126

Re: Biscuitdeeg

Hoi Angelab en mireille_vw

Ik gebruik dit basis recept altijd en eigenlijk nooit problemen.
Ik voeg er wel stiekem een klein beetje bakpoeder aan toe, zo
krijg ik wat hogere biscuit.

Daarnaast varieer ik heel veel met smaken bv:
citroen rasp (mijn favoriet)
cacao poeder (5gr per ei + 1 ei extra)
vanille of vanillesuiker
kaneel
speculaas kruiden

Aan de volgende ga ik gemalen bitterkoekjes toe voegen

Groetjes Ellen

127

Re: Biscuitdeeg

Hoi Ellen,

Hoeveel bakpoeder voeg je toe op dat ene ei, 30 gr bloem en 30 gr suiker? De afmeting van mij stapeltaart-bakblik is 30cm bij 7,5, dus dan kan ik het omrekenen :)
De citroenrasp heb ik inderdaad ook gelezen, ga ik binnenkort ook proberen! Klinkt heerlijk :)

128

Re: Biscuitdeeg

Hoi mireille_vw

Ik doe voor een springvorm van 20cm 1 theelepeltje bakpoeder (niet afgestreken, maar met een klein kopje er op)!

Dus niet per ei!

Voor een vorm van 30cm misschien ander half theelepeltje of 2!
Het is een beetje uit proberen, succes!

Groetjes Ellen

129

Re: Biscuitdeeg

Dank je, ik ga het proberen!

Weet jij ook hoe lang het duurt voor je ingevroren taart ontdooit is en of je 'm in de koelkast of bij kamertemperatuur moet laten ontdooien?

130

Re: Biscuitdeeg

Hoi mireille_vw

Het ontdooien van een biscuit duurt ongeveer een uurtje.
Het ontdooien van een beklede taart duurt lang 4/5 uur in de koelkast!
En een uurtje voor het aansnijden de taart op kamer temperatuur berengen.

Groetjes Ellen

131

Re: Biscuitdeeg

Vandaag ook voor de eerste keer geprobeerd. Een vierkante vorm, hij is ongeveer 3,5 cm. hoog, denk dat ik misschien net wat te weinig heb gemaakt. Ik ga nu nog bolletjes proberen. cht een bakavondje.. :D

132

Re: Biscuitdeeg

Mijn ma vertelde me dat het moeilijk was om biscuitdeeg te maken. Ik heb dit recept gebruikt en het was me gelukt :lol:  :lol: ik keek in de oven en zag de taart zo mooi rijzen.

maar inderdaad toen ik um uit de oven haalde zakte die in.

Maar ik ga volgende keer je tip gebruiken om deze te laten afkoelen in de oven en er een zak omheen te doen! :)

Maar de oven blijft nog wel een poosje warm, moet je deze dan net iets van te voren al uitzetten of is dat geen probleem?

Aangename tijdsbesteding, Bezigheid in vrije tijd, Genoeglijke bezigheid, Plezier hebben, Liefhebberij, Lievelingsbezigheid, Plezierwerk, Verslavingsverschijnsel, Vrijetijdsbesteding http://taarttopper.wordpress.com/

133

Re: Biscuitdeeg

Ik heb de biscuit gister geprobeerd te maken. Hij was niet erg gerezen, maar dat ligt waarschijnlijk aan mijn oven. Verder smaakte het precies als eierkoek... hoort dat? Ik vind het namelijk helemaal niet lekker!

134

Re: Biscuitdeeg

Ook ik nu voor de 2e keer dit recept gemaakt, opzich vorige keer met een blanda van 12 cm redelijk gelukt. Maar nu met een springvorm van 22 cm toch echt ingestort :(

Lang genoeg gemixt, maar de eieren maar heel kort in het warme water gehad, kan het hier aan liggen?

Of is het beter als ik een foto plaats van de ingezakt taart? :P

135

Re: Biscuitdeeg

Ik heb verschillende vragen over dit recept.

1. Als je met een gewone oven werkt zet je deze dan op 180°C en warm bovenkant als zowel onderkant?
2. Mijn eerste cake is opengebroken? Weet iemand aan wat dit kan liggen?

136

Re: Biscuitdeeg

Hoi, ik ga hem zometeen maken in een ronde springvorm van 18 cm, dus heb 75 % van de standaard ingredienten voor 24 cm genomen. Hoe bak ik hem in etappes? Mijn idee was 13 min 160, 13 min 170, 13 min 180. Is dat ok?

En als ik er een beetje bakpoeder bij doe, wordt hij dan niet wat hoger?

Alvast bedankt!

137

Re: Biscuitdeeg

ik heb dit allemaal even gelezen, aar geld dit ook met dat ei voor biscuit mix?

138

Re: Biscuitdeeg

Bij mij is biscuit eigenlijk nog nooit mislukt, wordt ook altijd hoog en lekker luchtig.
Ik gebruik voor een springvorm van 18 of 20 cm:
4 eieren, 130 gr suiker en 150 gr gewone bloem. Je kunt natuurlijk ook zelfrijzend bakmeel gebruiken.
De eiren met de suiker 10 minuten kloppen op de hoogste stand. De bloem zeven en erdoor spatelen. Daarna in het bakblik en ongeveer 30 tot 35 minuten in de oven op 170 graden.
Voor een bakblik van 24 cm of meer: 6 eieren, 180 gr suiker en 200 gr bloem.

Groetjes!

139

Re: Biscuitdeeg

sormani schreef:

Ik heb ook al een paar keer gelezen dat het handig is om het deeg niet op heteluchtstand, maar op conventionele stand te bakken. De temperaturen wijken dan iets af, maar het deeg rijst (ook bij mij) veel beter.
Succes

Jaaaaaaaaaaaa, dit was de tip die ik nodig had !!! Ik ben vandaag begonnen met het oefenen van het bakken van mini taartjes (bakvorm van 12cm) en de eerste twee die ik op hetelucht stand had gebakken waren mislukt. De volgende 3 gebakken op conventionele stand en ze zijn geweldig gerezen en ik ben helemaal blij. Ze staan nu af te koelen in de oven, daarna gaan ze in een plastic tas en morgen verder afmaken (slagroomtaartjes :)). Bedankt !!!!!

140

Re: Biscuitdeeg

Weet iemand eigenlijk waarom je, als je biscuit bakt met de biscuitmix, gewoon alles bij elkaar kunt knikkeren en mixen, en waarom je bij 'zelfgemaakt' beslag de bloem er op het eind pas doorheen mag spatelen? In de mix zit toch ook gewoon bloem?

141

Re: Biscuitdeeg

he jammer.........te vroeg gejuicht. toen ik vanmiddag ging kijken waren de bovenste randen ingestort. maar ik ga er morgen eentje proefen en als ik 'm lekker genoeg vind........dan worden de andere twee toch een lekker slagroomtaartje :)

142

Re: Biscuitdeeg

nou ik heb 'm ook uitgeprobeerd maar het was een groot fiasco. Deels doordat ik dacht, laat ik eens een chocobiscuit uitproberen. Maar mijn beslag zakte daardoor echt enorm in, en plotseling had ik niet genoeg meer voor 2 bakvormen :( Eigenwijs als ik ben toch geprobeerd en ja eentje werd toen een heel mooi zwart plakje :D

Nu probeer ik het maar weer met maizena en een naturel biscuit.

143

Re: Biscuitdeeg

Heb even een vraagje wat betreft het recept.
Wat voor een suiker gebruiken jullie?

Met een taart in mijn hand, dans ik door het land

Re: Biscuitdeeg

Ik heb een vraag als je meer beslag gebruikt moet ie dan ook langer in de oven? en reist ie bij een springvorm van 24 erboven uit of niet?

'' Make cakes, no war'' ♥

145

Re: Biscuitdeeg

Ik heb een ronde bakvorm van 33 cm gebruikt. dus heb ik dit (1 ei (M): 30g suiker : 30g bloem : snufje zout) zeven keer gedaan...... in plaats van 5 keer bij een 24 cm.
Mijn biscuit is amper gerezen! ik heb trouwens een chocoladebiscuit geprobeerd..

146

Re: Biscuitdeeg

hallo, ik heb hem net gemaakt in een kleine vorm  hij ziet er top uit!!
maar kan ik dit deeg ook invriezen? ik denk vast van wel maar dacht even checken

147

Re: Biscuitdeeg

Op welke temperatuur moet hij in een normale oven?

148

Re: Biscuitdeeg

Is al gelukt.
170 is het geworden.

149

Re: Biscuitdeeg

Hoi
wat een geweldig recept, ben er helemaal blij mee... werkt beter dan mijn spongecake die ik altijd gebruikte.... ;)
even een vraagje
Ik heb hem met mijn keukenmachine gemaakt, deze heeft een stand om de bloem erdoor te spatelen (kenwood mixer) Kun je deze hiervoor gebruiken of toch beter bloem met de hand doen???

150

Re: Biscuitdeeg

Ik ben helemaal nieuw op dit forumen ik kwam dit recept tegen. Omdat ik een koemelk allergie heb ben ik erg op zoek naar recepten die ik kan gebruiken en ik de taarten toch zelf kan eten.

Ik kan niet anders zeggen dan : wat een geweldig recept !! Ik heb er zojuist 2 Blanda schaaltjes (1x 12cm en 1x 20cm) mee gebakken en het ziet er geweldig uit!  :D  :D

Nu lekker af laten koelen vannacht en dan morgen lekker versieren.

Thx!