1

Onderwerp: ondooien van kapsel

hoi allemaal,
heeft iemand ervaring met het ontdooien van kapsel (taart zonder boter)??
hoe lang duurt dat ongeveer en wordt het dan niet te droog of juist te vochtig?
Ik ga volgende week een paar daagjes er tussen uit maar wil bij terugkomst een vriendin niet teleur stellen. dus dacht ik het dit weekend voor te bereiden.
groetjes Ria

groetjes Ria www.ricake.nl Eetbare printservice(ruim 11 jaar ervaring) workshops & verkoop benodigdheden, auteur.
mede-organisator www.taartentrends.nl @Utrecht.

2

Re: ondooien van kapsel

Ik haal het 's morgens er uit om 's avonds verder te verwerken.
En het is dan niet droog of vochtig..gewoon lekker vers.

Groetjes Nicole

3

Re: ondooien van kapsel

Ik heb wel eens een taart gevuld en al in de diepvries gedaan.
Mijn schoonzus kon elk moment bevallen, en daar wilde ik een geboortetaart voor maken. Aangezien we natuurlijk niet wisten wanneer dat zou gaan gebeuren, en of ik dan veel tijd zou hebben (ze wonen niet bij ons in de buurt) om die taart te maken, had ik alvast voorgewerkt. Ik had de taart al gevuld met botercreme en een laag jam. De taart helemaal met een laagje abrikozenjam ingesmeerd, goed ingepakt met bakpapier en daarna met aluminiumfolie, en zo in de diepvries.

Toen ik verder kon heb ik hem 's morgens eruit gehaald, en 's middags afgewerkt.
Ging heel goed! Alles zag er nog heel mooi uit.

Groetjes Patricia

Wil je al mijn foto's zien van de taarten die ik gemaakt heb, kijk dan op mijn site www.mooietaarten.nl

4

Re: ondooien van kapsel

Hoi Ria,

In de vriezer gaat prima, idd. Ook helemaal kant en klare taarten met versiering en al. Let even op de soort vulling! (Slagroom bv. kan niet in de vriezer.) En als je hem er uit haalt, LANGZAAM laten ontdooien en zo snel mogelijk opeten. Want na het ontdooien wordt de taart wel wat sneller "oud". Net als bij brood.

Groetjes Evelien

5

Re: ondooien van kapsel

Hoi Ria,

In ongeveer een uurtje is hij wel ontdooit genoeg om door te kunnen snijden. Ook zou je hem voor het invriezen kunnen doorsnijden, want op zich kun je hem ook bevroren nog een vulling geven en besmeren met botercreme of gelei hoor. Ik haal het dus echt een uurtje voordat ik ermee aan de slag ga uit de vriezer, meestal maak ik ondertussen mijn creme of kleur ik bijv. mijn marsepein in die tijd.

Fijne vakantie alvast :D

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

6

Re: ondooien van kapsel

Hoi allemaal,

Hartelijk dank voor jullie snelle reacties. Ik heb er zeker wat aan.
Want als je halverwege de dag thuis kom wil je toch wel een beetje zekerheid hebben of je idee wel werkbaar is.

Dus Inge, helemaal top die tijdsindicatie :D

Het moet een taart voor 30 personen worden met pipi langkous erop.
foto volgt weer... Fijne jaarwisseling en groetjes Ria

groetjes Ria www.ricake.nl Eetbare printservice(ruim 11 jaar ervaring) workshops & verkoop benodigdheden, auteur.
mede-organisator www.taartentrends.nl @Utrecht.

7

Re: ondooien van kapsel

30 personen!! Dat wordt stapelen! :D

Groetjes Eef

8

Re: ondooien van kapsel

Nee hoor,
Ik heb een extra brede oven :D  en nog catering dozen van mijn werk dus een taart van 45 bij 35 gaat wel lukken :D 
Inge heeft mij een tijdje terug verteld dat je voor een vierkante taart, ongeveer 5 bij 6 cm voor

groetjes Ria www.ricake.nl Eetbare printservice(ruim 11 jaar ervaring) workshops & verkoop benodigdheden, auteur.
mede-organisator www.taartentrends.nl @Utrecht.