1

Onderwerp: mislukt!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik BAAAAAAAAAAAL  ik ging vandaag de kant en klare mix van de webshop bakken en het is mislukt, dus ik vol goede moed de tweede proberen ook niet gelukt  de buiten kant was perfect maar een klein middegedeelte zat nog gewoon beslag in. ik denk dat het de volgende keer toch langer in de oven moet. maar de bovenkant was al heel erg bruin jammer hoor, nu moet ik maar de gewone cakemix gebruiken van de super doeiiiiii groetjes jua

2

Re: mislukt!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hoi Jua,

Heb je de temperatuur ook opgevoerd? Bij mij werkt dat namelijk perfect, echt een gouden tip! 12 minuten 160 graden, 12 minuten 170 en 11 minuten 180.

Groetjes,

Erna

3

Re: mislukt!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ja ik heb de tempratuur ook opgevoerd want die tip had ik hir op het forum gelezen jammer hoor maarja niks aan te doen groetjes jua

4

Re: mislukt!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik doe hem 20 minuten op 150 graden en dan nog een kwartier op 175 graden (in een hete luchtoven)
Ik gebruik grote eieren op kamertemperatuur (staat ook op de eierdoos) en mix me een ongeluk voor ik het in het bakblik doe.
Misschien moet je m eerst wat lnager op een lage temp doen zodat hij niet "aangebrand en nog niet gaar " is 9dat zeggen wij altijd als het is mislukt met het eten koken..."wat eten we.?" "nou, aangebrand en nog niet gaar !"
:D
Groetjes Nicole

5

Re: mislukt!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ha Jua,

En, misschien is het "not done", maar ik prik verschillende gaatjes in de cake om te controleren of hij echt gaar is....

Groetjes, Joyce

6

Re: mislukt!!!!!!!!!!!!!!!!!!

H

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

7

Re: mislukt!!!!!!!!!!!!!!!!!!

hoi
ik ben begonnen met 150 graden en heb het met 10 a 15 min opgevoerd ik weet ook niet wat ik fout heb gedaan. Ik heb ook eens zelf de mix gemaakt van het recept van hier en die was wel in een keer goed gelukt dus ik snap er echt niks van, ik ben op dit moment maar gewone cakebeslag aan het maken maar dat duurt elke keer een uur voordat het uit de oven mag dus ik ben vandaag nog wel even zoet aangezien ik een stapeltaart ga maken, ik hoop wel dat het lekker word daar ben ik een beetje bang voor omdat die andere mix lekker luchtig is en licht maarja  het moet maar. ik vier morgen mijn dochter haar verjaardag en er komen 65 man dus ik moet nog vele andere dingen doen als het gelukt is laat ik hem zien aan jullie ik ga gauw weer verdre groetjes jua

8

Re: mislukt!!!!!!!!!!!!!!!!!!

oooo trouwens ik heb geen hete luchtoven maar een gewone groet jua

9

Re: mislukt!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hai Jua,
Las je probleem (ben niet heel erg actief op internet dus vandaar nu pas) en heb hetzelfde gehad met de soezie mix voor biscuit. Heb het al eens eerder gepost op het forum (beetje sluikreclame nu) maar bij blokker hebben ze voor 1,95 een goede oventermometer. Werkt echt heel goed, mijn oven gaf (digitaal) toch hele andere temp aan dan de termometer. Sinds dat ding lukken mijn baksels...Ennuh, op het pak mix van Soezie staat 35 min. bakken, ik bak mijn taarten zeker 50 min. Als ze gaar zijn zakken ze niet meer in, anders wel. En liever een iets drogere taart die je gewoon even moet temperen zodat ie weer lekker is dan een ingezakte. Succes!
Groetjes
Marianne2

10

Re: mislukt!!!!!!!!!!!!!!!!!!

hoi
ik heb net mijn eerste taart af ik heb toch maar weer het recept genomen van deze forum de luchtige taart  en het is GELUKT!!!!!!!!!!!!!  gellukkig nu mijn andere twee nog maken ik doe het gewoon effe langer in de oven tip gekregen van marriane bedankt ik ga het vanavond helemaal vullen en bekleden ik moet eerst nog werken baal baal maarja als het helemaal klaar is kom ik showen groetjes jua

11 Laatst bewerkt door Evelien (18-11-2005 16:17)

Re: mislukt!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Volgens mij kun je beter de taart een dagje laten staan voordat je m vult??? Ik heb het ook eens binnen

12 Laatst bewerkt door mac:) (18-11-2005 21:43)

Re: mislukt!!!!!!!!!!!!!!!!!!

He Jua, Ik ben blij voor je dat het nu wel goed gelukt is! Wat een goed gevoel is dat he!
Ben benieuwd naar je taartje!! :)

En Evelien, ik heb gister dus voor het eerst mijn kapsel gebakken in mijn hetelucht oven.
En de temp. ook langzaam opgevoerd. Als ik mijn temp. na 12 min. verhoogt naar 170 graden dan gaat mijn grill dus ook verwarmen (wordt rood).
Maar ikzelf heb daar geen probleem mee gehad. M'n kapsel is mooi goudbruin van kleur. En voelde naar mijn idee goed aan.

Maar ik heb 'm nog niet doorgesneden, hij ligt nl. nu in de vriezer. Dus ik ben wel benieuwd als ik 'm straks door ga snijden, hoe hij er uitziet enzo..

ciao, Magnolia

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

13 Laatst bewerkt door Evelien (18-11-2005 22:11)

Re: mislukt!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Magnolia,
Als hij aan de bovenkant niet pikzwart is geworden, dan is het vast goed gegaan. Dan heeft hij waarschijnlijk maar heel kort de grill aangehad. Hij gaat dan zeker ook niet automatisch koelen als het programma klaar is? Dat doet die van mij dus wel en dan moet ie zo weer een graad of 40 verwarmen.... Rotding! ;) Ik stel nu de tijd altijd in op een uur, zet de kookwekker op 40 min. en dan gaat het goed.

Groetjes Evelien

14

Re: mislukt!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nee. de bovenkant is net zo mooi gekleurd als de zijkanten van de taart!
En de grill gaat inderdaad maar heel kort aan. Als hij klaar is op 160ºC stel ik 'm dan in op 170ºC dan gaat de grill aan en daarna piept hij vrij snel daarna weer (hooguit na 2 min. denk ik? Ik zal 't eens klokken:))

Nee hij koelt dus niet automatisch af.
Zo zie je maar weer: elke oven heeft z'n eigen 'kruisje' ;-)

Ciao

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!