176

Re: Chocolate mud cake

Jolanda, het klopt, hij is niet net zo droog als een kapsel van binnen :Y

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

177 Laatst bewerkt door G.I. Jane (04-11-2010 13:34)

Re: Chocolate mud cake

Em schreef:

Ik ga 'm ook proberen deze week... De amaretto vulling en de vanilla cream vulling die hier genoemd staan kan ik alleen niet vinden bij de recepten

Hallo Em, het recept voor de vanille cream vind je o.a. in dit topic:

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=33597

Ik heb anders het recept voor je als Word document van een Amerikaanse site, zelf omgerekend naar NL maten. Zie:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=92731
Let op! You'll never be the same size again, werd gezegd bij de reactie van die site.

Groeten van Suzanne
Van huis uit Koopmans.

178

Re: Chocolate mud cake

Oh, superbedankt! Ik heb de cake inmiddels gemaakt... en ook wat cupcakes erbij... HEEEEEEEEEEEEEEERLIJK!!!! De cake wordt nog versierd met royal icing (voor de PME les) en de cupcakes met vanilla cream denk ik dan...

179

Re: Chocolate mud cake

Ik wil deze graag maken voor wanneer mijn zus bevallen is en als geboortetaart wil ik een topsy turvy maken.

25cm, 20cm en 15cm. Hoe vaak moet ik het recept verdubbelen?

Neem je ook een kijkje op mijn facebook pagina? Cake Dutchess

180

Re: Chocolate mud cake

Als ik zo kijk zou ik 3x het recept maken, het rijst niet heel veel zoals biscuitdeeg, dus ik zou de hoogte in de bakblikken even hoog houden. En ik zou een taart/pizzaschep gebruiken als je de lagen gaat snijden (waarschijnlijk is 1 laag het beste) want het is nogal brokkelig.

Groeten van Suzanne
Van huis uit Koopmans.

181

Re: Chocolate mud cake

Eens met Suzanne, hij brokkelt enorm :D Ik heb zo'n taartlifter, die wil ik de volgende keer proberen. Ik vind hem trouwens lekker genoeg om niet te vullen...

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

182

Re: Chocolate mud cake

Nee, ik denk niet dat ik 'm ga vullen maar wel afsmeren met chocolade boter creme O-)

Bedankt voor de info! Samen met mijn zus heb ik al een heeeeel leuk ontwerp gemaakt :Y

Neem je ook een kijkje op mijn facebook pagina? Cake Dutchess

183

Re: Chocolate mud cake

poeh, ik denk dat ik de volgende keer de helft minder suiker gebruik. Heerlijk maar MIERzoet...

184

Re: Chocolate mud cake

Ik heb hem nu al 2 x gebakken en hij valt bij iedereen in de smaak super!!
Maarrr nu wil ik cupcakes ervan maken...aangezien iemand de vraag had voor geen droge cupcakes moest ik gelijk aan deze denken!

Maar hoever vul je de cupcakes aangezien het niet echt veel rijst?
Kan ik hem dan bijna tot de rand doen?!
En ik had gelezen 18-20 min. op 160graden?? ;)
thanx alvast!

185

Re: Chocolate mud cake

Ik doe ze ongeveer tot bijna onder de rand ongeveer een halve cm. Ik bak ze dan op 180-190 graden 20 minuten.
Dus niet op 160 graden dat is te laag.

Groeten van Suzanne
Van huis uit Koopmans.

186 Laatst bewerkt door waffel (07-10-2014 18:38)

Re: Chocolate mud cake

.

187

Re: Chocolate mud cake

ik gebruik er 1 van 20cm en er blijft dan nog ruimte over dus 18 kan je gebruiken

het leven is een groot feest,je moet alleen zelf de slingers ophangen            /

188

Re: Chocolate mud cake

overstromen doet het toch niet echt...tenminste hier niet!
lekker vullen want veel rijzen doet het niet..

De cupcakes moesten hier op 180 graden toch ook langer dan die 20 min...
denk zeker 25-30 min hier...
maar ik had ook geen cupcakevorm maar de kerstboompjes vorm haha dus ja dan krijg je dat ;)

189

Re: Chocolate mud cake

Heb vorige week de cake gemaakt en inderdaad; erg verslavend. Ik heb de cake in de vorm van een laars gesneden en bekleed met chocoladefondant. Gevult met monchoumousse en kersenvlaai vulling. Zodra ik de foto heb gekregen (was voor iemands verjaardag), zal ik hem eens showen.

Groetjes van Monique      http://www.thefairycake.nl
Save the earth, it's the only planet with cake!

190

Re: Chocolate mud cake

Deze taart lijkt me helemaal geweldig. Ik kan niet wachten om ´m te maken!
Is het niet heel heftig met ook nog vulling of bekleding? Ik vind deze taarten juist zo fijn als ze heel zwaar zijn, heel erg veel chocolade hebben en niet teveel poespas. Behalve.... warm met ijs. Zou dat wat zijn?

191

Re: Chocolate mud cake

Hij lijkt me goddelijk met ijs :D Maar nog niet geprobeerd...

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

192

Re: Chocolate mud cake

Ik heb hem ook gemaakt! Ik heb er dit hart van gemaakt: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=129445
Hij was HEERLIJK! Gevuld met kersenjam en witte chocoladecreme, jamjam!! :P Maarrrrrr..... Ik had in het midden van mijn haart een soort grote barst in de vorm van een Y, waardoor het heul lastig was om hetm te snijden, te vullen en weer terug in elkaar te puzzelen. Hij viel in grote brokken uit elkaar... Gelukkig hem ik hem nog redelijk goed in elkaar gekregen, maar heb ik iets verkeerd gedaan ofzo? De vorm was wel redelijk groot (25cm), komt het daardoor? Ik heb een 20cm ronde taart gemaakt, en die was scheur-vrij. Nog niks mee gedaan hoor, hij ligt in de vriezer te wachten.. Dus ik hoop maar dat deze niet uit elkaar valt als ik hem ga vullen! Iemand tips?

193

Re: Chocolate mud cake

Ik had dit recept al vaker als cupcakes gebakken, dat ging super, dit weekend voor het eerst als taart.

Voor een 25cm ronde bakvorm had ik de hoeveelheden x 1,5 gedaan. Na 70 min. heb ik de taart uit de oven gehaald, de sateprikker kwam er niet meer met vloeibaar beslag uit maar de bovenkant werd al behoorlijk hard. Na een paar nachtjes in de vriezer wilde ik hem doorsnijden om te vullen maar dat lukte niet. Toen maar besmeerd met chocobotercreme en overgoten met ganache.

Mijn collega voor wie de taart was zei dat hij heerlijk was maar nauwelijks te snijden, zo vast. Ik heb het gevoel dat ik iets fout gedaan heb met de ingredienten allemaal x 1,5 te doen, maar heeft iemand daar enig idee over?

Groetjes, Conny

194

Re: Chocolate mud cake

het klopt wel dat je hem 1,5 keer hebt gedaan conny. Ik weet verder niet wat er mis is gegaan. Hoe heb je heb geprobeerd door te snijden? Ik heb het namelijk echt met een cake leveler gedaan, niet met een zaagje met een ijzerdraadje.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

195

Re: Chocolate mud cake

Ik heb geprobeerd met een scherp broodmes door te snijden, maar na de eerste 2-3 cm kwam ik echt niet verder :(

Groetjes, Conny

196

Re: Chocolate mud cake

@Conny:  :think: Dat herken ik niet.... Hij is wel stevig, maar als ik een broodmes gebruik is hij goed te snijden (was hij wel goed ontdooid? Dat duurt ook wel ff wat langer bij zo'n vaste cake)

@Eline: dat herken ik wel, het is een cake die snel brokkelt, dus met het risico op uitelkaar vallen als je hem snijdt. Ik had ooit een 'bus' gebakken en die verpulverde helemaal toen ik hem probeerde door te snijden :S Ik kreeg hem wel weer min of meer in elkaar, maar strak was anders :/ Dus van tevoren bedenken of je dat risico aandurft  *D Ik vul hem daarom ook wel eens gewoon niet ;)

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

197

Re: Chocolate mud cake

Bedankt voor je reactie Jozien! Dan heb ik iig dus niet iets geks gedaan!  :lol: Geen al te gekke vormen van proberen te snijden dus... Maar hij is heeeeeeel erg lekker, dus het risicootje om een ronde taart te vullen wel waard!  :Y

198

Re: Chocolate mud cake

Hoe lang bakken jullie dan een 25cm doorsnee bakvorm? Want ik had wel het gevoel van 70 min. te kort was, maar door de krokante bovenkant durfde ik niet langer...

Groetjes, Conny

199

Re: Chocolate mud cake

Oh myn god. Ik heb net cupcakes gemaakt met dit recept(heb er 26 cupcakes van kunnen maken) ze zijn voor de verjaardag van mijn man aanstaande zondag dus ze gaan straks in de vriezer. Maar omdat het valentijn is heb ik er net 2 tussenuit gepakt en die gedecoreerd met een paaseitje in het midden met wat chocostrooisel. Het cakeje smelt echt op je mond. De saterprikker kwam er schoon uit, uiteraard zie je wel dat het stokje iets donkerder is waarmee je het in het cupcakeje hebt gestoken. De binnenkant is zooooo heerlijk zacht, echt delicious. Zondag ga ik de cakejes dan decoreren met een toefje mokkacreme en een mokkakoffieboontje erin.

Ik heb het overigens koemelkvrij gemaakt(met rijstemelk en wajangboter)

mmmmmmm

200

Re: Chocolate mud cake

Ik wil brownies gaan maken. De chocolate mud cake lijkt me eigenlijk lekkerder.

Ik wil de cake niet gaan vullen.

Is de chocolate mud cake te vergelijken met een brownie?