: botercreme met kleurtje en smaakje

Volgens mij niet hoor. In mijn grote bak encyclopedie :lol:  worden alle kapsels afgesmeerd met abrikozenjam en dan bekleed met marsepein

9

Re: botercreme met kleurtje en smaakje

Smelten zal het inderdaad niet maar ik zal de jam wel even door een zeef doen als je het onder je marsepein wilt doen anders krijg je allemaal van die rare bultjes en putjes. Abrikozengelei word inderdaad als alternatief gebruikt onder marsepein.

10

Re: botercreme met kleurtje en smaakje

Ja je maakt er 'n geleitje van. Beetje opwarmen met water en laten indikken en dan door 'n zeef. Maar waarom eigenlijk moet het pers

11

Re: botercreme met kleurtje en smaakje

Abrikozenjam is het neutraalst van kleur; als je aardbeienjam onder lichtgekleurde fondant of marsepein doet, schijnt dat er doorheen. En verder is de combi erg lekker; maar natuurlijk maakt het niks uit als je het lekker vindt!

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag