26

Re: Koekjes! recept Peggy P met aanwijzingen Karentje

Hee,
Mijn pp-koekjes blijven een beetje zacht in plaats van dat ze hard worden!! Heb ik ze dan te kort gebakken of iets??

27

Re: Koekjes! recept Peggy P met aanwijzingen Karentje

ik zit me even te verdiepen in de koekjes, mijn dochter is Zaterdag jarig en ik wil ook koekjes maken. Kan ik ze vandaag maken en tot zaterdag bewaren. Ik kan het niet zo goed met royal icing dus ik ga ze met marsefond bekleden en dan wel (misschien) een randje en/of stippen van royal icing maken

Gezondheid gaat met de jaren, maarwijsheid komt met de jaren!

28

Re: Koekjes! recept Peggy P met aanwijzingen Karentje

:) bedankt voor het recept, heb net mega veel koekjes gemaakt met de hoeveelheid die in je recept stond  :thumb: Lekker!!!
Heb er een aantal met dun laagje fondant versierd en trakteer morgen op werk. Kan tenslotte niet alles zelf op eten O-)

29

Re: Koekjes! recept Peggy P met aanwijzingen Karentje

BrigitteA schreef:

Hee,
Mijn pp-koekjes blijven een beetje zacht in plaats van dat ze hard worden!! Heb ik ze dan te kort gebakken of iets??

Dit is vaak een kwestie van óf te kort, óf niet heet genoeg. Ik zou hier iets mee experimenteren de volgende keer :)

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

30

Re: Koekjes! recept Peggy P met aanwijzingen Karentje

Ik snap het nog niet helemaal.... Hoeveel bloem moet er nou IN het deeg?
Want ik lees iets over 400 gram... maar dat dat ook voor het bestuiven van het rolgebied is....

Dus hoeveel gaat er nou IN het beslag?

31

Re: Koekjes! recept Peggy P met aanwijzingen Karentje

Hoi Renée,

De genoemde 400 gram is voor in het deeg, maar je hebt extra bij de hand nodig voor het bestrooien van je werkblad en je deegroller :)

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

32

Re: Koekjes! recept Peggy P met aanwijzingen Karentje

Super voor het snelle antwoord!
Ga het meteen uitproberen!

33

Re: Koekjes! recept Peggy P met aanwijzingen Karentje

Die extra bloem voor het uitrollen, dat heb ik dus gemist bij de recepten... Nou ja het is toch gelukt!

Groetjes Syl,
Piece of Pie!

34

Re: Koekjes! recept Peggy P met aanwijzingen Karentje

De laatste keer had ik er een aantal iets te dik uitgestoken, gelukkig had ik het snel door en aangepast en sindsdien heerlijke koekjes..
Ik gooi er vaak wat kaneel, citroengras en chinese 5 spice kruiden door, echt super lekker!

35

Re: Koekjes! recept Peggy P met aanwijzingen Karentje

Misschien moet ik dat de volgende keer maar proberen! Ik had na het bakken ongeveer koekjes van 1cm hoog, van buiten heel hard, binnen iets zachter... Maar het smaakte niet echt ergens naar....
Maar heb nog nooit van iemand zelf gemaakte koekjes geproefd die ergens naar smaakten, dus ik dacht dat het zo hoorde :S

36

Re: Koekjes! recept Peggy P met aanwijzingen Karentje

4 eetlepels water
5 eetlepels cacao
3eetlepels suiker
Alles samen in een beker mixen en bij het deeg doen (je kunt ook minder water doen)

Taart,taart,taart! :d

37

Re: Koekjes! recept Peggy P met aanwijzingen Karentje

4 eetlepels water
5 eetlepels cacao
3eetlepels suiker
Alles samen in een beker mixen en bij het deeg doen (je kunt ook minder water doen)

Taart,taart,taart! :d

38

Re: Koekjes! recept Peggy P met aanwijzingen Karentje

Hier zitten :cool:  de koekjes inmiddels in de oven.
Ik had alleen een probleem met het kneden, het leek wel iets te droog zeg maar...iemand hier DE oplossing voor??

Een gebalanceerd dieet is chocolade in twee handen

39

Re: Koekjes! recept Peggy P met aanwijzingen Karentje

heb vandaag voor t eerst deze koekjes gemaakt, uberhoupt de 1e keer koekjes gemaakt.
heb ik het begin alles met de mixer gedaan. daarna even snel de bloem erdoor gemakt, en het daarna met de hand gekneed. nix droog of kruimelig, een heel prettig deeg.
uitrollen heb ik tussen 2 lagen huishoudfolie gedaan. dat ging prima.

toe de baktijd voorbij was, waren ze nog wat zacht. maar ze re toch uit gehaald, na 15 minuutjes waren za al heel wat harder geworden. smaak ik ook prima. had er 1 koekje tussen zitten wat iets dunner was, dit kwam al krokant uit de oven.

ik ga dus zeker wel vaker koekjes bakken, prima recept!!

40

Re: Koekjes! recept Peggy P met aanwijzingen Karentje

ik heb wel kunnen vinden dat de koekjes ingevroren kunnen worden?
Ik zou graag willen weten of dit ook met icing of fondant kan en hoe ik ze dan het beste te ontdooien. Hoelang kan je ze bewaren zonder in te vriezen.

alvast bedankt,

Yvonne

41

Re: Koekjes! recept Peggy P met aanwijzingen Karentje

ik heb deze koekjes gisteren gebakken. Heb maar een klein oventje, dus dat was heel vaak bakken (gelukkig hebben ze een korte baktijd). Ze kwamen zacht uit de oven, maar dat moest ook.

Helaas zijn ze nu nog steeds een beetje taai-ig. Langer bakken de volgende keer?

Ze smaken prima, en heb een deel vandaag voorzien van icing. Hoe kan ik ze nu het beste bewaren tot zaterdag?
Open en bloot, of in een tupperware doos, of in een blik, met rijst?