1

Onderwerp: Mijn 1e stapeltaart

Tja wat zal ik zeggen, het is een stapeltaart maar het bekleden moet ik nog onder de knie krijgen, het wilde maar niet strak worden.
De taart was een traktatie voor op school voor de 9e verjaardag van mijn dochter en viel in de smaak.

Vraagje "op de bovenste taart was goudpoeder gestrooid maar dat lukte niet goed en het uitvegen lukte ook niet echt, wat had ik nog meer kunnen doen om het er iets mooier uit te laten zie?"

http://www.mijnalbum.nl/Foto-C7D8Y6IW.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-P8BE3FX7.jpg

Ze zijn lang niet zo mooi dan de taarten die hier normaal gesproken voorbij komen maar aldoende leert men.

2

Re: Mijn 1e stapeltaart

Leuke stapel met het roze en rood,maar deze stapel mag eigenlijk in de nieuwste topic,bij bruids en stapeltaarten.
Voor een eerste stapel is hij heel goed gelukt hoor!
En voor het goud erop doen,zachtjes met een dikke(soort van make up kwast)erop tikken,dus op de kwast tikken,zachtjes,krijg je ook geen vegen,snap je hem nog.

groetjes,Natasja.
Mijn taarten op www.pvyc8jcd.mijnalbum.nl

3

Re: Mijn 1e stapeltaart

Dank voor de tip ik hoop dat ik 'em snap (ga het de volgende keer in iedergeval zo proberen te doen) en de volgende stapeltaart (als die komt) zal ik bij bruids en stapeltaarten plaatsen ;)

4

Re: Mijn 1e stapeltaart

Tuurlijk komt er een volgende!
Zit er toch niet gek uit voor de eerste?!
Wat je zou kunnen doen is de onderrandjes netjes weg werken door een sierrandje of bv balletjes. Zo krijg je een mooie onderrand op de taart.
Ik weet niet of je een smoother hebt maar daar kun je je marsepein mooi glad mee strijken als het op je taart zit. dat scheelt ook al erh in de afwerking.

5

Re: Mijn 1e stapeltaart

Niet slecht voor een eerste stapel hoor!!

En met de tips van mijn voorgangers kom je al een eind.

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

6

Re: Mijn 1e stapeltaart

petrabennes schreef:

Wat je zou kunnen doen is de onderrandjes netjes weg werken door een sierrandje of bv balletjes. Zo krijg je een mooie onderrand op de taart.
Ik weet niet of je een smoother hebt maar daar kun je je marsepein mooi glad mee strijken als het op je taart zit. dat scheelt ook al erh in de afwerking.

Een sierrand is inderdaad een goede optie, ik zat alleen in tijdnood dus vandaar.
Ik heb een smoother maar moet er nog wat handigheid in krijgen, misschien was het bescuit niet voldoende "geplamuurd" met de botercr

7

Re: Mijn 1e stapeltaart

Ik doe de botercreme ook niet echt dik.
Ik smeer de taart er mee in, dan maak ik de laag botercreme zo glad mogelijk. Dan zet ik de taart in de ijskast (eigenlijk geen idee voor hoe lang, net zo lang tot ik er aan toe kom) dan zet ik mn waterkoker aan, ik maak mn paletmes heet en strijk die dan langs mn taart met botercreme.

8

Re: Mijn 1e stapeltaart

Ziet er leuk uit hoor! En hij mag inderdaad in de nieuwe (stapeltaarten) rubriek!

Wat betreft het goudpoeder: Dat kan je niet echt mooi een klein beetje doen. Je moet

Mijn website: Presentaart

9

Re: Mijn 1e stapeltaart

ik vind hem leuk uitzien enne gewoon blijven proberen, dat denk ik zelf ook altijd maar weer!

Veel liefs Rafaëla

10

Re: Mijn 1e stapeltaart

Dank voor alle tips

Re: Mijn 1e stapeltaart

Hij ziet er goed uit hoor. En zeker blijven oefenen. Elke keer gaat het weer steeds een beetje beter. Oefenen oefenen oefenen dus.

Re: Mijn 1e stapeltaart

ik vind 'm leuk hoor :) en inderdaad, met een sierrandje zou 'ie er al wat strakker uitzien. mijn taarten zijn ook nog niet zo strak hoor, maar je kan voordat je 'm bekleedt al wel zien of de taart zelf wel of niet 'bobbelig' is.
wat ik zelf wel makkelijk vind is om de taart op een draaiplateau te zetten, insmeren met botercreme (niet te dik maar wel opvullen waar nodig), en rond blijven gaan met een paletmes tot alles glad en strak is.

'I love it when a cake comes together'

13

Re: Mijn 1e stapeltaart

Ziet er goed uit hoor voor een eerste!

14

Re: Mijn 1e stapeltaart

Ik vindt het een goede 1e stapeltaart!
Aldoende leert men inderdaad, en met de tips die al geschreven zijn kan je een heel eind.
Op naar je volgende creatie! ;) :thumb:

Groetjes Tweety!

15

Re: Mijn 1e stapeltaart

goed gedaan....

info@minniescakes.com

16

Re: Mijn 1e stapeltaart

Leuk hoor.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.