1 Laatst bewerkt door Wham (03-11-2018 14:59)

Onderwerp: Aardbeien mascarpone witte chocolade vulling

Hallo iedereen!

Ik ben nieuw hier. Voor de verjaardag van mijn zoon wil ik een taart gaan maken. Zodoende dat ik vandaag eerst maar een ga uitproberen, haha.

Nu heb ik de vulling van deze site gemaakt: aardbeien mascarpone met witte chocolade vulling.
Alleen, er staat dat je hem 'even ' moet laten opstijven...ik heb hem nu al een half uur in de koelkast, maar het is net yoghurt....komt dit nog goed?

Ook stond er klop de mascarpone ..ik heb deze met een vork goed doorgeroerd, maar niet met een mixer opgeklopt zoals slagroom bijv. Zou dat het probleem kunnen zijn?

Bedankt alvast voor de antwoorden!

2

Re: Aardbeien mascarpone witte chocolade vulling

Inmiddels heb ik de vulling al 2 uur in de koelkast gehad 3n nog steeds is deze niet dik.
Nog 1 extra blaadje gelatine erin gedaan, maar het helpt niet.
Help? Iemand enig idee hoe ik dit de volgende keer beter krijg?

3

Re: Aardbeien mascarpone witte chocolade vulling

Wat balen dat het niet lukt. Met deze vulling heb ik zelf helaas geen ervaring...  Misschien had de mascarpone toch iets dunner moeten zijn, zodat de gelatine zijn werk goed kon doen?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

Re: Aardbeien mascarpone witte chocolade vulling

Uiteindelijk is hij wel nog wat dikker geworden, maar nog steeds wat dunner dan mousse bijvoorbeeld.

Bedankt voor je reactie trouwens

5

Re: Aardbeien mascarpone witte chocolade vulling

Als ik zo naar het recept kijk dan denk ik dat de aardbeienpuree de boosdoener is. Mascarpone wordt, tenminste bij mij, altijd te dun wanneer ik deze te lang roer (met de mixer gaat dus ook niet werken). Met iets vloeibaars zou deze dan nog dunner worden.
Misschien de volgende keer dit recept maken van aangevette slagroom? Staat ook deze site en mislukt bij mij nooit. Ik zou dan alleen geen gepureerde aardbeien (of frambozen) doen maar in stukjes erdoor doen. En natuurlijk met de witte chocolade  :9

Re: Aardbeien mascarpone witte chocolade vulling

In het recept zit te weinig gelatine. Zal ongeveer het dubbele moeten zijn.

Als je zondigt zondig dan lekker

7

Re: Aardbeien mascarpone witte chocolade vulling

Bedankt voor jullie reacties! Morgen de officiële taart maken...ik zal er wat meer gelatine in dken, eens kijken wat dit doet!