1

Onderwerp: Bruidstaart zelf maken en invriezen?

Beste Baksters,

Wij gaan volgend jaar trouwen, dat duurt nog even maar ik ben nogal een typje van de voorbereiding. Ik maak zelf af en toe nog taarten voor verjaardagen en heb recent een bruidstaart mogen maken. Kreeg hele leuke complimenten en wil daarom ook mijn eigen bruidstaart gaan maken, alleen weet ik niet of dit haalbaar is gezien ik alleen ervaring heb met vers maken.
Ik zou dus idealiter de taarten (stapeltaart) vooraf zoveel mogelijk afmaken en invriezen.

Hoe doen jullie dit? Kan ik gewoon biscuit bakken, vullen en afsmeren met botercreme en in zijn geheel invriezen? Zo ja, hoe wordt dit het lekkerste en hoe lang van te voren?
Dan zou het namelijk een kwestie van 24u (?) van te voren decoreren en in de koelkast neem ik aan?
Ik denk dat we voor een naked cake willen gaan (eventueel met drip) met echte bloemen ter decoratie, mede vanwege de tijdwinst.

Ik hoor heel graag jullie ervaringen en suggesties! Alvast bedankt!

2

Re: Bruidstaart zelf maken en invriezen?

Invriezen is geen enkel probleem, ook niet gevuld en wel. Zou dan wel voor een crème vulling gaan. 24 uur van te voren uit de vriezer halen, in de koelkast en rustig laten ontdooien. Ik zou wel pas stapelen ná het ontdooien.
Drip zou ik ook later doen, denk ik.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

Re: Bruidstaart zelf maken en invriezen?

Het enige waar je voor moet uitkijken is condens op je taart.

Als je zondigt zondig dan lekker

4

Re: Bruidstaart zelf maken en invriezen?

Met een naked cake heb je veel minder last van condens dan bij een taart met fondant of marsepein, dat scheelt alweer.
Het is zeker haalbaar hoor! Tof dat je zo je eigen bruidstaart kan maken.

Als je toch pas volgend jaar gaat trouwen, waarom niet een testtaart? Dan weet je gelijk wat er wel en niet goed gaat en waar je de minste stress van krijgt.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com