1

Onderwerp: mislukte taarten

Ik heb vorige week het recept van cake zonder boter uitgeprobeerd en vandaag die van moskovisch gebak. Ze mislukten allebei! Het werd een massieve koek. Ik zou niet weten wat ik fout heb gedaan. Daarna heb ik gauw een boerencake met mix uit de winkel gemaakt, en die lukte prima.Ra ra hoe kan dat?

2

Re: mislukte taarten

Hoi Ingrid.

Het vervelende van een taart zonder boter is dat het heel nauw luistert hoe je het maakt. Echt goed lang mixen, in een warmwater bad met suiker en eigeel, het eiwit goed stijf kloppen in een vetvrije kom (met heet water en azijn schoonmaken!) en de bloem er echt voorzichtig doorspatelen! Dan is het ook heel belangrijk dat je de goede temperatuur aanhoudt qua bakken. Maar omdat hij in jouw geval helemaal niet is gerezen denk ik dat het aan het bereiden ligt.

Aan een cakemix (of de biscuitmix uit de webshop) zitten rijsmiddelen toegevoegd, dit heb je dus niet als je de taart helemaal zelf maakt. Daardoor luistert het minder nauw en krijg je sneller een goed resultaat met zo'n mix.

Ik hoop dat je zo voldoende weet. Succes voor een volgende keer!

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

3

Re: mislukte taarten

Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar in het verleden wel mislukte biscuit taarten uit-eigen-kookboek gemaakt. Nu ik jullie mails lees vraag ik me ineens af of het misschien een idee is om bakpoeder door de bloem te mengen? Dat zal allicht beter rijzen lijkt me.......... Heeft iemand hier al ervaring mee?

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.