101

Re: Super-snelle Heeeeerlijke Chocolademousse

Gewoon proberen!! Zou anders de helft van de chocola vervangen door mars. Niet helemaal. In een mars van bv 50 gram zit niet 50 gram chocola.

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

102

Re: Super-snelle Heeeeerlijke Chocolademousse

He wat erg.............nu moet ik het toch maar een keer gaan proberen ahhahaha.
Nou laat het dan wel weten of het ook lekker is ;)

www.bakedbytam.tk
En voor meer taartje kun je en kijkje nemen op mijn Facebook!!!

103

Re: Super-snelle Heeeeerlijke Chocolademousse

OOh nog ff een vraagje.......is de mousse stevig genoeg om er een toef van te maken voor bovenop een CC??
Of moet er dan wel versteviger in??

www.bakedbytam.tk
En voor meer taartje kun je en kijkje nemen op mijn Facebook!!!

104

Re: Super-snelle Heeeeerlijke Chocolademousse

Ik zou zelf voor een toef op CC wel versteviger toevoegen, anders loopt 'ie misschien uit op den duur.

'If you can dream it, you can do it' (Walt Disney)

105

Re: Super-snelle Heeeeerlijke Chocolademousse

Mamav2Boys schreef:

OOh nog ff een vraagje.......is de mousse stevig genoeg om er een toef van te maken voor bovenop een CC??
Of moet er dan wel versteviger in??

ALs je em in de koelkast hebt laten opstijven (de mousse) is ie echt heel stevig. versteviger heb je echt niet nodig.  Je kunt er dan goed toefen van spuiten....echter....het blijft slagroom, dus idd heb je kans dat het na een tijdje buiten de koeling dunner wordt.

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

106

Re: Super-snelle Heeeeerlijke Chocolademousse

mmm klinkt lekker

ben op zoek naar vulling voor een stapeltaartje voor de 1e verjaardag van mijn dochter en wil 1 taartje met chocola vullen.
maar moet je dan alle lagen hiermee vullen? of combineer je dan met wat anders?? en afsmeren gewoon met botercreme???

107

Re: Super-snelle Heeeeerlijke Chocolademousse

oh en waar kan ik marsmallows kopen??

108

Re: Super-snelle Heeeeerlijke Chocolademousse

noura schreef:

mmm klinkt lekker

ben op zoek naar vulling voor een stapeltaartje voor de 1e verjaardag van mijn dochter en wil 1 taartje met chocola vullen.
maar moet je dan alle lagen hiermee vullen? of combineer je dan met wat anders?? en afsmeren gewoon met botercreme???

Smaakt heerlijk met een laag kersenjam! Je kunt het ook goed combineren met een laag aardbeienkwarktaart-toetje van Mona!

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

109

Re: Super-snelle Heeeeerlijke Chocolademousse

noura schreef:

oh en waar kan ik marsmallows kopen??

Overal te koop. Je kunt "gewone" snoepspek kopen (zonder suikerlaag). Ik koop ze altijd bij de Lidl (tijdens de USA-weken) pakken met witte marshmallows! Bij de Lidl hier hadden ze nog veel zakken liggen.

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

110

Re: Super-snelle Heeeeerlijke Chocolademousse

ga een laag aardbeienjam smeren. heb dat nog staan, en kersen niet. en anders moet ik weer naar de winkel
nu ja, eerst maar eens zien of de mousse gaat lukken

heb ook marsmallows gevonden, maar is de gewone snoepspek hetzelfde? deze is veel goedkoper volgens mij

111

Re: Super-snelle Heeeeerlijke Chocolademousse

owww en gebruik je roomboter???

112

Re: Super-snelle Heeeeerlijke Chocolademousse

noura schreef:

owww en gebruik je roomboter???

yep

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

113

Re: Super-snelle Heeeeerlijke Chocolademousse

Nou meiden ik zou nog laten weten hoe de mousse smaakte gemaakt met Mars.....................DODELIJK!!!!! zoooooooooo lekker haha.

Ik heb het recept aangehouden en ipv de 250gr chocolade heb ik 6 repen Mars gebruikt.
Tijdens het maken moet je echt heel goed blijven roeren,anders blijft de caramel onderin de pan zitten en gaat het aanbakken.
Heb er een taartje mee gevulde.............3 lagen!! en een laagje dulche de leche.

www.bakedbytam.tk
En voor meer taartje kun je en kijkje nemen op mijn Facebook!!!

114

Re: Super-snelle Heeeeerlijke Chocolademousse

klinkt godelijk allemaal zeg. als ik een taartje ermee wil maken dan wel een dijkje spuiten? ga iig het recept opslaan. weer een extra keuze moeilijk moeilijk haha.

115

Re: Super-snelle Heeeeerlijke Chocolademousse

jolanda80 schreef:

klinkt godelijk allemaal zeg. als ik een taartje ermee wil maken dan wel een dijkje spuiten? ga iig het recept opslaan. weer een extra keuze moeilijk moeilijk haha.

Spuit nooit dijkjes. Gewoon royale laag aanbrengen en een centimeter of 2 wegblijven van de rand. Nadat je alle lagen hebt gevuld gewoon de zijkanten dichtplamuren met botercreme en dan koeling in! Werkt perfect.

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

116

Re: Super-snelle Heeeeerlijke Chocolademousse

Mamav2Boys schreef:

Nou meiden ik zou nog laten weten hoe de mousse smaakte gemaakt met Mars.....................DODELIJK!!!!! zoooooooooo lekker haha.

Ik heb het recept aangehouden en ipv de 250gr chocolade heb ik 6 repen Mars gebruikt.
Tijdens het maken moet je echt heel goed blijven roeren,anders blijft de caramel onderin de pan zitten en gaat het aanbakken.
Heb er een taartje mee gevulde.............3 lagen!! en een laagje dulche de leche.

oooooeeeee...ben benieuwd!!! Heb je grote repen gebruikt??
Snickers lijkt me ook heerlijk....

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

117

Re: Super-snelle Heeeeerlijke Chocolademousse

Kadohke schreef:
Mamav2Boys schreef:

Nou meiden ik zou nog laten weten hoe de mousse smaakte gemaakt met Mars.....................DODELIJK!!!!! zoooooooooo lekker haha.

Ik heb het recept aangehouden en ipv de 250gr chocolade heb ik 6 repen Mars gebruikt.
Tijdens het maken moet je echt heel goed blijven roeren,anders blijft de caramel onderin de pan zitten en gaat het aanbakken.
Heb er een taartje mee gevulde.............3 lagen!! en een laagje dulche de leche.

oooooeeeee...ben benieuwd!!! Heb je grote repen gebruikt??
Snickers lijkt me ook heerlijk....

Ja heb idd de grotere gebruikt.
Gelukkig is er nog wat over,dus morgen even een paar CC's maken hihih

www.bakedbytam.tk
En voor meer taartje kun je en kijkje nemen op mijn Facebook!!!

118

Re: Super-snelle Heeeeerlijke Chocolademousse

voor een hoe grote taart is het eigenlijk? anders misschien beter de helft maken kan ook toch?

119

Re: Super-snelle Heeeeerlijke Chocolademousse

jolanda80 schreef:

voor een hoe grote taart is het eigenlijk? anders misschien beter de helft maken kan ook toch?

Je hebt met deze portie echt ruim genoeg voor een grote taart. Je kunt het recept gewoon halveren als je minder wilt maken. En anders....kun toch gewoon opeten wat over is :D

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

120

Re: Super-snelle Heeeeerlijke Chocolademousse

hij is heerlijk!!!

hoe lang kan je hem eigenlijk in de koelkast bewaren? :think:

Groetjes Marit.

121

Re: Super-snelle Heeeeerlijke Chocolademousse

marit78 schreef:

hij is heerlijk!!!

hoe lang kan je hem eigenlijk in de koelkast bewaren? :think:

Zit verse slagroom in, dus hetzelfde als ieder andere mousse of bavarois! 2 a 3 dagen zou ik zeggen

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

122

Re: Super-snelle Heeeeerlijke Chocolademousse

Heb het recept even aangevuld met wat eigen bevindingen.

Ik gebruik alleen nog maar dit recept voor chocomousse. De mousse is verrukelijk en vaste klanten willen alleen nog maar dit als vulling.

Vreemd genoeg is het recept nu al drie keer bij mij mislukt de keren dat ik callebaut chocolade tabletjes gebruik. Weet niet waar het aan ligt, maar misschien wel het vermelden waard. De gesmolten chocola wordt dan heel korrelig en niet mooi glad zoals het zou moeten. Misschien dat de callebaut niet samen gaat met het water in het recept.

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

123

Re: Super-snelle Heeeeerlijke Chocolademousse

Ik heb dit zelf ook onder vonden. Dus ik blijf gewoon bij de eigen merk repen en dan wordt het wel mooi glad.

124

Re: Super-snelle Heeeeerlijke Chocolademousse

ik heb het net gemaakt en het staat af te koeken in de koelkast...
maar klopt het dat het nu nog een soort van soep is? ziet er niet mousserig uit :(

125

Re: Super-snelle Heeeeerlijke Chocolademousse

chantal1980 schreef:

ik heb het net gemaakt en het staat af te koeken in de koelkast...
maar klopt het dat het nu nog een soort van soep is? ziet er niet mousserig uit :(

Dan heb je de chocolademengsel waarschijnlijk nog te warm bij de slagroom gedaan. De slagroom moet ook goed stijf. Maar het maakt in principe niet uit...moet alleen wat langer in de koelkast nu.

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl