1

Onderwerp: Een pet

Binnenkort verjaart mijn echtgenoot.  Vermits hij bij de politie is, wil ik dit in zijn taart verwerken.  Mijn idee is om een politiepet te maken.  Den bol van de pet zal geen probleem zijn (buiten het mooi strak bekleden met marsepein), maar de klep hoe moet ik daaraan beginnen.  Iemand een idee om hier iets mooi van te maken??  Kan ik dit in marsepein maken??  Zou dat niet te zoet zijn??  Met biscuit denk ik dat dit niet zo makkelijk is omdat dit nogal dun moet zijn.  Je kan er dan niets meer tussen doen.

Iemand raad??

groetekes Kris

2

Re: Een pet

Hoi Kris,

Waarom neem je niet een stevig stuk karton en bekleed dat met de juiste kleur marspein. Dan heb je meteen de mooie vorm.

Groetjes Peronne

Groetjes Peronne
www.tijdvoortaart.nl

3

Re: Een pet

Ik had ook al zoiets in gedachten.  Ik dacht een echte pet te nemen om de vorm.  Mijn grootste schrik is alleen dat het met marsepein t

groetekes Kris

4

Re: Een pet

Hoi Kris,

Ik denk dat ik de klep wel gewoon van alleen marsepein zou maken. Het hoeft niet allemaal gegeten te worden! Natuurlijk zou je er ook een randje cake onder kunnen leggen, maar zoals je al schreef, dat moet dan heel dun. Er hóeft ook niet pers

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

5

Re: Een pet

hoi kris,
Ik weet niet of je al wel eens met royal icing gewerkt hebt? want dan zou je het eventueel ook zo kunnen doen. Als je dan een mal maakt van de klep op bijvoorbeeld bakpapier en je de icing kleurt in de kleur van je pet. Dan spuit je de contouren dik met  de icing. Daarna verdun je  een deel van de de icing iets met water en vul je de binnen ruimte ermee op.
24 uur laten drogen en je kunt de klep dan met dikke royal icing aan je taart vastlijmen.

succes met je project Ria

groetjes Ria www.ricake.nl Eetbare printservice(ruim 11 jaar ervaring) workshops & verkoop benodigdheden, auteur.
mede-organisator www.taartentrends.nl @Utrecht.

6

Re: Een pet

Hoi,

Ik heb nog nooit gewerkt met icing!  Ga ik binnenkort misschien wel eens uitproberen.
Ik hoop dat ik tegen maandag een leuke taart heb om te showen bij de Politie hier in Beveren.  Deze avond gaat mijn man met mijn oudste zoontje naar de voetbal kijken, dus kan ik beginnen met de marsepein te kleuren, de klep van de pet en het logo van de politie te maken.
Zondagavond de biscuit zelf maken en maandag ochtend sta ik op met mijn man om 5 uur of half 6 zodat ik de taart rustig kan afwerken voor de kindjes wakker zijn.
Ik hoop dat het lukt!!

groetekes Kris