101

Re: Chocolate mud cake

Suzanne bedankt voor je recept.

Ik had nog een vraagje. Ik wil deze taart maken (ik heb hem al eerder gemaakt en toen bekleed met choco fondant) Maar ik wil hem bekleden met witte fondant. Gaat dat lukken zonder dat het door gaat schijnen?

102

Re: Chocolate mud cake

Hmmm... Chocolade is altijd lastig qua doorschijnen en zeker met wit. Wil je echt niet dat het doorschijnt zul je je bekleding wat dikker moeten laten of op zijn Engels bekleden, met fondant over marsepein bekleden. Maar als je dat niet wilt, kun je ook proberen alleen dunne laagjes te vullen en/of een donkere vulling te gebruiken (dan valt het minder op dat het doorschijnt, als de taart en vulling dezelfde kleur hebben).

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

103

Re: Chocolate mud cake

Oh dubbel bekleden lijkt mij zo zoet. Ik ga hem een keer vullen met dulce de leche.
Gewoon afsmeren met botercreme en dan bekleden.
Ik hoop dat het zo gaat lukken.

104

Re: Chocolate mud cake

sophia, dat kan best hoor. Eventueel ietsie dikker rollen. Maar.... als je nou de afsmeer creme ook donker kleurt (met cacao) dan valt er niets door te schijnen. Ik heb deze taart ook gemaakt van mud cake en er scheen niets door :)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

105

Re: Chocolate mud cake

Tirza wat een goed en lekker idee, ik ga dat zo doen.

btw prachtige taart.

106

Re: Chocolate mud cake

ik heb hem juist gemaakt, mmmmm lekker. zeker aan te raden voor de chocoladeliefhebbers onder ons.

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

107

Re: Chocolate mud cake

Ik heb m nu gemaakt > lactosevrij. Met becel vloeibaar voor koken en bakken (gouden dop, lactosevrij (ook koemelkvrij volgens mij maar dat weet ik niet zeker) en sojamelk! Heerlijk!, en nu kan mijn schoonvader er ook een lekker stukje van mee eten.

Pure chocolade is lactosevrij, er kunnen alleen wel sporen van in zitten.

108 Laatst bewerkt door G.I. Jane (06-02-2010 20:19)

Re: Chocolate mud cake

Dank je Aline voor het uitproberen. Mijn moeder heeft lactose intolerantie en de vrouw van mijn vader heeft een koemelkallergie. Kan ik de taart of cc ook aan hun geven.
Ik zag op alle verpakkingen van pure choclade staan dat er sporen van melkbestanddelen in kunnen zitten, alleen bij de Aldi pure chocolade stond alleen sporen van noten geen melkeiwitten of lactose.

Groeten van Suzanne
Van huis uit Koopmans.

109

Re: Chocolate mud cake

Nou jullie hebben me lekker gemaakt, ik ga denk ik even in mijn kasten neuzen of ik alles in huis heb... hoop het want tja het is wel weekend en hier is alles verder al dicht.

Groet Svin

110

Re: Chocolate mud cake

Helaas, heeft mijn docher vanmiddag de eieren opgemaakt...grr, en nog wel omdat ze chocolade soesjes wou maken ( die nog mislukt waren ook).

groet Svin

111

Re: Chocolate mud cake

Je hebt vast nog wel een buurvrouw met een paar eitjes, toch? ;) Ik zou morgen eens rondvragen in je buurt :D Hij is de moeite waard :)

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

112

Re: Chocolate mud cake

Nou wonen we lekker afgelegen, maar evengoed. Vandaag bracht mijn man de drie kleintjes even naar opa en oam , daar zouden ze nog eieren gaan rapen. Maar waar kwamen ze mee terug........ja dus geen eieren..
Gelukkig morgen is er weer en dag en ga ik meteen na het werk even boodschappen doen, ofwel eieren halen..


Ps voor welke maat taartvorm is het...?

groet Svin

113

Re: Chocolate mud cake

:lol: ik woon zelf in een straatje met rijtjeshuizen en kleine tuintjes, dus binnen 3 stappen sta ik bij een buurvrouw voor de deur, dan denk je soms dat dat voor iedereen wel zo geldt maar bij jou is dat dus wel even anders :D

Het recept is voor een vorm met een doorsnede van 20 cm...

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

114

Re: Chocolate mud cake

Gisternavond samen met dochterlief gebakken....het duurde lang maar oo wat is hij lekker.

Ga hem van de week proberen met frisse vulling en ganache en dan weer smullen.

bedankt voor je recept.

groet Svin

115 Laatst bewerkt door meerke (13-02-2010 14:14)

Re: Chocolate mud cake

Ik heb hem gemaakt en gevuld met amarettocréme, mijn man is een mega-chocoholic en vond hem erg lekker, bedankt voor het recept!!!
http://www.mijnalbum.nl/Foto-JWHJUXFP-D.jpg

Mooie taarten maken is als aan zoete dromen bouwen

116

Re: Chocolate mud cake

Ow, daar krijg ik spontaan trek van :9 Dank voor je foto! Mag ik die bij het recept plaatsen? Ik ben bezig populaire recepten uit de ingezonden recepten op de site te zetten en vind het leuk als er ook foto's van de recepten bijstaan. Trouwens, als er nog anderen zijn die een foto hebben zou ik die ook graag zien :)

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

117 Laatst bewerkt door meerke (13-02-2010 18:40)

Re: Chocolate mud cake

Tuurlijk geen probleem :thumb:
, hij was waanzinnig lekker,ik ga er ook eens proberen kleine blokjes van te snijden en deze in chocolade te dompelen lijkt mij erg lekker z´n chocolade mud bonbonnetje :Y .

Mooie taarten maken is als aan zoete dromen bouwen

118

Re: Chocolate mud cake

ik ga hem ook maken hij lijkt me heerlijk
maar is 80ml whisky niet erg veel
is het niet overheersend in de cake of proef je dat niet meer terug?

het leven is een groot feest,je moet alleen zelf de slingers ophangen            /

119

Re: Chocolate mud cake

sweety schreef:

maar is 80ml whisky niet erg veel
is het niet overheersend in de cake of proef je dat niet meer terug?

Nee je cake krijgt een lekkerder smaak ervan en het is niet teveel. Ik had alleen geen whisky in huis en heb toen rum gebruikt.

Groeten van Suzanne
Van huis uit Koopmans.

120

Re: Chocolate mud cake

bedankt suzanne ik ga hem nu maken

het leven is een groot feest,je moet alleen zelf de slingers ophangen            /

121

Re: Chocolate mud cake

het ruikt heerlijk in huis  :D
ik weet nog niet hoe hij smaakt hij gaat eerst nog even de vriezer in
hij is alleen wel 5 cm hoog geworden is dat niet een beetje laag?
ik had hem in een 20 cm pme vorm

het leven is een groot feest,je moet alleen zelf de slingers ophangen            /

122

Re: Chocolate mud cake

kan niemand vertellen hoe hoog zijn taart is geworden  :(
ik had hem in een 20 cm en hij was maar 5cm hoog dat is denk ik een beetje laag toch?

het leven is een groot feest,je moet alleen zelf de slingers ophangen            /

123

Re: Chocolate mud cake

Ik heb hem niet opgemeten, maar ik dacht dat die van mij ook wel ongeveer 5 cm wordt :think:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-O4RHBOWT.jpg

Wat denk jij, tis de bovenste (niet gevuld, wel bekleed)?

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

124

Re: Chocolate mud cake

die van mij werden echt wel hoger. ik heb ze in 25, 20, 15 en 10 cm gebakken, werden allemaal rond de 8 a9 cm :)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

125

Re: Chocolate mud cake

ik dacht al dat ze iets hoger hoorde te worden als ik zo de foto's zag maar het is ook maar net hoe de foto genomen is
ik heb op het einde het meelmengsel er alleen door heen geschept zal het misschien helpen om het even te mixen zodat het goed luchtig wordt? niet dat het een luchtig beslag is  :D

het leven is een groot feest,je moet alleen zelf de slingers ophangen            /