1

Onderwerp: Neee He Heb Ik Dit...

Vandaag taartjes gemaakt voor een bruidsproeverij van vanavond.
Wordt ik net (een half uur van te voren) opgebeld door de vader van de bruidegom..
Het gaat niet door..De bruid is ziek..Hij zegt dus: Maar de opdracht staat gewoon hoor, de taart zal toch wel lekker smaken..en je kunt toch ook wel telefonisch met de bruid doornemen hoe hij eruit komt te zien? Proeven hoeft niet joh..

Maargoed allemaal leuk en aardig maar ik had mijn hele tafel al gedekt..:s
Dan maar aan jullie showen..
Wat zal ik met de taartjes doen??

http://www.mijnalbum.nl/Foto-7HROHEFH.jpg

Re: Neee He Heb Ik Dit...

wat erg!!! lekker zelf opeten....

Re: Neee He Heb Ik Dit...

ah nee, meis toch... Kun je het invriezen, het ziet er echt super uit!!! Vooral die bruidsjurken, helemaal top!!

4

Re: Neee He Heb Ik Dit...

Jeetje zeg!!!! Ten eerste: Wat een PRACHTIGE TAARTJES!!!!! Zien er werkelijk fantastisch uit!!!!!! Die jurken prachtig, geen woorden voor. Maar ik vind eigenlijk dat je het niet kan maken, ja ziek zijn kan je niets aan doen, maar hoelaat werd je gebeld, op het laatste moment als ik dat zo lees. Dan kunnen ze toch ook wel bedenken dat je alles al voorbereid en klaar hebt staan. Belachelijk, maar dat is mijn mening. Ik zou denk ik deze foto doorsturen naar het bruidspaar (steek onder water), kunnen ze zien dat je je aardig hebt uitgesloofd (voor niets!). Ik hoop dat je er met de prijs wel rekening mee houdt, want hier zit gewoon heel veel tijd in. Ze wist vanmorgen toch ook wel dat ze ziek was, bel dan eerder. Nou ja, maar je taartjes zien er fantastisch uit.

5

Re: Neee He Heb Ik Dit...

Kan je ze niet invriezen en ze later alsnog laten proeven.....

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

6

Re: Neee He Heb Ik Dit...

Wat jammer!
Want het ziet er werkelijk prachtig uit!
De roosjes er voorzichtig af en in de vriezer maar denk ik? Of eentje lekker zelf opeten :P?

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

7

Re: Neee He Heb Ik Dit...

wow, wat geweldig ziet het eruit. wat een leuk idee die bruidjurken.

8

Re: Neee He Heb Ik Dit...

linda1 schreef:

. Belachelijk, maar dat is mijn mening. Ik zou denk ik deze foto doorsturen naar het bruidspaar (steek onder water), kunnen ze zien dat je je aardig hebt uitgesloofd (voor niets!). Ik hoop dat je er met de prijs wel rekening mee houdt, want hier zit gewoon heel veel tijd in. Ze wist vanmorgen toch ook wel dat ze ziek was, bel dan eerder. Nou ja, maar je taartjes zien er fantastisch uit.

ben ik het helemaal mee eens!
en wat een mooi gedekte tafel!

You can't get what you want, till you know what you want...
www.pleppestaarten.nl

9

Re: Neee He Heb Ik Dit...

wow wat een prachtige taartjes!!! en wat een domper dat er dan afgebeld word :(

mijn baksels vind je op www.cupcakesandpie.hyves.nl

10

Re: Neee He Heb Ik Dit...

Wat leuk die bruidsjurkjes! Zonde van je al je moeite, ziet er top uit allemaal!

Groetjes, Tamara

11

Re: Neee He Heb Ik Dit...

Wat een plaatje zeg!! Jammer dat het niet doorgaat :S. Maar aan jou ligt het niet!

Schijnt de zon niet, stiekem schijnt ie toch!!

12

Re: Neee He Heb Ik Dit...

Jeetje dat is wel heel erg vervelend zeg!! zo veel werk en zulke prachtige taarten en dan zo makkelijk afbellen alsof het niks is.. ik hoop idd dat ze beseffen dat dit heel vervelend voor jouw is.
Ik hoop dat je toch een goed oplossing vind. Heel veel suc6!

Groetjes Miriam.

13 Laatst bewerkt door Lady_Sharon (26-02-2009 20:59)

Re: Neee He Heb Ik Dit...

Eigenlijk ben ik verrast door dat er zovelen zijn hier die zoveel werk in steken in het laten proeven van taartjes. Bereken je dat ook in je taart prijs?

Voor hoe het eruit ziet had ik gewoon foto's laten maken en gewoon kleine proefjes gemaakt om te proeven.

Maar ze zien er echt gaaf uit. Had ze gewoon ingevroren of langs gebracht bij degenen die moeten proeven.

voor inspiratie kijk op www.kakeboksen.no

14

Re: Neee He Heb Ik Dit...

als ze dichtbij wonen langsbrengen of de bruidegom vragen ze op te halen om morgen wellicht te proeven.

15

Re: Neee He Heb Ik Dit...

Wat heb je dat schattig gemaakt zeg die bruidsjurkjes. Meer dan vervelend, doe je zo je best!! De mensen snappen gewoon niet hoeveel werk het allemaal is.
Stuur inderdaad een foto en ik zou de taartjes in de vriezer bewaren voor misschien een volgende opdracht!!

Groetjes Willy

16

Re: Neee He Heb Ik Dit...

Het ziet er werkelijk prachtig uit. Ik zou ze ook invriezen en eventueel voorstellen dat ze op een later tijdstip komt proeven. Het is wel heel jammer om er niets mee te doen.

Groetjes, Elly

17 Laatst bewerkt door Marjo (26-02-2009 22:25)

Re: Neee He Heb Ik Dit...

Hoi allemaal,
Bedankt voor jullie reacties, doet me weer een beetje goed.
Langsbrengen doe ik niet, want ze wonen net ff te ver weg. De bruidegom komt ze zoiezo niet halen, want die kwam al niet mee, want die zit voor zaken in het buitenland. De bruid zou samen met een vriendin komen. Maar proeven hoeft dus voor hun niet meer. Ze willen gewoon de taart zonder te proeven. Ik had het alleen erg prettig gevonden als ik dat iets eerder had geweten. Ik was best trots op het resultaat en dan is het erg jammer om op het laatste moment afgebeld te worden.
Invriezen voor een volgende proeverij doe ik toch liever niet, dan maak ik liever weer verse.. (ben toch bang dat de kwaliteit iets achteruit gaat)
Uiteindelijk hebben (mijn ouders + mijn man en ik) er 1 vanavond al aangesneden. En hij was erug lekker!! Haha ze hebben wat gemist! Hij was gevuld met frambozen jam, frambozen mouse (volgens recept forum, heerlijk :P ) en een laag champagnebotercreme. Echt een top combi!
De andere taartjes zijn met mijn moeder mee. 1 gaat morgen mee naar de tennis en 1 gaat naar de buurvrouw, heb een keer haar oven mogen gebruiken dus dat is alsnog een mooi bedankje. Al met al komen de taartjes nog goed terecht.
MAAR ik ga inderdaad wel de foto aan het bruidspaar door mailen, dat vind ik een hele goede tip. Ze mogen best weten wat een werk ik er in had gestoken :o
En de prijs blijft hetzelfde of ze nou wel of niet waren komen proeven.

18

Re: Neee He Heb Ik Dit...

nou dat is gewoon niet tof, ze wist vast vanochtend wel dat ze ziek was. Nu heb jij (je bent zelf ziek, altans eergister) die taartjeslopen maken, dat maakt het net ff wat extra bitter...

Liefsss Sandy, www.taartenzooi.hyves.nl en voor de jonge mama's onder ons www.moederwordenvoorje25ste.nl

19

Re: Neee He Heb Ik Dit...

ongetwijfeld wist ze vanmorgen dat ze ziek was, maar misschien wilde ze juist niet afbellen en heeft ze daarom zo lang mogelijk gewacht? Misschien weet ze juist wel hoeveel werk het is maar is ze echt heel erg ziek. Ik snap best dat het heel vervelend is dat je er zoveel werk in hebt gestoken. Maar ik vind dat iedereen wel snel met conclussies klaar staat. Ik zelf twijfel vaak ook lang of ik het wel kan maken om me ziek te melden maar soms moet je dat dan toch op het laatste moment doen.
Heel vervelend voor je Marjo dat je ermee blijft zitten.

Mariskawww.hetzoetefeest.nl www.hetzoetefeest.hyves.nl voor taarten,workshops en verkoop op afspraak van materialen en ingrediënten vlakbij leidsehage

20

Re: Neee He Heb Ik Dit...

maris18 schreef:

ongetwijfeld wist ze vanmorgen dat ze ziek was, maar misschien wilde ze juist niet afbellen en heeft ze daarom zo lang mogelijk gewacht? Misschien weet ze juist wel hoeveel werk het is maar is ze echt heel erg ziek. Ik snap best dat het heel vervelend is dat je er zoveel werk in hebt gestoken. Maar ik vind dat iedereen wel snel met conclussies klaar staat. Ik zelf twijfel vaak ook lang of ik het wel kan maken om me ziek te melden maar soms moet je dat dan toch op het laatste moment doen.
Heel vervelend voor je Marjo dat je ermee blijft zitten.

Hier ben ik het toch eigenlijk wel mee-eens. Ze had maar een migraine aanval kunnen hebben. Nou die kunnen zomaar ineens opzetten en dan zit je echt niet te wachten op taart. Dan hang je boven de plee

Doet natuurlijk niets af aan het feit dat het er allemaal prachtig uit ziet en dat het zonde is van je werk....!!! Gelukkig zijn je taartjes goed terrecht gekomen!!

21

Re: Neee He Heb Ik Dit...

Ook ik vind ze schitterend! Heb besloten dat ik onze eigen bruidstaart ga maken dus ben bang dat ik een ideetje van je ga pikken... namelijk die bruidsjurk, geweldig! mag ik zo brutaal zijn om te vragen hoe je dat lijfje maakt? Ik wil er namelijk geen Barbie in steken (:lol:) maar heb geen flauw idee hoe je dat doet...

Nog even over de "afbelkwestie" want ik kan het ook niet laten daar even op te reageren; heel de dag ziek of plotseling migraine, kan allebei, maar dan je toekomstige schone papa te laten bellen?? Hoe oud is de bruid in kwestie???? Zelf even bellen had wel zo fatsoenlijk geweest...

** Het is tijd voor..... taaaaaaaaaaaaaaaaaart! **
- Buzz

22

Re: Neee He Heb Ik Dit...

Echt prachtig, de jurk is echt geweldig. Ik zou inderdaad ook een foto doorsturen want wat een werk!

Mag ik vragen hoe je de kleur van de rozen zo hebt gekregen?

23

Re: Neee He Heb Ik Dit...

Wel heel zonde van je werk, het ziet er prachtig uit!!!

Mijn website: Presentaart

24

Re: Neee He Heb Ik Dit...

heel mooi!

Re: Neee He Heb Ik Dit...

!lona schreef:

...Nog even over de "afbelkwestie" want ik kan het ook niet laten daar even op te reageren; heel de dag ziek of plotseling migraine, kan allebei, maar dan je toekomstige schone papa te laten bellen?? Hoe oud is de bruid in kwestie???? Zelf even bellen had wel zo fatsoenlijk geweest...

Als ik hoofdpijn heb (waarvan ik sterk vermoed dat het migraine is) kan ik echt niks meer, zelfs niet bellen. Dan kreun ik tegen mijn vriend "bellen, werk" en dan weet hij wel hoe laat het is.

[ontopic]
En de taarten zijn prachtig, nee meer dan prachtig!