1

Onderwerp: koekje

het is geen taart maar wie heeft een goed koekjes recept voor in een koekjesspuit. Tot nu lopen de koekjes helemaal uit in de oven.
alvast bedankt
jikke

2

Re: koekje

Ik weet wel een goed recept voor koekjesdeeg, maar dat gaat niet in een spuit; is het niet zo dat zodra het in een spuit gaat, het wel uit m

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Re: koekje

Ik denk dat het wel wat dunner moet zijn dan voor uitsteken maar ook niet te dun want het loop in de oven snel uit. Maar voor een goed recept voor uitsteken hou ik me ook aanbevolen
jikke

4

Re: koekje

Hoi!

Ik heb zelf ook een aantal pogingen gedaan met m'n koekjespers. Mijn ervaring is dat de koekjes minder uitlopen in de oven als je de bakplaat met de geperste/gespoten koekjes eerst even heel koud wegzet (in de koelkast of zelfs even in de vriezer).

Succes!

Groetjes, Eva

5

Re: koekje

volgens mij kan het recept van Peggy Porschen ook in de spuit hoor - zo'n spuit heeft toch een zekere kracht dus zelfs een dik deeg kan denk ik - en dan blijven ze ook goed in vorm volgens mij

6

Re: koekje

Als Peggy Porschen ook een spuit gebruikt, is haar recept ideaal, dat loopt niet uit.
Zelf gebruik ik het recept dat Mascha heeft gepost.
Voor de beide recepten:
*Klik voor recept PP*
*Klik voor recept Mascha*

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

7

Re: koekje

Vooor de koekjes spuit moet je de bakplaat invetten en niet op bakpapier (is mijn ervaring) verder voeg ik altijd een ei aan het deeg extra toe, waardoor deze vloeibaarder is, het is zo dat de koekjes een beetje groter worden tijdens het bakken, houd daar dus rekening bij bij het bakken en opspuiten...

Kijk gerust eens in mijn taartenalbum
http://www.creabrigitte.mijnalbums.nl