51

Re: De-lekkerder-bestaat-niet-appeltaart (met puddinglaagje)

Lief heeft hem afgelopen vrijdag gebakken voor onze High Tea..
En wat een geweldig succes... wij hebben echt allen genoten van de taart..

Hier gewoon de 750 ml slagroom gebruikt en een klein schepje kaneel over de appeltjes gestrooid.. wel wat rozijntjes tussen de appels gestrooid voor de pudding opgegoten werd.
Verder dik een nacht en een ochtend laten opstijven in de koelkast en hij was perfect!!

Lief bakt al jaren appeltaarten en heeft definitief besloten zijn oude vertrouwde recept hiermee te gaan vervangen  :cool:

Bedankt voor het recept!!

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

52

Re: De-lekkerder-bestaat-niet-appeltaart (met puddinglaagje)

Ik heb deze appeltaart gisteren gebakken ,was erg nieuwsgierig geworden.
En o wat is die lekker , had visite en die wilde hem graag voor de verjaardag serveren.
Een toppertje dus , bedankt voor het recept :thumb:

Re: De-lekkerder-bestaat-niet-appeltaart (met puddinglaagje)

Ohhh mjammie, ik heb al weken terk in appeltaart...ik ga 'm vanavond gelijk maken.

Klein vraagje; moet de taart volledig afgekoeld zijn voordat hij in de koelkast gaat? En gaat die zo zonder verpakking (pedaalemmerzak enz) de koeling in?

Groetjes Linda

54

Re: De-lekkerder-bestaat-niet-appeltaart (met puddinglaagje)

Ik zou hem wel even laten afkoelen, maakt voor de taart niet uit, maar voor de spullen in je koelkast wel. Zou hem gewoon afdekken en in de springvorm laten zitten.

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

55

Re: De-lekkerder-bestaat-niet-appeltaart (met puddinglaagje)

ik krijg gelijk trek mmm  wat ziet die eerste foto er    :9   uit...
ik ga deze snel ook eens maken, zijn hier gek op appeltaart dus deze moeten we ook hebben geprobeerd  :Y

Select, make, bake!

Re: De-lekkerder-bestaat-niet-appeltaart (met puddinglaagje)

Annemiek schreef:

Ik zou hem wel even laten afkoelen, maakt voor de taart niet uit, maar voor de spullen in je koelkast wel. Zou hem gewoon afdekken en in de springvorm laten zitten.


Bedankt voor je reactie :thumb:  Hij zit nu in de oven  :9

Re: De-lekkerder-bestaat-niet-appeltaart (met puddinglaagje)

Ohhhhh hij is echt te lekker (ja ik weet het, het is 9.45 uur en ik heb al een stukje geproefd  :lol: )

http://www.mijnalbum.nl/Foto-OAD67B4N-D.jpg

Bedankt voor het recept  :thumb:

58 Laatst bewerkt door anita11 (07-01-2012 13:54)

Re: De-lekkerder-bestaat-niet-appeltaart (met puddinglaagje)

Ik heb hem donderdag gemaakt. Ik had ook tussen de appeltjes wat rozijntjes gedaan en wat kaneel door de pudding geroerd. Mijn man mocht hem op zijn werk keuren. Hij was zeer zeker goedgekeurd dus van het weekend ook maar voor ons zelf bakken.

Grappig dat je op die site leest dat iemand hem verzonnen heeft en dat hij in de libelle heeft gestaan. Mijn moeder had dit zelfde recept nog van een oud pak bloem van de AH van vroeger.
Maar maakt mij niet uit waar het vandaan komt, als het maar lekker is.

59

Re: De-lekkerder-bestaat-niet-appeltaart (met puddinglaagje)

Deze taart heb ik ook gemaakt jl donderdag en mn man was er
weg van ,dus ja helemaal top ..
Alleen moet mn oven de volgende keer wat lager instellen , dus denk op 150 gr omdat het een combioven is en ik meestal bak op stand van hete lucht oven ..en dus ja de zijkanten waren net effe te bruin/donker ..
Maar aldoende leert men  :)

Ik leer elke dag weer een beetje bij ...

60

Re: De-lekkerder-bestaat-niet-appeltaart (met puddinglaagje)

Heb hem opgeslagen, ga hem zeker binnenkort proberen! :9

Beter verwend dan verwaarloosd
       "Esmee 11-12-2007"

61

Re: De-lekkerder-bestaat-niet-appeltaart (met puddinglaagje)

:thumb:

62

Re: De-lekkerder-bestaat-niet-appeltaart (met puddinglaagje)

Toen ik dit recept las MOEST ik hem natuurlijk uitproberen.
Gisteren heb ik hem gebakken en net een stukje geproeft! Hij ziet er van de bovenkant echt niet uit maar smaakt heerlijk!
Zou je ook eerst het puddinglaagje op de bodem kunnen doen, dan de appeltjes er op en dan nog een vlechtwerkje van extra deeg zoals bij een gewone appeltaart? Dat lijkt me namelijk ook wel heel erg lekker en waarschijnlijk ziet ie er dan ook beter uit dan nu...

Liefde is net als Sinterklaas, als je er niet meer in gelooft wordt het niks meer....

63

Re: De-lekkerder-bestaat-niet-appeltaart (met puddinglaagje)

Ook ik was op zoek naar een lekker recept voor een appeltaart, en lang leve het forum, natuurlijk is die hier wel te vinden.
Ik heb de appeltaart volgens bovenstaand recept gemaakt en hij was heerlijk, de vanille pudding heb ik vervangen door rum/rozijn pudding, was erg lekker maar de smaak was ook best overheersend, de volgende keer neem ik toch de vanille pudding denk ik.

Dit was het resultaat;
http://www.mijnalbum.nl/Foto-SFBCKYDE.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-OGASKCZB.jpg

Groetjes Samantha

Life is like one of my cakes......You never know what you're gonna get.
http://www.facebook.com/pages/Cake-Diva … ref=stream

64

Re: De-lekkerder-bestaat-niet-appeltaart (met puddinglaagje)

Misschien dat ik er overheen gelezen heb, maar weet iemand hoelang je deze kan bewaren?
ik zou de taart op vrijdag nodig hebben, zou ik die dan woensdag al kunnen bakken?

65

Re: De-lekkerder-bestaat-niet-appeltaart (met puddinglaagje)

Appeltaart kan je over het algemeen wel een paar dagen goed houden hoor. Als je donderdags echt geen tijd hebt kan je het volgens mij al goed woensdag maken ;). Succes!

66

Re: De-lekkerder-bestaat-niet-appeltaart (met puddinglaagje)

bedankt!

Ik dacht omdat er slagroom inzit, misschien niet lang kan bewaren.

67

Re: De-lekkerder-bestaat-niet-appeltaart (met puddinglaagje)

Daar heb je een punt... maar ik zou gewoon even naar de datum van je slagroom kijken voor gebruik? dan moet het wel goedkomen hoor.  :9

68

Re: De-lekkerder-bestaat-niet-appeltaart (met puddinglaagje)

Let op! Geklopte slagroom is niet zo lang houdbaar als een ongeopende beker ongeklopte slagroom!

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

69

Re: De-lekkerder-bestaat-niet-appeltaart (met puddinglaagje)

Tessa92 schreef:

Daar heb je een punt... maar ik zou gewoon even naar de datum van je slagroom kijken voor gebruik? dan moet het wel goedkomen hoor.  :9

uhmm dit klopt natuurlijk niet... als ik houdbare slagroom gebruikt is ie wel 2 maanden goed. die taart is dan ondertussen zelf weggelopen!

maar een dag of 3 blijft ie zeker goed hoor! alles is door en door verhit. zou ik hem wel in de koelkast bewaren.

70

Re: De-lekkerder-bestaat-niet-appeltaart (met puddinglaagje)

chantal1980 schreef:
Tessa92 schreef:

Daar heb je een punt... maar ik zou gewoon even naar de datum van je slagroom kijken voor gebruik? dan moet het wel goedkomen hoor.  :9

uhmm dit klopt natuurlijk niet... als ik houdbare slagroom gebruikt is ie wel 2 maanden goed. die taart is dan ondertussen zelf weggelopen!

maar een dag of 3 blijft ie zeker goed hoor! alles is door en door verhit. zou ik hem wel in de koelkast bewaren.

Nee, ok maar dat is logisch... Ditzelfde geld als je houdbare melk koopt. Dit kan je ook niet vergelijken met verse melk. Of neem bijvoorbeeld chocolademelk, die is ook altijd lang houdbaar (als hij DICHT! is). Zodra het pak geopend is is hij maar een paar dagen lekker hoor. Voor slagroom geld dit ook... ik zou inderdaad gewoon 3 dagen aanhouden.

71 Laatst bewerkt door marcelis10 (18-10-2012 15:47)

Re: De-lekkerder-bestaat-niet-appeltaart (met puddinglaagje)

Ik heb deze taart al een paar keer voor iemand moeten maken. Aangezien ik vind dat de bovenkant er niet zo mooi uitziet heb ik hem helemaal volgespoten met slagroom en gedecoreerd met chocolade. Zij vinden hem super lekker. Ik wil hem nu eens proberen te maken met een kruimellaag er boven op. Misschien dat hij dan iets minder inzakt.

Groetjes Monique

72

Re: De-lekkerder-bestaat-niet-appeltaart (met puddinglaagje)

Ik heb hem net gemaakt met de kruimels erop en zit nu in de oven. Ik zal jullie laten weten hoe hij er uit ziet.

Groetjes Monique

73

Re: De-lekkerder-bestaat-niet-appeltaart (met puddinglaagje)

Ben benieuwd, vooral of de kruimels er een beetje op blijven liggen...

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

74

Re: De-lekkerder-bestaat-niet-appeltaart (met puddinglaagje)

Ja ging perfect, ik was ook benieuwd of de kruimels er niet inzakte maar dat gebeurde niet. Hij ziet er perfect uit zo. Hij staat nu in de koelkast en ik zal morgen een foto maken om hier te plaatsen.

75

Re: De-lekkerder-bestaat-niet-appeltaart (met puddinglaagje)

Ben benieuwd naar de foto!
Waarvan heb je de kruimels gemaakt als ik vragen mag? En doe je ze er meteen over of halverwege de baktijd?

Groetjes Brenda