1

Onderwerp: bakvormpjes

Ik heb reeds, dankzij deze site een paar hele leuke taarten met marsepein kunnen maken. Nu zit ik met 1 vraag. Ik zie de geweldigste decoraties, zoals K3, of prachtige bloemetjes, dora-figuurtjes etc....wat gebruiken jullie daarvoor? Ik heb al een paar keer van die kleivormpjes gekocht en daar de marsepein mee gevormd en dat ging heel leuk. Ook heb ik zelf een mal gemaakt van papier bij een figuurtjes maar dat was wel ongelooflijk veel werk. En nu wil ik een kersttaart maken en ik zit echt ff op zwart zaad hoor (hij MOET morgen klaar voor een vriendin). Ik heb namelijk weinig tijd ;-), dus praktische tips zijn erg welkom wat betreft leuke vormen/ideeën...zucht...

2

Re: bakvormpjes

Hoi!

Inderdaad, ik maak malletjes van papier en dat ís nu eenmaal veel werk! Helaas maar waar. Als je een kersttaartje wilt maken, vorm eens blaadjes met een echt blaadje (hulst) als mal! Gewoon tegen de achterkant drukken en rondom de marsepein wegsnijden bijvoorbeeld. (wel even wassen, dat blaadje, dat er geen beestjes ofzo opzitten ;-)) Of je kneed gewoon figuurtjes, in de showoff staan leuke voorbeelden, bijv. die van Ria met haar "wintertaartje". De kinderen hebben dat bij mij ook gemaakt (sorry Ria, plaggiaat ;)) maar zo'n boompje is goed te doen, met een schaar knipjes erin, wat poedersuiker erover en een supereffect! Een sneeuwpop is ook goed te doen, mijn dochter heeft er nog een ijsbeertje bij gemaakt, ook leuk!

Maar verder: toch gewoon malletjes knippen en niet te hard op het marsepein drukken als je het uitsnijdt!

Groetjes en succes! Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

3

Re: bakvormpjes

Inge:), dan heb ik het dus toch goed gedaan! Die hulstblaadjes tip vind ik top!! Even een kerststukje plunderen...nee grapje, er 1 blaadje van af halen hihi.
Ik ga kijken en vanavond bakken. Ik heb al een eenvoudig maar leuk idee . Die poedersuiker is trouwens ook top!!

liefs en bedankt

4

Re: bakvormpjes

misschien gekke vraag, maar je schrijft over de show off, een taartje van Ria met een kerstboompje. Die kan ik niet vinden.....??

5

Re: bakvormpjes

ik heb het al gevonden';)