76

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Ik zelf mixte de boter en de grove kristalsuiker 10 min. Dan proefde je inderdaad nog de korreltjes.
Maar als ik het bloemmengsel erbij deed, en nog eens 5 minuten mixte op hoogste stand, was er geen korreltje meer te ontdekken, en was het een heel zacht luchtig geheel.

77

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Moet inderdaad wel zeggen dat het, nu het even in de koelkast heeft gestaan, je de korreltjes wat minder proeft... Men, wat een lekkere creme! Baaj baaj gewone botercreme.. voortaan maak ik deze! Je kunt hier immers toch precies hetzelfde doen als met de gewone botercreme?

78

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Idd Marion, afsmeren is geen probleem. Ik vind em ook verrukkelijk!

Ik gebruik zelf altijd fijne kristalsuiker. Werkt vind ik persoonlijk iets beter.

Groetjes

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

79

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Ja, ik ga de volgende keer ook de fijne kristalsuiker gebruiken. Je kunt deze creme toch ook gewoon als basis voor vulling gebruiken? Ik zeg: mengen met lekkere jams, saroma oid?

80

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Ik heb net de frosting gemaakt, met citroen-aroma ipv vanille. Ook erg lekker, en inderdaad veel smeuiger en zachter dan normale botercreme!
Funky oranje kleurtje en mijn koninginnedag-cc-tjes zijn klaar!
Errug lekker. Ik heb een aantal CC-tjes afgesneden, om gelijk met 't cupje te laten zijn en de "afsnijdsels"  met de  botercreme besmeerd... Lekker! Moet me beheersen om niet gelijk alle cc-tjes te gaan maken. Dat doe ik toch echt morgen pas!
Ik heb overigens wat andere verhoudingen in een recept gevonden (ook van Magnolia Bakery schijnbaar)
250gr boter/ 250 gr. poedersuiker/ 3 eetlepels bloem/ 200ml melk en wat aroma.
Verder is de werkwijze gelijk.

Groetjes!
Marlies

I don't believe in low fat cooking! (and baking)

81

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Wie heeft wel eens de kant en klare frosting gebruikt? Ik heb vandaag een blik gehaald (vanilla/white chocolat) bij de Toko, vraag mij af of die lekker is.

82

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

De kapster heeft geluk, m'n eerste cupcakes met frosting neem ik straks mee voor de meiden van de kapsalon. 't Was een probeersel en vandaag ga ik op zoek naar koninklijke versiersels en ga dan voor 't echie aan de slag!
Kan toch niet alle probeersels zelf opeten, dus ga gelijk vragen wat "een ander"  van m'n frosting vindt. Vinden die meiden vast niet erg, om  testpanel te zijn!

I don't believe in low fat cooking! (and baking)

83

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

heeft iemand deze ooit gemaakt en versierd met fondant, zoals andere cupcakes worden versierd? Of zijn dit echt cupcakes die gegeten moeten worden met zo'n overheelijke toef frosting?

84

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Je kunt ze ook gewoon versieren Monique, het zijn heerlijke cupcakes. Vind ze gewoon het lekkerst met de toef erop :D

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

85

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Kadohke schreef:

Je kunt ze ook gewoon versieren Monique, het zijn heerlijke cupcakes. Vind ze gewoon het lekkerst met de toef erop :D

bedankt voor je antwoord. Ja die frosting is ook super super lekker, maar ik moet cupcakes maken in de trend van de bruidstaart die ik ga maken, vandaar de fondant vraag.

86

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Ik heb ze gisteren gebakken + de frosting ervan gemaakt. Helaas zakten ze bij mij ook erg in (leken wel te halveren!!!) en de eerste partij liet ook los van de papiertjes. Deze waren ook wat klef : (
De rest liet ik wat langer in de oven en toen bleef de hoogte gelijk met het bakje en ook lieten ze niet meer los.  : )

Het is een lekkere luchtige cc met chocosmaakjeen ik ga die toevoeging van azijn met baksoda gewoon ook met andere baksels uitproberen. Jarenlang heb ik cc's (die toen nog muffins werden genoemd ;) ) gebakken met een een mespuntje baksoda erin; tot het op was en ik het in NL nergens kon vinden. Nu staat er gelukkig een leuk potje zuiveringszout in de kast als alternatief :)

Jouw taart is goud waard...
dus bak eens voor A Sister's Hope t.b.v. borstkankeronderzoek.

87

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

bedankt

88

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Ik ga deze frosting ook maar eens proberen. Ik ben benieuwd..

89

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Heeft de frosting een zware botersmaak?? Alsof je een hap boter neemt?
Ik zoek namelijk een alternatief voor buttercream :-)

90

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Sanna schreef:

Heeft de frosting een zware botersmaak?? Alsof je een hap boter neemt?
Ik zoek namelijk een alternatief voor buttercream :-)

Juist niet! Vind em veel luchtiger als gewone botercreme. Is vooral heerlijk als je er wat lemoncurd onder mengt, heerlijk fris!

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

91

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

@ Kadohke: Bedankt voor je snelle reactie !. Ik ga het zeker een keer proberen ;-)
Lemoncurd onder mengen?. Hoe doe je dat? ( ben nog een groentje)

92

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Ik heb deze frosting vandaag gemaakt. Ik heb er citroen-essence doorheen gemengd. Maar helaas vond ik deze frosting n

93

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Sofia schreef:

Ik heb deze frosting vandaag gemaakt. Ik heb er citroen-essence doorheen gemengd. Maar helaas vond ik deze frosting n

94

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Ik denk dat Lemoncurd beter was geweest,zoals Kadohke schreef.Deze is zo lekker fris en het hapt zo lekker weg.

groetjes van Ann

95

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Hmmm.....citroenessence lijkt me zelf ook niet zo lekker. Een flinke schep lemoncurd op het laatst eronder en even meekloppen. Heerlijk!

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

96

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Sanna: wat ik er niet lekker aan vond: ten eerste had ik er gewone suiker voor gebruikt en zoals velen voor mij: suikerkorreltjes waren nog gewoon te proeven in de frosting! (mijn eigen schuld!). Ten tweede: het smaakte echt naar BOTER. De citroen-essence hielp niet echt om dat te verhullen. :(

Nanan en Kadohke: dank je wel voor de tip. Ik ga deze vandaag nogmaals proberen maar dan doe ik er lemon curd doorheen mengen. Ik wil er een taartje mee afsmeren. Ik hoop dat die dan w

97 Laatst bewerkt door Kadohke (15-10-2009 11:48)

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Je kunt er meerdere smaakjes aan toevoegen. Caramel is ook erg lekker. Ik gebruik zelf altijd fijne kristalsuiker. Het aller belangrijkste is dat je de boter heel lang opklopt (moet bijna wit zijn). Nadat de suiker erbij is nog eens 5 minuten flink opkloppen.

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

98 Laatst bewerkt door Sofia (15-10-2009 16:35)

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

MMMMMMMMMMMMMMMMMMMmmmmmmmmmmmmmmmmm

misschien een beetje overdreven maarre... ik heb de frosting nogmaals gemaakt. En alles steeds echt h

99

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

GE-lukkig!! :) Snapte t al niet, vind em juist helemaaaal niet naar boter smaken...eigenlijk alleen maar naar meer :D

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

100

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Wat voor boter gebruiken jullie voor deze vanille cream frosting, margarine of roomboter? Wil 'm morgen dolgraag uitproberen. Kun je de vanille essence gewoon in de supermarkt kopen?

Berichten [ 76 tot 100 van 318 ]

Pagina's Vorige 1 2 3 4 5 6 13 Volgende

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Ingezonden recepten » Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting