1

Onderwerp: Cakemix?

Tis misschien een stomme vraag, maar kun je ook gewone kant-en-klare pakken cakemix gebruiken voor de basis van een taart? Ik ben op zoek naar een luchtige maar lekkere basiscake-mix die weinig kans van mislukken heeft...Ik heb die van de webshop en ben daar tevreden over, maar het lijkt me ook handig een cakemix te hebben die ik gewoon in de supermarkt kan kopen. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

2

Re: Cakemix?

Dat kan wel en wordt soms ook wel gebruikt voor een 3D taart maar zie zijn wel heel erg zwaar op de maag, zeker als je die dan ook gaat vullen met creme en bekleden met marsepein en fondant.
Dat wordt er allemaal niet lekkerder op !
Je kunt ook muffinmix gebruiken dat is volgens mij wat luchtiger maar de gewone biscuitmix blijft toch het allerlekkerste hoor !
Kijk eens op www.souzie.nl daar kun je ook zien waar je de biscuitmix bij jou in de buurt kunt kopen....
Hoewel ik die van Inge nog steeds het lekkerste vind...(ik ken Inge niet persoonlijk en heb ook geen aandelen verder hoor !)

Als je zo veel werk maakt van een taart vind ik het wel heel belangrijk dat ie ook echt lekker is.

Groetjes Nicole

3

Re: Cakemix?

:D :D :D
Als ik aandelen ga verkopen bel ik je Nicole ;-)

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

4

Re: Cakemix?

Dat een gewone cakemix te zwaar zou zijn, was ik ook al bang voor.
Vanavond weer eens de mix uit de webshop geprobeerd, en hoewel ie nu perfect gerezen is (ik denk dat ie zeker 5,6 cm dik is) is er nu in het midden een soort van put ontstaan. Ik heb de taart nu omgedraaid om te kijken of er zo nog wat op zijn plaats wil zakken.

Het 10 minuten mixen heeft denk ik zeker bijgedragen aan het betere resultaat. Waar ik nu nog mee zit is toch mijn oven. Ik heb een combi-magnetron/-oven van Sharp en de gebruikshandleiding is niet al te duidelijk. Iemand misschien ervaring met dit soort oven? Ik heb namelijk het idee dat het toch voor een groot deel ligt aan de oven, dat ze tot nu toe niet zo goed lukken.

5

Re: Cakemix?

Hallo Roos,

Hij heeft toch nog tekort in de oven gestaan te horen naar de put :( Voel altijd goed aan je taart voor je hem uit de oven haalt, hij moet echt weerstand bieden als je erop drukt. Echt verend voelen (is moeilijk uit te leggen dit ;-)) en dat is het nu denk ik nog niet zo geweest. Eerder een bovenlaag die dicht zit, maar daaronder nog niet niet helemaal gaar. Waarschijnlijk zie je als je hem opensnijdt dat er in het midden ook een wat dikkere (gelere) massa zit. Dit kun je (hopenlijk heb je nog wat mix??) oplossen door het weg te snijden en dan het gat op te vullen met een stukje biscuit uit bijv. een klein taartje als je dat nog kunt maken?

Ik hoop dat het lukt! Evengoed kun je het wel eten hoor, het is daar waarschijnlijk alleen wat harder.

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

6

Re: Cakemix?

Nicole, bedoel je www.soezie.com ?

Groetjes,
mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

7

Re: Cakemix?

Hoi,
heel veel welkoop vestigingen hebben het soezie assortiment, :) misschien een tip?
groetjes Ria

groetjes Ria www.ricake.nl Eetbare printservice(ruim 11 jaar ervaring) workshops & verkoop benodigdheden, auteur.
mede-organisator www.taartentrends.nl @Utrecht.

8

Re: Cakemix?

ja sorry, verkeerd gespeld ...domdomdom
www.soezie.nl of www.soezie.com dan kom je op dezelfde pagina

Gr Nicole