26

Re: De-lekkerder-bestaat-niet-appeltaart (met puddinglaagje)

:thumb:

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

27

Re: De-lekkerder-bestaat-niet-appeltaart (met puddinglaagje)

Heb hem ook net vanavond gemaakt..hij staat nu af te koelen en dan even laten opstijven in de koelkast. Het ruikt in ierder geval heerlijk!! Kan niet wachten om hem te proeven! Hopelijk smaakt hij net zo lekker als hij ruikt :)

Groetjes Megny...^_^

28

Re: De-lekkerder-bestaat-niet-appeltaart (met puddinglaagje)

Heb 'm gemaakt en kreeg er enorm goede reacties op!
Super recept.

29

Re: De-lekkerder-bestaat-niet-appeltaart (met puddinglaagje)

Mijn collega

When life gives you lemons: make lemonade

30

Re: De-lekkerder-bestaat-niet-appeltaart (met puddinglaagje)

Ik heb er een eigen twist aan gegeven en....hij was gewoon n

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

31

Re: De-lekkerder-bestaat-niet-appeltaart (met puddinglaagje)

Zo, mijn eerste taartrecept van dit forum werd deze taart voor de verjaardag van mijn man gisteren en het was een succes!
Ik heb hem vrijdagavond/nacht staan bakken (had eerder op de avond en zaterdagmorgen geen tijd, dus dan maar nachtwerk hahaha)
Ik heb de taart volgens recept gemaakt, alleen voor ik de pudding over de appels heen deed heb ik wat kaneel over de appels heen gestrooid en heel subtiel proefde je wat kaneel in de taart (best lekker)

Dit was mijn eerste niet kant en klare taart (niet uit kant en klare pakken, maar van scrat gemaakt) en dat was zo leuk om te doen dat ik dit zeker meer uit ga proberen :)
Thanks voor dit receptje.
Greetz Manon

32

Re: De-lekkerder-bestaat-niet-appeltaart (met puddinglaagje)

De taart was niet zo'n succes eerlijk gezegd, erg machtig. Hij was ook niet helemaal opgesteven dus ik ga het nog een keer proberen en meer geduld hebben. :lol: Dan laat ik het weer weten.  :Y

lekker duurt het langst!

33

Re: De-lekkerder-bestaat-niet-appeltaart (met puddinglaagje)

Deze taart is een grote hit! Ik maak hem erg veel op bestelling. De variatie Rum Rozijn is net zo lekker (zo niet lekkerder  :Y ).
Ik gebruik als ik geen renetten kan krijgen een 50:50 Elstar Jonagold mengsel.
Ik gebruik altijd een theelepel kaneel en 2 eetlepels suiker in de appels.

life is uncertain, eat dessert first!

34

Re: De-lekkerder-bestaat-niet-appeltaart (met puddinglaagje)

Gisteren deze appeltaart-variant gemaakt, met een klein beetje eigen twist. Bloem was op, zelfrijzend bakmeel (zonder bakpoeder dus ;) ) dan maar, roompudding ipv vanille (had onze supermarkt niet) of rumrozijnen en ipv 750 ml slagroom wat me erg riant leek, want de broek moet ook nog dicht vandaag, 500 ml en 250 melk.
Hij viel erg in de smaak, manlief vond 'm zelfs lekkerder dan een gewone appeltaart en had 4 stukken meegenomen naar de garage bij een boerderij waar hij aan de Mini's klust. De boer en boerin vonden 'm heerlijk en de boerin wilde gelijk het recept! :P
Nou ja, da's nog eens eer van je werk hebben hè?? ;)

Er is nooit iets groots bereikt zonder enthousiasme (Emerson)

35

Re: De-lekkerder-bestaat-niet-appeltaart (met puddinglaagje)

Ik wilde deze taart net gaan maken, maar het liep al mis bij het deeg :( , het bleef veel te plakkerig zodat ik het niet fatsoenlijk in de springvorm kon doen. Zelfs wat extra bloem mocht niet baten.

Had helaas niet genoeg boter en bloem om het nogmaals te proberen, dus ben niet verder gekomen dan het (mislukte) deeg.

Hoe denken jullie dat het komt dat het deeg mislukte??

36

Re: De-lekkerder-bestaat-niet-appeltaart (met puddinglaagje)

P73 schreef:

Ik wilde deze taart net gaan maken, maar het liep al mis bij het deeg :( , het bleef veel te plakkerig zodat ik het niet fatsoenlijk in de springvorm kon doen. Zelfs wat extra bloem mocht niet baten.

Had helaas niet genoeg boter en bloem om het nogmaals te proberen, dus ben niet verder gekomen dan het (mislukte) deeg.

Hoe denken jullie dat het komt dat het deeg mislukte??


Als je de bereidingswijze precies hebt gevolgd denk ik niet dat je deeg mislukt was.

Je had het deeg even in de koelkast moeten laten koelen, dan was het deeg makkelijker hanteerbaar. :Y

37

Re: De-lekkerder-bestaat-niet-appeltaart (met puddinglaagje)

Sofia schreef:
P73 schreef:

Ik wilde deze taart net gaan maken, maar het liep al mis bij het deeg :( , het bleef veel te plakkerig zodat ik het niet fatsoenlijk in de springvorm kon doen. Zelfs wat extra bloem mocht niet baten.

Had helaas niet genoeg boter en bloem om het nogmaals te proberen, dus ben niet verder gekomen dan het (mislukte) deeg.

Hoe denken jullie dat het komt dat het deeg mislukte??


Als je de bereidingswijze precies hebt gevolgd denk ik niet dat je deeg mislukt was.

Je had het deeg even in de koelkast moeten laten koelen, dan was het deeg makkelijker hanteerbaar. :Y

Dat laatste was ws. mijn redding geweest!
Maar er komt zeker een nieuwe poging!
Dank voor je reactie, met tip :D

38

Re: De-lekkerder-bestaat-niet-appeltaart (met puddinglaagje)

deze ga ik ook maar eens proberenn

Re: De-lekkerder-bestaat-niet-appeltaart (met puddinglaagje)

Ik heb deze taart zaterdag gemaakt... hij was heerlijk, iedereen was positief. Had een laagje amandelspijs op de bodem gedaan, ondanks dat was hij lekker fris!

40

Re: De-lekkerder-bestaat-niet-appeltaart (met puddinglaagje)

Taartje van eigen deeg schreef:

Ik heb deze taart zaterdag gemaakt... hij was heerlijk, iedereen was positief. Had een laagje amandelspijs op de bodem gedaan, ondanks dat was hij lekker fris!

Oh, ja ook nog een laagje amandelspijs erbij, klinkt nog lekkerder!

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

41

Re: De-lekkerder-bestaat-niet-appeltaart (met puddinglaagje)

Klinkt erg goed!!! Helaas is mijn vriend geen fruit mens en om hem nou alleen op te eten :D

42

Re: De-lekkerder-bestaat-niet-appeltaart (met puddinglaagje)

Ik heb 'm net gemaakt  :)
Hij is alleen niet zo donker geworden bovenop, gewoon geel met een paar bruine plekjes. Maar toch bijna 100 minuten in de oven (gasoven had ik blijkbaar te laag gezet). En ik had ook het gevoel dat de pudding niet naar beneden zakte, is het de bedoeling dat je die gewoon aan de kook brengt en verder niet laat doorkoken? Anyway, ben benieuwd, hij smaakt vast goed.

Re: De-lekkerder-bestaat-niet-appeltaart (met puddinglaagje)

Idd, hij is heerlijk!

Alleen ben altijd ongeduldig dus ik heb 'm aangesneden toen ie lauw was haha.... je kunt wel raden wat er toen gebeurde...  :o

44

Re: De-lekkerder-bestaat-niet-appeltaart (met puddinglaagje)

Ok, ik heb 'm vandaag geproefd. Lekker, maar niet met de WOW factor die ik verwacht had helaas. De pudding was tijdens het bakken mooi tussen de appels gezakt. Maar wat een sloot slagroom moet er in zeg, ik denk dat ik pudding met melk toch lekkerder vind dan met slagroom, dus volgende keer met melk! En de rum-rozijnen variant proberen.

Re: De-lekkerder-bestaat-niet-appeltaart (met puddinglaagje)

Die allereerste foto, mjammie. Het water loopt me in de mond. it ga ik zeker een keer proberen! :Y
Zou er een vulling van te maken zijn  :think:

46

Re: De-lekkerder-bestaat-niet-appeltaart (met puddinglaagje)

Ik heb hem dit weekend ook geprobeerd en hij was HEERLIJK!! Bedankt voor dit recept, hier is een nieuwe traditie geboren!! Ik had een handvol amandelschilfers tussen de appels verspreid voordat de pudding erop kwam; lekker knapperig!

Zo zag hij er bij mij uit:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-AUQBPMMG-D.jpg

Re: De-lekkerder-bestaat-niet-appeltaart (met puddinglaagje)

ik heb hem vanmiddag gemaakt hij staat nu af te koelen in de koelkast.
hij ziet er echt heerlijk uit.
hopelijk smaakt hij ook heerlijk

carpe diem

48

Re: De-lekkerder-bestaat-niet-appeltaart (met puddinglaagje)

Was zo aan het denken hé, als ik nu eens wat extra deeg maak en een 'dakje' bovenop de appelen met pudding leg, dan kan ik de taart na afkoelen misschien wel omdraaien en bekleden?? :think:  :think:  :think:
Wat denken jullie??
Iemand die dit al geprobeerd heeft??

Re: De-lekkerder-bestaat-niet-appeltaart (met puddinglaagje)

ik heb hem vrijdag avond gegeten hij is echt overheerlijk.
ik heb er een klein beetje kaneel overheen gedaan en op de bodem met amandelspijs bekleed.
hij viel gigantisch zwaar maar heb nog nooit zo´n lekkere taart gegeten.

carpe diem

50

Re: De-lekkerder-bestaat-niet-appeltaart (met puddinglaagje)

Ook ik heb de taart gemaakt zoals beschreven, wel 1 beker room vervangen door een beker melk, verder kaneel en vanillesuiker over de appels gestrooid.Ik heb rum/rozijnen kookpudding gebruikt. De taart was overheerlijk.
Een blijvertje.
Willy