76

Re: Chocolate mud cake

Ik ga deze maken als toetje bij het kerstdiner bij mijn ouders. Heb er nu al zin in........

Is hij met melkchocolade iets minder machtig?

*)

If there's no chocolate in heaven, I'm not going!!!
Trots op mijn nieuwe website! Taartenfreak.nl

Re: Chocolate mud cake

Hij staat hier momenteel in de oven gemaakt met melkchocolade en in een vorm van 24 cm. Ben benieuwd of we straks iets lekkers hebben na een flinke wandeling...

78

Re: Chocolate mud cake

mamaricky schreef:

Is hij met melkchocolade iets minder machtig?

*)

Nee maakt weinig uit blijft een machtige taart.
Nu al 4x gemaakt en tot nu toe alleen maar hele positieve reactie's zowel melk als puur.

79 Laatst bewerkt door Nataschatjuh (28-11-2009 15:03)

Re: Chocolate mud cake

Ik heb hem gister gemaakt maar ik had geen whiskey dus ik heb er DiSaronno door heen gedaan.
http://www.disaronno.co.uk/gfx/bootle0.jpg
Smaakt erg lekker.
Als je de taart ruikt denk je eerst WOW wat een chocolade geur en daarna krijg je die amandel geur heeeeel sterk erdoorheen
heel grappig :P

En natuurlijk ERG lekker :D

80

Re: Chocolate mud cake

Supertip, Natascha! Heeeerlijk lijkt me ;)

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

81

Re: Chocolate mud cake

Hallo allemaal..
Even een vraagje van de on-ervarene...
Als ik er meer eieren doorheen doe, wordt het dan ook luchtiger, of is het recept dan verpest?

Alvast bedankt

Veertje

82

Re: Chocolate mud cake

Nog een (waarschijnlijk domme) vraag...
Wat is Chivas Regal eigenlijk?

83

Re: Chocolate mud cake

Veertje schreef:

Nog een (waarschijnlijk domme) vraag...
Wat is Chivas Regal eigenlijk?

Dat is gewoon een bepaalde soort whisky. Even googlen...

*)

If there's no chocolate in heaven, I'm not going!!!
Trots op mijn nieuwe website! Taartenfreak.nl

84

Re: Chocolate mud cake

Jozien, ik heb de taart gemaakt, nog niet geproeft, maar het ruikt hier heerlijk :)
Ik heb wel van het beslag gesnoept en dat was al erg lekker, dus die taart zal nog lekkerder zijn.

Ik heb alleen nog een vraag, moet ik de taart wanneer die gaar is uit oven en gelijk storten of af laten koelen in zijn bakvorm?
Graag indien mogelijk spoedig bericht terug ;)

Groetjes Mimi

85

Re: Chocolate mud cake

Hoi Mimi,

Ik was vanmiddag zelf bezig met een taart, een vriendin kwam samen met haar dochter haar eigen kersttaart maken ;)

Ik laat hem zelf altijd een kwartiertje afkoelen en haal hem dan uit de vorm :) Maar dat is een beetje laat voor je nu :D Is ie er heel uitgekomen?

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

86

Re: Chocolate mud cake

Ja ik heb hem er na een minuut of 5 uitgehaald en dat ging goed ;)
Toch nog bedankt voor je antwoord, je kan tenslotte niet altijd online zijn haha

Mag ik je hier vragen waarom de ene taart wel gelijk uit zijn vorm gestort moet worden en een andere niet?

Groetjes Mimi

87

Re: Chocolate mud cake

oja... ik heb een heel klein stukje geproefd en het is net alsof er een engeltje op je tong piest :D

Het dilemma is nu alleen of ik het wel of niet ga vullen.
Ik had er graag walnoten doorheen willen bakken, maar manlief had deze niet gehaald bij de boodschappen en ik kon vanmiddag niet naar de winkel, dus...
ik zit nu te denken om een mouse of een creme met walnoten te maken en hiervan een laagje ertussen te vullen. Moet alleen nog bekijken waarvan ik die mouse maak.

Of dat ik de mud toch maar zo laat zoals die is ;)

Groetjes Mimi

88

Re: Chocolate mud cake

Ik zou een creme maken, een bavarois valt een beetje weg in het geweld van de cake denk ik :D koffiecr

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

Re: Chocolate mud cake

Hallo iedereen,

Ik wil zometeen even aan de slag met deze cake. Daarna wil ik er cream cheese frosting bij maken om mee te vullen en te versieren. Zou dit lekker zijn? Iemand misschien ervaring mee? Of is deze cake daar te machtig voor. Overigens vervang ik het alcoholgedeelte voor sinaasappelsap. Graag jullie reacties

Groetjes!

90 Laatst bewerkt door G.I. Jane (04-01-2010 20:33)

Re: Chocolate mud cake

Ik heb de helft van het recept gemaakt voor 12 CC en dat was overheerlijk als toetje op 2de kerstdag. Met een swirl van eiwitglazuur met een beetje glycerine om het niet helemaal hard te laten worden.
http://94.100.121.95/825900001-825950000/825920801-825920900/825920838_6_RSqU.jpeg

Groeten van Suzanne
Van huis uit Koopmans.

91

Re: Chocolate mud cake

Lekker Jane, hoe maak jij die eiwitglazuur?

92

Re: Chocolate mud cake

Sophia:

Eiwitglazuur:

2 grote eiwitten
350-500 gram poedersuiker

Klop met een mixer de eiwitten los in een kom en klop geleidelijk de poedersuiker erdoorheen. Voeg zo veel poedersuiker toe tot het mengsel dik wordt en klop dan 10 minuten met de mixer op de laagste stand, tot het glazuur licht en luchtig is.
Daarna kan je het op je cc spuiten. Ik had er nog een theelepel glycerine doorheen gedaan om ervoor te zorgen dat de topping niet hard werd. Ook heb ik gepasturiseerd eiwit genomen om kans op salmonella uit te sluiten.

Groeten van Suzanne
Van huis uit Koopmans.

93

Re: Chocolate mud cake

Sophia schreef:

Lekker Jane, hoe maak jij die eiwitglazuur?

Sophia, eiwitglazuur is Nederlands voor Royal Icing ;)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

94 Laatst bewerkt door G.I. Jane (07-01-2010 23:52)

Re: Chocolate mud cake

Stom van mij :O, heb zelfs de Wilton 1 & 2 & 3 gevolgd en niet eens gerealiseerd dat dit hetzelfde is. Ik had dit uit een cc boekje en omdat ik toch vloeibaar eiwit over had...

Groeten van Suzanne
Van huis uit Koopmans.

95

Re: Chocolate mud cake

Vandaag een mud cake gebakken, en ik moet me bedwingen om er niet telkens een stukje vanaf te snijden.
Wat is deze cake lekker zeg (en normaal ben ik niet zo heel erg van de chocoladecake)!!!!

'If you can dream it, you can do it' (Walt Disney)

96

Re: Chocolate mud cake

Hij staat hier net in de oven! Wel aangepast recept met melkchocolade en disaronno ;)

En ben ik nou zo suf, of staat niet in het recept wanneer het zelfrijzende bakmeel meot worden toegevoegd? Ik stond op een gegeven moment naar het meel te kijken terwijl ik de rest al af had, heb het recept wel 10x gelezen maar kon het niet vinden... Heb het er dus maar gewoon bij gegooit op hoop van zegen!

Trying to forget someone you love,
is like trying to remember someone you never knew...

97

Re: Chocolate mud cake

ik doe dat met de bloem samen

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

98

Re: Chocolate mud cake

Dagmar schreef:

En ben ik nou zo suf, of staat niet in het recept wanneer het zelfrijzende bakmeel meot worden toegevoegd? Ik stond op een gegeven moment naar het meel te kijken terwijl ik de rest al af had, heb het recept wel 10x gelezen maar kon het niet vinden... Heb het er dus maar gewoon bij gegooit op hoop van zegen!

Nee hoor, dat is mijn fout :O Ik zag dat ik dat was vergeten erbij te zetten. Ik heb het nu toegevoegd :) Het moet inderdaad tegelijk met de bloem.

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

99 Laatst bewerkt door Dette (16-01-2010 23:10)

Re: Chocolate mud cake

oooooooooh die taart ruikt echt goddelijk!
Ik vind alleen de wachttijd een beetje te lang, ik sta nu al ruim een uur voor de oven te kwijlen

*edit* de taart is klaar.
@ Jozien, ik kan je wel zoenen voor dit recept. Mjammmmmm!!!

100

Re: Chocolate mud cake

Ik heb het ook geprobeerd en het resultaat....GEWELDIG!!! HEEEL ERRRUUUGG LEKKER!!
Bedankt!!! :)

Vandaag is een taart dag...taart decoreren of taart eten...hhhmmm....:D