26

Re: [SJABLOON] Snijschema's diverse maten

Ik zal Witje even mailen. Zodra ik de berekening van haar terug heb, zal ik weer gaan prutsen met photoshop. ;)
Ik weet niet of ze meteen tijd heeft voor die berekening, maar zodra ze erop staan, bericht ik hier weer.

It ain't what you wud, it's the way that you wud it!It's a dirty job, but somebody's got to WUD it!

27

Re: [SJABLOON] Snijschema's diverse maten

Dank je wel!!!!! Ik wacht in spanning af :)

28

Re: [SJABLOON] Snijschema's diverse maten

Ik heb de volgende maten op de internetpagina toe gevoegd:
- 20x20 cm vierkant
- 25x25 cm vierkant
- 30x30 cm vierkant

Aan de 28x28 cm vierkant wordt nog gewerkt door Witje.

It ain't what you wud, it's the way that you wud it!It's a dirty job, but somebody's got to WUD it!

29

Re: [SJABLOON] Snijschema's diverse maten

De 28x28 cm vierkant staat er nu ook bij.

It ain't what you wud, it's the way that you wud it!It's a dirty job, but somebody's got to WUD it!

30

Re: [SJABLOON] Snijschema's diverse maten

waaawww super zeg, pet je af...

31

Re: [SJABLOON] Snijschema's diverse maten

Jaaaa, dank je heel erg hartelijk!!!!!!!!!!

32

Re: [SJABLOON] Snijschema's diverse maten

He Jax, dit is een mooi plekje voor de schema's.
Ik zie het nu pas.

33

Re: [SJABLOON] Snijschema's diverse maten

Ik heb de snijschema's van de 32 cm rond en de 35 cm rond aangepast op verzoek van Witje. Er was aan allebei iets niet goed.
De 32 cm rond heeft nu gewoon 1 binnenrondje, wat natuurlijk makkelijker snijden is dan 2 binnenrondjes. En de 35 cm rond was eerst getekend voor 36 stukjes en dat moest 33 stukjes zijn. (ook volgens de tabel hier op de site) Dus die is daarom ook aangepast.

It ain't what you wud, it's the way that you wud it!It's a dirty job, but somebody's got to WUD it!

34

Re: [SJABLOON] Snijschema's diverse maten

Jax schreef:

Ik heb de snijschema's van de 32 cm rond en de 35 cm rond aangepast op verzoek van Witje. Er was aan allebei iets niet goed.
De 32 cm rond heeft nu gewoon 1 binnenrondje, wat natuurlijk makkelijker snijden is dan 2 binnenrondjes. En de 35 cm rond was eerst getekend voor 36 stukjes en dat moest 33 stukjes zijn. (ook volgens de tabel hier op de site) Dus die is daarom ook aangepast.

Volgens mij is het dan niet helemaal goed gegaan, ik zie de oude schema's nog.
Groetjes

35

Re: [SJABLOON] Snijschema's diverse maten

witje75 schreef:
Jax schreef:

Ik heb de snijschema's van de 32 cm rond en de 35 cm rond aangepast op verzoek van Witje. Er was aan allebei iets niet goed.
De 32 cm rond heeft nu gewoon 1 binnenrondje, wat natuurlijk makkelijker snijden is dan 2 binnenrondjes. En de 35 cm rond was eerst getekend voor 36 stukjes en dat moest 33 stukjes zijn. (ook volgens de tabel hier op de site) Dus die is daarom ook aangepast.

Volgens mij is het dan niet helemaal goed gegaan, ik zie de oude schema's nog.
Groetjes

Dan moet je of even vernieuwen, of je browsegeschiedenis verwijderen.
(dat gaat via Opties van de internet explorer)

It ain't what you wud, it's the way that you wud it!It's a dirty job, but somebody's got to WUD it!

36

Re: [SJABLOON] Snijschema's diverse maten

Jax schreef:
witje75 schreef:
Jax schreef:

Ik heb de snijschema's van de 32 cm rond en de 35 cm rond aangepast op verzoek van Witje. Er was aan allebei iets niet goed.
De 32 cm rond heeft nu gewoon 1 binnenrondje, wat natuurlijk makkelijker snijden is dan 2 binnenrondjes. En de 35 cm rond was eerst getekend voor 36 stukjes en dat moest 33 stukjes zijn. (ook volgens de tabel hier op de site) Dus die is daarom ook aangepast.

Volgens mij is het dan niet helemaal goed gegaan, ik zie de oude schema's nog.
Groetjes

Dan moet je of even vernieuwen, of je browsegeschiedenis verwijderen.
(dat gaat via Opties van de internet explorer)

Weer wat geleerd, dank je. Ik vond het al zo vreemd, en dacht dat de computer vanzelf vernieuwde als je opstartte. Niet dus.

37

Re: [SJABLOON] Snijschema's diverse maten

Wow, wat geweldig zeg. Ik heb ze direct opgeslagen. Durf ik nu tenminste ook zelf mijn taarten aan te snijden. Ik ben daar namelijk hopeloos slecht in..

38

Re: [SJABLOON] Snijschema's diverse maten

Heel handig blijkt dit te zijn. Kunnen en willen jullie je nog buigen over de hexagonnen en harten? :lol:

lekker duurt het langst!

39 Laatst bewerkt door witje75 (23-11-2009 18:25)

Re: [SJABLOON] Snijschema's diverse maten

meyke schreef:

Heel handig blijkt dit te zijn. Kunnen en willen jullie je nog buigen over de hexagonnen en harten? :lol:

Ik heb net voor een bruiloft 3 maten harten gemaakt.
Dit door gewoon een vierkant van 25 cm te gebruiken, en 2 halve ronde 25 cm taarten er tegen aan te leggen.
Zo kan je natuurlijk dan ook een vierkant van 15 cm maken met ronde van 15 cm doorsnee, of welke maat dan ook.
Zo hoef je niets weg te snijden, en gebruik je dus alle kapsel.
Heel simpel eigenlijk, maar wel mooie harten.
Deze manier heb ik gedaan omdat ik nu een mooi groot hart kon bakken, die anders niet eens in de oven zou passen, (en omdat ik geen hartbakvormen heb).
Dus wil je deze aansnijden kan je het vierkante schema op de onderpunt van het hart leggen, en de ronde door midden knippen en op de rest leggen.
Ik weet niet of de hart bakvormen deze vorm heeft. Waarschijnlijk net weer beetje anders.
Dus is het lastig om voor ieder ander gevormd hart stukjes te tekenen.
En die hexagonnen, als je die echt wil gebruiken, stuur me dan de maten door.
Dan wil ik het wel proberen.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-QQMMDPGN.jpg

40

Re: [SJABLOON] Snijschema's diverse maten

witje75 schreef:
meyke schreef:

Heel handig blijkt dit te zijn. Kunnen en willen jullie je nog buigen over de hexagonnen en harten? :lol:

Ik heb net voor een bruiloft 3 maten harten gemaakt.
Dit door gewoon een vierkant van 25 cm te gebruiken, en 2 halve ronde 25 cm taarten er tegen aan te leggen.
Zo kan je natuurlijk dan ook een vierkant van 15 cm maken met ronde van 15 cm doorsnee, of welke maat dan ook.
Zo hoef je niets weg te snijden, en gebruik je dus alle kapsel.
Heel simpel eigenlijk, maar wel mooie harten.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-QQMMDPGN.jpg

En dit is weer de tip van dit jaar!!! Ik ga je mailen over die hexagonnen! :lol:

lekker duurt het langst!

41 Laatst bewerkt door Jax (23-04-2010 23:37)

Re: [SJABLOON] Snijschema's diverse maten

Er is weer een nieuwe toe gevoegd! Een 38 cm Hexagon (gemeten van hoek naar hoek), goed voor 30 stukjes.
SNIJSCHEMA'S

Aan andere maten wordt nog gewerkt. ;)

It ain't what you wud, it's the way that you wud it!It's a dirty job, but somebody's got to WUD it!

Re: [SJABLOON] Snijschema's diverse maten

Geweldig !!!!!

Re: [SJABLOON] Snijschema's diverse maten

OOOOH wat gaaf! Helemaal toppie meiden! :thumb:

44 Laatst bewerkt door Jax (23-04-2010 23:38)

Re: [SJABLOON] Snijschema's diverse maten

Er zijn weer een 3-tal snijschema's toe gevoegd.
Namelijk 16 cm rond voor 7 stukjes, 18 cm rond voor 9 stukjes en 17,5x17,5 cm vierkant voor 10 stukjes.
Je kunt ze weer HIER vinden! (net als de andere snijschema's)

It ain't what you wud, it's the way that you wud it!It's a dirty job, but somebody's got to WUD it!

45 Laatst bewerkt door Jax (23-04-2010 23:41)

Re: [SJABLOON] Snijschema's diverse maten

Hoi allemaal,
De pagina met de snijschema's gaat verplaatst worden naar een andere site!
In dit topic heb ik alle linkjes die ik geplaatst had al gewijzigd, maar voor degenen die de pagina hebben opgeslagen, het nieuwe webadres is:
www.takesmakescakes.nl/snijschema/taartschema.html

Vanaf 1 augustus zal de "oude" link (oude webadres) niet meer werken.

It ain't what you wud, it's the way that you wud it!It's a dirty job, but somebody's got to WUD it!

46

Re: [SJABLOON] Snijschema's diverse maten

weet iemand hoeveel stukjes je haalt uit de hexagon van PME en dan de maten 20 cm, 25 cm en 30 cm... ik wil die namelijk gaan stapelen...

Groetjes Maris
www.ovenheerlijketaartjes.nl hier kan iedereen mijn taartjes bewonderen :D en tegenwoordig ook op www.taartjesvanmariska.hyves.nl

47

Re: [SJABLOON] Snijschema's diverse maten

44 stukjes !

48

Re: [SJABLOON] Snijschema's diverse maten

die alle 3 samen zijn 44?  :thumb: THNX

Groetjes Maris
www.ovenheerlijketaartjes.nl hier kan iedereen mijn taartjes bewonderen :D en tegenwoordig ook op www.taartjesvanmariska.hyves.nl

49

Re: [SJABLOON] Snijschema's diverse maten

Mariska1984 schreef:

die alle 3 samen zijn 44?  :thumb: THNX

:Y

20 cm = 10 personen
25 cm = 14 personen
30 cm = 20 personen

50

Re: [SJABLOON] Snijschema's diverse maten

even een vraag zou je ook een bloemen pan kunnen doen van 25 cm doorsnee