101

Re: Biscuitdeeg

Ik wil voor de pasen een grote taart bakken 56x28cm met een hoogte van 5 cm
nu weet ik dat alle ingredienten ongeveer x4 moeten maar hoe zit dat nu met de baktijd, moet die dan ook x4 dus ongeveer 140 minuten?

Groeten Gerben

102 Laatst bewerkt door Sofia (20-04-2011 14:57)

Re: Biscuitdeeg

bolliebol schreef:

Ik wil voor de pasen een grote taart bakken 56x28cm met een hoogte van 5 cm
nu weet ik dat alle ingredienten ongeveer x4 moeten maar hoe zit dat nu met de baktijd, moet die dan ook x4 dus ongeveer 140 minuten?

Groeten Gerben


Ehm als je een zwartgeblakerde taart wilt wel.  :lol:

Nee even serieus: als je het recept wilt verviervoudigen gebruik je dus 4 eieren. In de beginpost van Evelien staat er dan het volgende:

2/3 eieren: 30min.
3-6 eieren: 40min.
7-10 eieren: 50 min.

De baktijd is dan rond de 40 minuten.  ;)

Of begrijp ik je vraag verkeerd??  :think:

103

Re: Biscuitdeeg

Ik bedoelde eigenlijk dat het gaat om 4x de inhoud van een standaard taart met 5 eieren dus zit op dat moment aan 20 eieren.
dus gok er nu op dat ik dan 90min moet bakken

104

Re: Biscuitdeeg

Ik dacht al dat ik je verkeerd begrepen had!  :D

Tjee, een taart met 20 eieren. Voor een vorm van 56 bij 28 cm lijkt mij dat teveel eieren eerlijk gezegd?

Wat is de hoeveelheid water die er in je bakblik gaat? Dan kan je namelijk precies uitrekenen hoeveel ei (en de rest van de ingrediënten) je moet gebruiken.

105

Re: Biscuitdeeg

Was idd iets te veel, er gaat 7,84 liter in
Ben inmiddels aan het bakken

106

Re: Biscuitdeeg

Ik hoop dat het je gelukt is!

107

Re: Biscuitdeeg

Oke ik heb m op 180 graden gezet en er een kwartier geleden in gedaan. Hij is nu al tot 8 cm gerezen met veel luchtbellen er bovenop. ik ga m over 10 min uit zetten denk ik.. hij lijkt al bruin en ruikt goed. Ik ga m in de oven laten afkoelen, deur dicht. Ik heb een elektrische oven trouwens.

Ik vertel straks hoe t is afgelopen!

Taaaaaarttt! Ik ben dol op taart!

108

Re: Biscuitdeeg

Oke ik heb de temperatuur na 22 minuten afgebouwd en na een half uur in de oven te hebben gezeten ruikt hij een beetje aangebrande maar ziet er prima uit, wel heel bol maar dat geeft niet. Iehh ik ben bang..

Taaaaaarttt! Ik ben dol op taart!

109

Re: Biscuitdeeg

Ik heb dit recept vandaag gemaakt en dit is de eerste biscuit die ik gemaakt hebt. Ik ben heel blij met het resultaat, hij is super goed gelukt. Ik heb hem nu ingevroren en ga hem volgende week decoreren!

110

Re: Biscuitdeeg

Vraagje:

Heeft iemand dit recept een keer gemaakt met cacao. Smaakt de taart dan wel naar chocola. Ik wil namelijk een chocolade taart maken die niet te zwaar en te machtig is, vandaar mijn vraag.

111

Re: Biscuitdeeg

Hoi mede taartenbakkers!

Nou de 1e biscuit bodem was een totaal fiasco, Had een eierkoek voor sonja bakker gemaakt van ong anderhalve centimeter hoog.

Nu echt flink lang geklopt, bak continue heet en daarna spatelen voor de bloem. Ik heb een springvorm voor van 26 cm, heb hierbij 6 eieren gebruikt 180 gram suiker en 180 gram bloem met wat snufjes zout. Hij zit nu weer in de oven.. hopen dat deze toch minstends 5 cm hoog word.. alhoewel het er nog niet veelbelovend uit ziet..   

Wat doe ik mis ? Of zijn er tips..  Op 1 of andere manier krijg ik het niet voor elkaar een gelijkmatige hoge bodem te maken.

Had er ook een springvorm in staan van 18 cm met 3 eitjes etc.. deze is inmiddels 2 a 3 cm hoog geworden en ga ik dan maar inproviseren met afstrijken en vullen..


Hoor het graag!
Liefs joanne

Waar je niet aan durft te beginnen, zal ook nooit slagen.

112

Re: Biscuitdeeg

Wat een goed recept, ga deze proberen! Moet een lactose-vrije taart maken.

113

Re: Biscuitdeeg

Diepe buiging en veel dank aan Evelien! Super recept! Gek genoeg haal ik er meer voldoening uit dan met een pre-mix zakje (hoewel die ook fantastisch zijn). Ben bezig met een stapeltaart voor het 40-jarig huwelijk van mijn ouders....als het allemaal is gelukt is (lees: mooi geworden) ga ik eens kijken of ik een foto durf te posten.

Re: Biscuitdeeg

Hallo allemaal,

Wie kan mij vertellen of ik een biscuit boden in de vriezer kan stoppen. Mijn zoontje wordt halverwege augustus 1 jaar maar we komen de dag ervoor pas terug van vakantie. Nu zou ik het liefste zo veel mogelijk willen voorbereiden, vandaar dat ik de biscuit al zou willen maken en in de vriezer wil stoppen. En hoe zit dat met de fondant kan dat ook in de vriezer?

Groeten Chantal

Re: Biscuitdeeg

Nog een klein vraagje, hoelang mag je fondant bewaren als het pakje open is?

Dank jullie wel alvast!!

Groetjes

116

Re: Biscuitdeeg

Ik heb gelezen dat ie er juist lekkerder van wordt al ie een verblijf in de vriezer heeft gehad.
Fondant moet je goed luchtdicht bewaren dan blijft het goed, houdbaarheidsdatum staat op de verpakking.

Tip; heb je al bij de FAQ gekeken?

Groetjes Silvia

117

Re: Biscuitdeeg

Ik heb dit recept gebruikt, en het leek eerst heel goed te gaan.
Toen ging ik het meel erdoorheen spatelen en toen kwamen er allemaal klontjes in die ik er niet goed uitkreeg.
De taart is ook niet goed gerezen, hij is ongeveer 4 centimeter hoog.
En ik heb hem nu doorgesneden en ik zie allemaal kleine meelbolletjes zitten (dat zijn natuurlijk die klontjes). En daarnaast is ie ook veel donkerder en steviger dan als ik met de funcake mix bak.. Ik weet niet of dat hoort.
Wat heb ik fout gedaan? Dit was pas mn derde taart dus ik moet nog veel leren hoor!
Ik heb de eieren goed warm gemaakt en echt 10 minuten met de mixer geklopt.

Re: Biscuitdeeg

Wat voor bloem had je gebruikt en had je goed gezeefd?

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

119 Laatst bewerkt door Anne2712 (23-07-2011 11:17)

Re: Biscuitdeeg

Gewone bloem. En ik had het ook gezeefd. Maar ik ga met een spatel altijd een beetje door het bloem heen in de zeef, om het erdoorheen te drukken. Anders duurt het zo lang:) Maar misschien moet ik dat niet doen.. :/

120

Re: Biscuitdeeg

Heb net m'n eerste kapsel geprobeerd... helaas is het niet helemaal goed gegaan. Ik heb 13 minuten gemixt maar misschien was dat nog niet lang genoeg. Nu vraag ik me af moet het geklopte ei met suiker er uitzien als op deze foto? ( van het basisbuiscuit )

ok... en toen wilde ik een foto invoegen maar geen idee hoe dat gaat. als ik op afbeeldingen druk krijg ik een bericht wat ik niet snap en op bbcode ook... weet iemand hoe dit moet?

Maar het gaat om de foto die staat bij het basisbiscuit. Daar leken mijn geklopte eieren met suiker voor geen meter op als het dat was.

Groetjes Pauline

121

Re: Biscuitdeeg

Hij was bij mij wel goed gerezen maar wel erg droog :nooo
iemand tips? Ik heb hem 40 min gebakken en toen in de oven laten staan. Nu denk ik erover om wat korter te bakken...een vriendin zei dat een eierdooier meer ook kan helpen...klopt dit?

Groetjes

122

Re: Biscuitdeeg

Hoi Hoi,

Heb deze al 1 keer gemaakt en de smaak is perfect.  :P

Nuheb ik een vraag omdat ik nu een taart ga bakken die door meerdere personen met diabetes gegeten gaat worden....

Kun je de suiker ook vervangen voor zoetstof(poeder) ??

Groetjess

123

Re: Biscuitdeeg

Hoi Evelien,

Ik gebruik t basisrecept ook bijna altijd, maar ik heb net n biscuit gebakken met mix, maar die bijna niet gerezen. Heb de hoeveelheden uit de tabel aangehouden (3ocm ronde vorm). 10 min gemixt met n handmixer en toen 50 min in de combi op 180 gr. Wat heb ik fout gedaan?
Bij het basisrecept heb ik dat niet (soms zakken ze in t midden in)
Snap er niks van!  :s

Groetjes Claudia

124

Re: Biscuitdeeg

Gisteravond met dit recept een biscuit gebakken, mijn springvorm is 25 cm, heb de verhouding gemixt met x4 alle ingredienten.
Helaas zijn de zijkanten verbrand (waarschijnlijk omdat ik ze vergeten was in te vetten) maar de rest prima gelukt, smaakte ook heerlijk.

Alleen maar 4 cm hoog, dit geeft niet want ik ga het kapsel versnijden voor een barbietaart a.s. weekend.
Als de taart gelukt is zal ik een foto posten.

Morgenavond ga ik er 2 opnieuw maken, op iets minder hoge temperatuur, en dan zaterdag taarten maken!

Groetjes Angela

125

Re: Biscuitdeeg

Ik heb net mn eerste stapeltaart gemaakt, maar was niet helemaal tevreden over de hoogte van de lagen, vooral omdat ie weer een stukje was ingezakt.
Binnenkort ga ik de volgende al maken, dus ga dit recept (en de "afkoel-methode") proberen.

Als ik de taarten invries en ze wil laten ontdooien, kan ik dat dan het beste in de koelkast doen? Of kan dat gewoon op het aanrecht? En hoe lang duurt het ongeveer voor ze ontdooit zijn?

Bedankt alvast!