1

Onderwerp: Bruidstaart chocoladevulling

Ik mag voor het eerst een bruidstaart maken, eind januari. Super leuk.
Het bruidspaar houd erg van chocolade, dus het wordt een taart met chocolade biscuit en iets van chocovulling.  Ik heb ze verschillende opties gegeven, maar hij wilt heel graag chocolademousse en chocoladefugde. de andere optie die ze willen proeven is chocoladefudge en stracciatella. Heb aangegeven dat de eerst combi waarschijnlijk erg zwaar wordt. Toch willen ze deze combi proeven.
Maar ik zou graag iets fris erbij willen. Zelf vinden ze qua fruit alleen aardbeien erbij lekker, dus geen framboos of kers.
Ik zat te denken om verse aardbeien toe te voegen bij 1 van de twee lagen, dus wordt een proef taartje met chocoladefudge en stracciatella met verse aardbeien en een taartje met chocolademousse + verse aardbeien en chocoladefudge.
Ik wil echt een lekkere chocolade vulling maken, maar wil niet dat je na 2 happen al vol zit.
Hopelijk kunnen jullie met mij meedenken qua vulling en kan ik ze nog meerdere opties voorschotelen.
Super bedankt.

Oja nog 1 vraag, de chocobiscuit wil ik van de vanille biscuit mix maken. zal ik dat dan met cacao doen of met gesmolten chocolade?

2

Re: Bruidstaart chocoladevulling

Ik doe altijd cacaopoeder erdoor.
Wat betreft de rest...je zegt dat je er zelf zo graag wat fris door wil doen. Maar de taart is toch voor het bruidspaar?  ;) Ik verplaats me even in hun...ik vind de combi fruit/choco echt niet lekker dus mij zou je er niet blij mee maken. Ik zou dus voor de, zoals jij zegt, zware vulling gaan. Die klinkt nl erg lekker  :9 . En het is vaak ook nog zo dat op bruiloften best kleine stukjes gesneden worden omdat er nog zoveel voorbij komt.
Verder heb ik ook wel eens vullingcombi's gehad die ik zelf echt nooit zou doen maar het is de keus van de klant  ;)

3

Re: Bruidstaart chocoladevulling

Ja is zeker waar, de taart is voor hun en niet voor mij.
Ze willen hem bedekt hebben met fondant. Kan ik dan gewoon met normale botercreme afsmeren of moet er choco smaak van maken?
(Ben pas beginnend bakster, dus veel dingen zijn uitproberen en goed navragen/afkijken van internet Haha)
Bedankt voor je reactie

4

Re: Bruidstaart chocoladevulling

Witte fondant? Dan zou ik chocobotercreme doen. Anders zie je de lager er doorheen denk ik. Weet niet welke bc je wil gaan gebruiken maar ik zou de 1:1. Kans op smeltende fondant is dan kleiner.

5

Re: Bruidstaart chocoladevulling

Ja witte fondant. 1:1 kan dat ook met choco? Voeg je dan cacao toe en hoeveel?
Wist niet dat je anders de lagen zou zien door de taart. Maar dat is alleen als je hem zou crum coaten toch?

6

Re: Bruidstaart chocoladevulling

Klopt. Ik smeer meestal 2-3x dun ipv 1x dik. Je ziet dan in principe de lagen niet meer maar met witte fondant heb ik het dan soms toch. Met witte marsepein niet. Ik denk dat fondant wat meer uitrekt tijdens het beklede. Ik rol trouwens niet echt dun uit.
Ik doe meestal maar wat en proef tussendoor. De choco bc doe ik eigenlijk bijna nooit. Alleen wanneer de vulling ook choco, karamel, hazelnoot enz is.