201

Re: Chocolate mud cake

Als je de mudtaart/cake maakt hoe zit het dan met temp  :think: ..van combioven ,dus de mijne is alles in een ..gewone/hetelucht/magnetron/gril en is wel via elektrisch..

Heb het al wel gemaakt ,maar kreeg vaak te harde korst ... :rolleyes:  :s

Ik leer elke dag weer een beetje bij ...

202 Laatst bewerkt door griekie (21-02-2011 09:28)

Re: Chocolate mud cake

Nou het was een waar succes. Ik heb dit recept gebruikt en er 26 uitgehaald en ingevroren(maandag gemaakt en zondag ontdooid) ze waren heerlijk. Gedecoreerd met amaretto botercreme en mokkabotercreme, en de cupcakes waren nog heerlijk zacht van binnen.

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-LCACH84C.jpg

203

Re: Chocolate mud cake

Ik heb hem afgelopen woensdag gemaakt super lekker!! Alle dames vonden hem heerlijk!! Alleen vond ik hem aan de zoete kant.. dus volgende week met 240 gr suiker maken ipv 440!! Tip met alu op de bovenkant was een hele goeie tip!! Bij mij moest de taart 1,5 uur in de oven op 160graden..

204

Re: Chocolate mud cake

Ik heb hem vanmorgen voor de derde keer gemaakt en hij is echt super zalig :9 . Erg favoriet die ik zeker vaker zal moeten maken  O-)

Iemand wilde hem zelfs voor de verjaardag van zijn vrouw nadat hij hem had geproefd :D

Ik maak hem trouwens met sinasappelsap ivm de kids en de eerste 2 keren had ik hem netjes omgedraaid maar vanmorgen heb ik hem express niet omgedraaid want ze wilden graag de knapperige kant boven en dat zag er ook wel leuk uit.

http://94.100.120.95/1264850001-1264900000/1264855401-1264855500/1264855479_5_C1pE.jpeg

Deze was van vorige week woensdag en had ik dus wel omgedraaid
http://images.orkut.com/orkut/photos/Og … PlzfF4.jpg

Een eigen taart smaakt lekkerder omdat het met liefde is gemaakt.

205

Re: Chocolate mud cake

wat is die van jou mooi hoog en niet zo gebarsten aan de bovenkant

Cabi schreef:

Ik heb hem vanmorgen voor de derde keer gemaakt en hij is echt super zalig :9 . Erg favoriet die ik zeker vaker zal moeten maken  O-)

Iemand wilde hem zelfs voor de verjaardag van zijn vrouw nadat hij hem had geproefd :D

Ik maak hem trouwens met sinasappelsap ivm de kids en de eerste 2 keren had ik hem netjes omgedraaid maar vanmorgen heb ik hem express niet omgedraaid want ze wilden graag de knapperige kant boven en dat zag er ook wel leuk uit.

http://94.100.120.95/1264850001-1264900000/1264855401-1264855500/1264855479_5_C1pE.jpeg

Deze was van vorige week woensdag en had ik dus wel omgedraaid
http://images.orkut.com/orkut/photos/Og … PlzfF4.jpg

het leven is een groot feest,je moet alleen zelf de slingers ophangen            /

206

Re: Chocolate mud cake

Deze MOET ik nou toch echt snel een x maken!!!  :9

zo hééérlijk ontspannend.....

207

Re: Chocolate mud cake

Hij is ZO GODDELIJK LEKKERRRRRRRRR!!!!!

Ik had hem gemaakt voor een karaoke feestje van een collega van mijn man.
De dochters vonden hem zo lekker, dat ze hem voor de verjaardag weer willen...

En eerlijk is eerlijk, hij is echt mega lekker!

Liefs Samantha

208

Re: Chocolate mud cake

sweety schreef:

wat is die van jou mooi hoog en niet zo gebarsten aan de bovenkant

Cabi schreef:

Ik heb hem vanmorgen voor de derde keer gemaakt en hij is echt super zalig :9 . Erg favoriet die ik zeker vaker zal moeten maken  O-)

Iemand wilde hem zelfs voor de verjaardag van zijn vrouw nadat hij hem had geproefd :D

Ik maak hem trouwens met sinasappelsap ivm de kids en de eerste 2 keren had ik hem netjes omgedraaid maar vanmorgen heb ik hem express niet omgedraaid want ze wilden graag de knapperige kant boven en dat zag er ook wel leuk uit.

http://94.100.120.95/1264850001-1264900000/1264855401-1264855500/1264855479_5_C1pE.jpeg

Deze was van vorige week woensdag en had ik dus wel omgedraaid
http://images.orkut.com/orkut/photos/Og … PlzfF4.jpg

Dank je  :D Heb eigenlijk elke keer dat ik hem heb gemaakt (3x) hem zo uit de oven gekregen.
En inderdaad je kan er beter niet aan beginnen want wie deze ooit geproefd  :9 heeft zal hem vaker moeten maken  O-)  :lol:
Ieder excuus wordt aangegrepen  :o

Een eigen taart smaakt lekkerder omdat het met liefde is gemaakt.

209

Re: Chocolate mud cake

Hij staat nu in de oven, ben erg benieuwd naar het resultaat, denk dat ik hem morgen nog ga overgieten met ganache  :Y

210

Re: Chocolate mud cake

cis78 schreef:

Hij staat nu in de oven, ben erg benieuwd naar het resultaat, denk dat ik hem morgen nog ga overgieten met ganache  :Y

Ooooh ik ben jaloers!Hij is zoooo lekker,geniet er van morgen  :Y

Groetjes Notje

211 Laatst bewerkt door Beginner9 (30-03-2011 15:10)

Re: Chocolate mud cake

Oeh veel goede reacties ik ga hem deze week proberen.
Heb veel dr oetker taart gebakken. Maar ben binnenkort jarig en wil met iets geweldigs voor de dag komen :P
Vroeg me alleen af wanneer je de cake om moet draaien?
En wat is een lekkere frisse vulling bij deze cake?
O en ik wil er fondant op doen! Moet ik dan eerst een lage butter creme? Daar heb ik namelijk wel eens van gehoord! Wie kan mij helpen?

212

Re: Chocolate mud cake

Beginner9 schreef:

Oeh veel goede reacties ik ga hem deze week proberen.
Heb veel dr oetker taart gebakken. Maar ben binnenkort jarig en wil met iets geweldigs voor de dag komen :P
Vroeg me alleen af wanneer je de cake om moet draaien?
En wat is een lekkere frisse vulling bij deze cake?
O en ik wil er fondant op doen! Moet ik dan eerst een lage butter creme? Daar heb ik namelijk wel eens van gehoord! Wie kan mij helpen?

Ik vul hem niet hoor,en ik moet er niet aan denken er nog fondant erop te hebben.Hij is heel machtig,dus als je hem toch wilt vullen zou ik iets fris-zurigs doen met sinaasappel of citroen.Maar ik wil hem alleen maar puur.

Groetjes Notje

213

Re: Chocolate mud cake

Ziet er hartveroverend uit ga ´m snel bakken.
Denk dat ik een dun laagje sinasappeljam/sin.appellikeur op de bovenkant ga smeren en evt. ertussen ook. lijkt me lekker fris.

214

Re: Chocolate mud cake

Heb een vraagje, wil deze graag vullen en bekleden.
Is dit lekker of wordt dit te zwaar? :D
alvast bedankt

Wrrrr

215

Re: Chocolate mud cake

Dit is eigenlijk geen taart om te vullen en te bekleden, deze is erg massief en brokkelig. Insmeren met meringue botercreme, chocoladefudge of andere creme is eigenlijk het beste naar mijn mening.

Groeten van Suzanne
Van huis uit Koopmans.

216

Re: Chocolate mud cake

ik vul hem altijd met een laagje Dulche de leche en nog een laag met chocolade mousse en ik smeer hem af met chocolade ganache
het doorsnijden is wel altijd een gedoe
maar met vulling vind ik hem wel erg lekker

het leven is een groot feest,je moet alleen zelf de slingers ophangen            /

217

Re: Chocolate mud cake

mmmmmmm, heb 'm ook gemaakt, met sinaasappelsap en............
hij is echt heerlijk!!! de kinderen hebben er van genoten en mijn man, die niet echt van chocolade houd, vond 'm zelfs heeeerlijk. zit nu al te denken wanneer ik 'm weer zou kunnen maken. alleen helaas niet hoog geworden, misschien megsel eerst laten afkoelen en dan erdoor mixen? ook 10 minuten mixen of spatelen?
maar neemt niet wel dat een lage variant ook overheerlijk was!

218

Re: Chocolate mud cake

Het is geen luchtige maar een massieve taart en hij wordt niet hoog. Het is meer een brownie achtige taart.

Groeten van Suzanne
Van huis uit Koopmans.

219 Laatst bewerkt door Roderick (05-04-2011 20:39)

Re: Chocolate mud cake

zou hier een bokkepootjes vulling lekker bij zijn?

of is bokkenpootjes botercreme een beter idee? en dan pigs in chocolate mud maken???  :Y  :9

220

Re: Chocolate mud cake

Klinkt erg lekker! Ik denk dat alles wat met chocolade smaakt ook bij deze taart past.

Groeten van Suzanne
Van huis uit Koopmans.

221

Re: Chocolate mud cake

G.I. Jane schreef:

Klinkt erg lekker! Ik denk dat alles wat met chocolade smaakt ook bij deze taart past.

:Y  :thumb: heerlijk overgieten met ganache O-)

222

Re: Chocolate mud cake

masja-76 schreef:
G.I. Jane schreef:

Klinkt erg lekker! Ik denk dat alles wat met chocolade smaakt ook bij deze taart past.

:Y  :thumb: heerlijk overgieten met ganache O-)


ja dat was ik van plan! een melk/puur chocolade ganache :) misch opgeklopt..

en de bokkepootjes botercreme aan de zijkant :)

223

Re: Chocolate mud cake

Hi ik ga zo alles halen bij de supermarkt.. Iemand al de witte variant gemaakt?? graag zo snel mogelijk je antwoord anders maak ik een ander naast de orginele!

Thanks..

Re: Chocolate mud cake

Deze is heerlijk!

Ik heb em net gemaakt, dezelfde hoeveelheden in een 18cm vorm. Ging prima. Ik heb er 165 gram gedroogde kersen in gedaan (kan ook met cranberries), dat maakt het wat frisser. De baktijd heb ik met 35 min. verlengd, en nu ziet hij er super uit!

Bedankt voor 't recept!

225 Laatst bewerkt door Xaar (28-05-2011 19:23)

Re: Chocolate mud cake

Ik heb m als Giant Cupcake gemaakt. Niet heel erg geschikt als 3D omdat hij uit elkaar valt.
Met ganache heb ik m gevuld en afgesmeerd de onderkant nog met marsefond bekleed en de bovenkant overgoten met ganache.
HEEERRLIJK vonden de ontvangers :)
http://94.100.124.163/1299000001-1299050000/1299003701-1299003800/1299003707_5_JpOJ.jpeg

het recept was trouwens zon 10% te weinig voor een Giant Cupcake