251

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

De eerste batch is inmiddels afgekoeld en ik vind ze heerlijk smaken. Alleen een rare vraag.........ze zijn een beetje droog. Hoort dat zo ?? Ik dacht dat een Red Velvet cake/cupcakes altijd lekker moist waren maar dat zijn deze absoluut niet. Ik heb nu een laatste batch in de oven staan van 40gr deeg in een vormpje, 18 min. Ben benieuwd :)

252

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

oe deze moet ik onthouden

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

253

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Hier zijn ze dan...

http://i53.photobucket.com/albums/g65/devilzlittlesister/redvelvet.jpg

Persoonlijk vind ik de cupcakes een beetje aan de droge kant, maar misschien heb ik wel iets verkeerd gedaan (te weinig beslag in het vormpje ???)

Groetjes,

Biancka

p.s. frosting ga ik zo mee aan de slag. Eerst zoonlief van school ophalen :)

254

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

als ik ze maak zijn ze niet droog, ze hebben een zachte fluweelachtige structuur, maar ze zijn zeker niet nat.

Veni Vidi Velpon: ik kwam, zag en bleef plakken :)

255

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Vergeleken met de chocolade cupcakes die ik vorige week gemaakt heb zijn ze 'droger' maar inderdaad niet heel erg droog. Ik denk dat zachte fluweelachtige structuur een betere omschrijving is :)

256

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Ze zien er goed uit Bianca, maar droog kan haast. Tenminste, velvet=fluweel...en da's een goede beschrijving voor de structuur en smaak.

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

257

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Na 2 keer deze cakejes gemaakt te hebben, ben ik erachter gekomen dat ik geen baksoda (natriumbicarbonaat) maar glutamaat..  :grr:

Maar zoals ik hier lees is de baksoda alleen voor t rijzen van de cc's toch?

En ik raak toch wat verward van deze laatste pagina. Moeten de cc's nu vochtig zijn van binnen of helemaal droog? Als ik ze namelijk test met een prikker dan komt deze er schoon uit, dus haal ik de cc's eruit. Maar proef ik er dan eentje, dan lijken ze niet gaar. Hoe kan dit, iemand een idee?

taartenvannicole.jimdo.com
Chocolate doesn't ask silly questions, Chocolate understands

258 Laatst bewerkt door biancka (28-08-2011 09:46)

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Oooooh, ik moet even reageren op de cream vanilla frosting !! Ben vandaag voor het eerst met mijn Kennie bezig (ben verliefd !!! hihi) en ik vond dit recept op het forum voor de frosting en moest het gewoon proberen. Toen ik bezig was zag ik dat er kristalsuiker in moest en ik dacht dat dat een foutje was aangezien het dan net is of je zand zit te eten. Maar de suiker zat er al in en ik had geen zin om opnieuw te beginnen. Toen ik eenmaal klaar was geproefd en OMG !!!! Dit is de lekkerste frosting die ik OOIT geproefd heb. Zo luchtig en zacht.......je merkt er niks van dat je kristalsuiker gebruikt hebt. Nee, dit is een blijvertje ;) haha

Bedankt voor het recept van de frosting. Die ga ik in bulk maken en invriezen ;) haha

p.s. deze frosting gaat nu op de 'goddelijke chocolade cupcakes' :) Is vast heeeerlijk !! Broerlief is al onderweg ;)

259 Laatst bewerkt door biancka (28-08-2011 09:59)

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Had hier foto's willen maken maar de foto's van mijn mobieltje zijn niet zo goed :(

260 Laatst bewerkt door gertieneke (28-08-2011 14:33)

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Ik heb me er ook aan gewaagd  :D De frosting is heeeeeerlijk
De cc zijn op zich goed gegaan, alleen ze smaken een beetje flauw, nu heb ik vanille essence gebruikt, las in het recept, maar gebruiken jullie misschien vanille extract of echt essence ? Dat heb ik nl wel door de frosting gedaan , eigenlijk per ongeluk het verkeerde flesje, het is wel zoet maar wel erg lekker Het is niet hetzelfde toch ?
En ik had geen appel cidre azijn, dus heb ik gewone azijn gebruikt, dat ging prima, bruist als een tierelier  :D
Kadoohke, bedankt voor het recept

261

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Heb net nog even wat van de crème met patidess mocca gemengd
Zoooooooo lekker  :thumb:

262

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Iemand mischien een idee wat ik fout doe met de frosting.
Ik volg precies het recept en hij word heerlijk, maar er blijven stukjes in zitten.
Naar mijn idee van het bloem mengsel.
Dit vind ik toch wat minder smakelijk eruit zien al proeft t niet vies!
Hoe kan ik dit oplossen?!?!
Want het is zo lekker!!!

263

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Ik heb ze nu een paar keer gemaakt en ze zijn super. Iedereen smult ervan. Bedankt voor het recept

264

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Mariss schreef:

Iemand mischien een idee wat ik fout doe met de frosting.
Ik volg precies het recept en hij word heerlijk, maar er blijven stukjes in zitten.
Naar mijn idee van het bloem mengsel.
Dit vind ik toch wat minder smakelijk eruit zien al proeft t niet vies!
Hoe kan ik dit oplossen?!?!
Want het is zo lekker!!!


Heeeel goed blijven kloppen tijdens het inkoken!! Ik blijf er echt al die tijd bijstaan en klop tot de dikte juist is. Zo voorkom je de meeste klonters. Verder de mengsel tijdens het afkoelen afdekken met een stuk bakpapier. Zo voorkom je velvorming, waar ook klonters van komen.

Succes

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

265

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Ik heb net de eerste lading uit de oven gehaald en stiekem 1 geproefd. Mmmmmm wat lekker! En ze zijn rood  :thumb: !
Helaas zijn ze wel een klein beetje ingezakt, dus de tweede lading doe ik er iets langer in. Nu maar hopen, dat de frosting ook lukt.

Groetjes,
Saskia

266 Laatst bewerkt door Mariss (10-09-2011 12:15)

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

@ Kadohke
Ik heb een kwartier staan kloppen alsof mijn leven ervan afhing  :lol:  De volgende dag had ik zelfs spierpijn!!!!
Daarna heb ik ook het bakpapier erop gedaan en het bij de rest ingekieperd en dit weer een kwartier laten mixen...
Ik ga het binnenkort nog wel eens proberen...
Bedankt voor je reactie!!

267

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Kun je deze frosting ook gebruiken voor een taart ?? Ik geloof niet dat het de bedoeling is dat er nog fondant overheen gaat dus dan kan het wel, lijkt mij.........of heb ik het helemaal verkeerd ???

268 Laatst bewerkt door Annette52 (15-09-2011 09:51)

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Biancka,
De frosting kan ook op taart!

En even een tip om velvorming te voorkomen,
Ik doe of wat suiker over de bovenlaag (theelepel) goed verdelen.
Of leg een stukje plastic folie  eroverheen.(in direct contact met de emulsie)

1 % hulp is meer dan 100% medelijden!!!

269

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

De frosting kan zeker op een taart. Een echte redvelvet taart (zaaalig), bestaat uit verschillende (dunne) lagen cake met alleen maar deze frosting als vulling

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

270

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

@Kadohke, ik had nog een vraagje gesteld over de vanille esence of vanille extract Kan het allebei of is het een beter dan het ander ?

En die frosting is zoooo lekker, dat er ook gelijk 2 kilo aanzit

271

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

volgens mij is daar geen verschil tussen. ik ben ben ongeacht welke smaakstoffen ik toevoeg voorzichtig. Altijd met weinig beginnen en dan proeven en evt meer toevoegen.

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

272

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Kadohke schreef:

volgens mij is daar geen verschil tussen. ik ben ben ongeacht welke smaakstoffen ik toevoeg voorzichtig. Altijd met weinig beginnen en dan proeven en evt meer toevoegen.

Oké, dank je wel Ga ik doen Dat proeven ....daar moet ik eigenlijk vanaf hoor  :D

273

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Weet het niet zeker maar volgens mij is het verschil dat essence een chemische vanillesmaak is en extract is echte vanille.

Veni Vidi Velpon: ik kwam, zag en bleef plakken :)

274 Laatst bewerkt door framboosje (06-10-2011 21:23)

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

dus het kmlopt wel dat er kristalsuiker in moet ipv poedersuiker in de frosting..
heb het gister gemaakt, tijdens het miwen met de boter werdt het korrelig en heb ik de hele mikmak in de vuilbak gekieperd :nooo

275

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

nadoria schreef:

dus het kmlopt wel dat er kristalsuiker in moet ipv poedersuiker in de frosting..
heb het gister gemaakt, tijdens het miwen met de boter werdt het korrelig en heb ik de hele mikmak in de vuilbak gekieperd :nooo

Oeps, iets langer geduld, en alle korrels verdwijnen als sneeuw voor de zon. Jammer he? Volgende keer veel succes.