1

Onderwerp: kan ik dit als vulling gebruiken?

Hoi allemaal,

voor mijn allereerste taart bracht mijn moeder een recept in voor de vulling die vast lekker is, maar mijn vraag; kan dit wel, met het oog op zwetenzz en zulke dingen meer. Omdat ik geen ervaring heb, weet ik dat niet.
dit is het recept:

Klop de eidooiers samen met de suiker tot er een bleekgouden romige massa ontstaat. Meng de warme melk er door . Verwarm het geheel al roerende in een pannetje totdat er een dik mengsel ontstaat. Voeg de rum en het uit het vanillestokje geschraapte vanillemerg toe. Roer er dan de chocolade door en blijf roeren totdat de chocolade is opgelost.


Zou het kunnen?

Ben benieuwd naar jullie reacties.

ps; heb net mijn eerste bestelling binnen gekregen, was net alsof ik jarig ben, leuk hoor!
Ook spannend, want nu moet ik toch echt aan die eerste taart beginnen!

2

Re: kan ik dit als vulling gebruiken?

Als ik het zo lees, lijkt het me wel lekker smaken. Maar ik kan he hierheen geen advies geven ik heb net afgelopen ook mn eerste taartje gemaakt.

En ik herken je gevoel dat je je bestelling thuis krijgt, je wilt het liefste meteen aan de slag dan.

Heel veel plezier met je eerste taart

liefs mell

3

Re: kan ik dit als vulling gebruiken?

klink erg lekker gewoon proberen
maar blijf het dik of is het vloeibaar
ik zou er in ieder geval een rand met boter creme om heen doen
ik ben benieuwd hoe het smaakt

4

Re: kan ik dit als vulling gebruiken?

hoi, ik weet niet of het dik blijft, als dat niet zo is kan ik het niet gebruiken neem ik aan, groetjes maaike

5

Re: kan ik dit als vulling gebruiken?

dit lijkt heel sterk op een chocoladebavarois, ik zou er zeker een paar blaadjes gelatine in gooien!, je laat ze weken en dan kan je ze bij het warme ei/suiker/melk mengsle gieten.

heb je eventueel grams enzo dan kan ik je een idee van hoeveel gelatine geven ;)

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

6

Re: kan ik dit als vulling gebruiken?

ik ben niet zo bekend met gelatineblaadjes, die doe je in water, en gebruik je dan de geweekte blaadjes of juist het water, ...domme vraag misschien?

7

Re: kan ik dit als vulling gebruiken?

inderdaad, een paar minuutjes in KOUD water, daarvan worden ze soepel en dan even uitknuipen en door je warm mengsel doen (daarna wel niet meer op het vuur!)

als je iets van een halve kilo totaal maakt (dus melk, ei, suiker, ... opgeteld) heb je 3 blaadjes nodig.

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!