1

Onderwerp: afbeeldingen

hallo medebaksters ( hihihi)

een collega vroeg aan mij of ik een taart kan maken van bob de bouwer. Dit vind ik een mega -uitdaging aangezien dat ik bijna geen ervaring heb.  ( het is een uitdaging die ik wel erg leuk vind)wie kan mij helpen aan een plaatje van zijn hoofd. ( ik wil het niet gelijk te moeilijk maken)

ik hoor het graag van jullie.

groetjes jessica

2

Re: afbeeldingen

Hoi Jessica

Je kunt het beste gewoon even zoeken via Google en dan bij afbeeldingen (hier de link http://www.google.nl/imghp?hl=nl&tab=wi&q=)

Dan bob de bouwer (of bob the builder) intypen en gewoon even zoeken. Ik kopieer zo'n plaatje altijd naar een word documentje waarna ik het aanpas (groter of kleiner dus) aan het formaat dat ik nodig heb. Het makkelijkst is idd zijn hoofd alleen, want voornl. zijn blouse is erg moeilijk! Dus ga voor een plaatje van zijn hoofd, volgens mij heeft Marianne er een keer zo een gemaakt, dus kijk even naar haar taart in de galerie.

Heel veel succes! Groetjes, Inge

PS: enne... we zijn allemaal zonder ervaring begonnen ;-)

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

3

Re: afbeeldingen

http://images.google.nl/imgres?imgurl=h … D%26sa%3DN

oke ik geef toe: hij is wat lang, mar als je hier op klikt vindt je een site, met hele leuke afbeeldingen , ook die niet zo moeilijk zijn.;-)

4

Re: afbeeldingen

hoi allemaal,

nu ik een site gevonden heb met allerlei plaatses, vraag ik me af hoe je dit precies op een taart krijgt. ik probeer het nu met een overtrekpapier en dan deze met icing over te trekken, maar als ik hem dan op mn taart wil leggen breekt ie!
wat doe ik niet goed.

hoe kan ik trouwens voorkomen dat de icing zo hard wordt. als ik ene taart aansnij dan springt het alle kanten op. is er misschien ook iemand die weet hoe je zelf icing maakt. ik koop het nu kant en klaar, maar dat wordt op den duur best wel prijzig.

ik hoor graag van jullie.

liefs jessica

5

Re: afbeeldingen

Hoi Jessica

Ik doe het als volgt: 500 gram gezeefde poedersuiker, 10 gram eiwitpoeder en 60 ml. gekookt water dat afgekoeld is en een mespuntje citroenzuur

Het eiwit kun je het beste oplossen in het gekookte en afgekoelde water, dan bij de gezeefde poedersuiker langzaam erbij gieten en dan maar mixen. Ik heb zelf een sterkte mixer (kitchenaid) maar als je een handmixer hebt kan het zijn dat je mixer vastslaat omdat het mengsel te taai is. Dit kun je oplossen door, als je merkt dat het te moeizaam gaat, het met de hand te roeren met een houten lepel tot je er weer doorheen komt met de mixer. Gewoon even aanvoelen. ALs je zo'n goeie mixer hebt, kun je ook het eiwit poeder erdoor mengen en het gekookte water langzaam apart toevoegen. Citroenzuur is omdat je dan niet zo'n mierzoete icing krijgt. Je kunt ook een deel v.h. water vervangen door citroensap.

Als je icing te dik is, een beetje water erbij en weer 5 min. mixen, als het te dun wordt, poedersuiker erbij en net zo lang erna weer mixen.

Icing is, als het hard wordt, gewoon een suikerlaag. Dit zal altijd knappen als je het opensnijdt. Ik denk dat je dan beter fondant (ofwel suikerpasta) kunt gaan gebruiken.

Qua een afbeelding op een taart met icing zetten, ik doe meestal het volgende. Een tekening leg ik op een stapel kranten, dan druk ik heel hard met een pen op de afbeelding waardoor er iets relief ontstaat in mijn papier. Dat leg ik op de taart en wrijf voorzichtig over de tekening zonder hem te verschuiven. Dan zie je een heel licht patroon dat je evt. met een stokje wat kunt aanscherpen waarna je de tekening kunt overspuiten. Maar wat jij deed, kan ook. Alleen kun je beter je tekening in zo'n plastic mapje leggen, op het plastic spuiten en hard laten worden en dat dan omdraaien en op de taart leggen. Bedenk wel dat je spiegelschrift krijgt, dus evt. moet je de achterkant boven leggen onder het plastic.

Succes! Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

6

Re: afbeeldingen

hoi inge,

bedankt voor je antwoorden, maarre eiwitpoeder?  wat is dat, maak je dat zelf of waar kun je dat kopen?  hihi wat een zeurkous he?

gr, jes

7

Re: afbeeldingen

Hoi.

Ik kan eiwitpoeder kopen bij Piece of Cake in Purmerend. Ik weet dat de groothandel het ook heeft, maar dan heb je meteen zoveel. Als je niet bang bent voor salmonella (nu ik taarten verkoop maak ik het dus met eiwitpoeder, maar toen ik het alleen nog voor eigen gebruik maakte nam ik gewoon verse eieren dus)kun je het ook maken met vers eiwit. . Zorg dat je kom goed schoon is, klop 2 eiwitten (met dat citroenzuur als je daar aan kunt komen) goed stijf en dan lepel voor lepel de gezeefde poedersuiker erdoor mengen totdat je massa goed stevig is. Net zolang tot je er met een lepen strepen in kan trekken en als je punten trekt moeten deze blijven staan. Alleen het uiterste dunne puntje mag omkrullen. Als de icing te dik is geworden, doe je er wat citroensap doorheen.

Je hebt verschillende soorten icing, dunne voor het uitlopen (dus als je eerst een hartje spuit met een puntje, dan kun je de icing daarna dunner maken en door het hartje vol te spuiten krijg je een heel suikerhart. Maar dan moet het dus "running icin" zijn. Icing om bijv. roosjes mee te spuiten is bij voorkeur 3 dagen oud. De icing is best goed te bewaren, als je het maar luchtdicht verpakt. Als het niet goed meer is, ruik je dat echt wel!

Succes!! Groetjes, Inge

PS: helemaal geen zeur hoor ;-)

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat